تکمله سوال 1912 به نظر می رسد پاسختان به این سوال کمی ذوقی و احساسی است بالاخره دو هفته وحی قطع شده است

31

سوال1922 :

تکمله #سوال1912
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
🍀🔅🌟سلام علیکم 🌟🔅🍀
استاد، آیا سخنانی که در پاسخ سوال فرمودید، ذوقی و احساسی است؟
و اینکه بالاخره دو هفته وحی قطع شد یا نه ؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1922
🍀🔅🌟علیکم السلام🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱ذوقی و احساسی خواندن پاسخ ها توهین آشکار به پاسخگوست، براهین عقلی و قرآنی و روایی ذوقی نیستند بلکه عینی و حقیقی هستند.
🔆🔅🌱 قرآن محک اثبات هر امری است و از ظاهر آیه هیچ توبیخی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام دریافت نمیشود، بلکه دستور و قانونی است که برای عملیاتی شدن به ناحیه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ابلاغ شده است!

🍀هیچ دلیل قطعی بر حبس نزول وحی در ارتباط با آیه ی شریفه وجود ندارد!
🍀اما شان نزول های دیگری در ارتباط با آیه ی شریفه صادر شده!
🌷مثل اشاره به داستان حضرت آدم علیه السلام!
🌸🔅🌱عن أبي جعفر عليه السلام في قول الله عز و جل: «وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلى‏ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً» قال: فقال: ان الله عز و جل لما قال لآدم: ادخل الجنة قال له: يا آدم لا تقرب هذه الشجرة، قال: و أراه إياها؟ فقال آدم لربه: كيف أقربها و قد نهيتني عنها أنا و زوجتي؟ قال: فقال لهما: لا تقرباها يعنى لا تأكلا منها، فقال آدم و زوجته: نعم يا ربنا لم نقربها و لم نأكل منها و لم يستثنيا في قولهما نعم، فوكلهما الله في ذلك الى أنفسهما و الى ذكرهما، قال: و قد قال الله عز و جل لنبيه صلى الله عليه و آله في الكتاب: وَ لا تَقُولَنَّ لِشَيْ‏ءٍ إِنِّي فاعِلٌ ذلِكَ غَداً إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ ان لا أفعله فتسبق مشية الله في ان لا افعله، فلا أقدر على أن أفعله، فلذلك قال الله عز و جل:
«وَ اذْكُرْ رَبَّكَ إِذا نَسِيتَ» أى استثن مشية الله في فعلك.
تفسير نور الثقلين، ج‏3، ص: 254
🌸🔅🌱عن أبي جعفر عليه السلام في قول الله عز و جل: «وَ لَقَدْ عَهِدْنا إِلى‏ آدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَ لَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْماً» قال: فقال: ان الله عز و جل لما قال لآدم: ادخل الجنة قال له: يا آدم لا تقرب هذه الشجرة، قال: و أراه إياها؟ فقال آدم لربه: كيف أقربها و قد نهيتني عنها أنا و زوجتي؟ قال: فقال لهما: لا تقرباها يعنى لا تأكلا منها، فقال آدم و زوجته: نعم يا ربنا لم نقربها و لم نأكل منها و لم يستثنيا في قولهما نعم، فوكلهما الله في ذلك الى أنفسهما و الى ذكرهما، قال: و قد قال الله عز و جل لنبيه صلى الله عليه و آله في الكتاب: وَ لا تَقُولَنَّ لِشَيْ‏ءٍ إِنِّي فاعِلٌ ذلِكَ غَداً إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ ان لا أفعله فتسبق مشية الله في ان لا افعله، فلا أقدر على أن أفعله، فلذلك قال الله عز و جل:
«وَ اذْكُرْ رَبَّكَ إِذا نَسِيتَ» أى استثن مشية الله في فعلك.
تفسير نور الثقلين، ج‏3، ص: 254
🌷تدوین قوانین سوگند!
🌸🔅🌱 عن حمزة بن حمران قال: سألت أبا عبد الله عليه السلام عن قول الله عز و جل: «وَ اذْكُرْ رَبَّكَ إِذا نَسِيتَ» قال: ذلك في اليمين، إذا قلت: و الله لا أفعل كذا و كذا، فاذا ذكرت انك لم تستثن فقل إنشاء الله.
تفسير نور الثقلين، ج‏3، ص: 254

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.