جناب استاد در این متن آمده شیعیان جلوتر از ظهور خود را به مکه می رسانند و جا و مکان و هتل می گیرند تا در لحظه ظهور حاضر باشند این متن مورد قبول؟

31

سوال۳۳۵۶:
سلام علیکم
جناب استاد در این متن آمده شیعیان جلوتر از ظهور خود را به مکه می رسانند و جا و مکان و هتل می گیرند تا در لحظه ظهور حاضر باشند این متن مورد قبول؟
پس بانوان در این مورد باید چگونه عمل کنند؟چند روز جلوتر باید در مکه ساکن باشند تا ظهور رخ دهد ؟
💠 توافق «ایران و عربستان» و آن آرزوی نزدیک

✅ برخی یاران امام عصر، از مسیر آسمان به مکه خواهند رسید

▪️برخی یاران حضرت، میان ابرها سیر می‌کند و محتمل است کنایه از سفر با هواپیما باشد و در حالیکه نام و نام پدر و هویت و نسب شان شناخته شده است به تعبیر معاصر، هویت و پاسپورت شان گویای هویت و ملیت آنان است، خود را به مکه می‌رسانند:

▪️«مِنْهُمْ مَنْ یُرَی یَسِیرُ فِی السَّحَابِ نَهَاراً یُعْرَفُ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِیهِ وَ حِلْیَتِهِ وَ نَسَبِه»‏[1]

▪️مسئولان عربستان، می‌دانند که این شیعیان، گذرنامه و پاسپورت سعودی ندارند و اهل این کشور نیستند:

▪️«یَعْلَمُ أَهْلُ مَکَّةَ أَنَّهُمْ لَمْ یُولَدُوا مِنْ آبَائِهِمْ وَ لاَ أَجْدَادِهِمْ»[2]

✅ تعجب سعودی‌ها از اقامت شیعیان در عربستان

▪️و با خود می‌گویند با اینکه موسوم حج به اتمام رسیده است، چرا برخی شیعیان از کشورهای مختلف، هنوز در مکه و مدینه اقامت دارند و این بیش از بیش موجب حیرت و تعجب مسئولان سعودی است.

▪️حتی قبل‌تر از آن، اصحاب خاص امام عصر، در هتل‌های مکه به جستجوی سکونت و اقامت در انتظار آن «روز موعود» به سر خواهند برد. اهل مکه آنها را نمی‌شناسند زیرا در آن موقع، آمدن کاروان ها از شهرها برای حج، عمره یا تجارت نزد آنها سابقه ندارد، و برخی از اصحاب در قالب اعزام رسمی و کاروان، در عربستان حضور نیافته‌اند؛ اهالی مکه با خود می‌گویند: این شیعیان و غرباء که ما امروز در مکه می‌بینیم، تاکنون ندیده بودیم، اینها اهل یک منطقه خاص هم نیستند:

▪️«فَیَنْتَشِروُنَ بِمَکَّةَ فِی أَزِقَّتِهَا وَ یَطْلُبُونَ مَنَازِلَ یَسْکُنُونَهَا فَیُنْکِرُهُمْ أَهْلُ مَکَّةَ وَ ذَلِکَ لَمْ یَعْلَمُوا بِقَافِلَةٍ قَدْ دَخَلَتْ مِنْ بَلْدَةٍ مِنَ الْبُلْدَانِ لِحَجٍّ وَ لَا لِعُمْرَةٍ وَ لَا تِجَارَةٍ فَیَقُولُ مَنْ یَقُولُ مِنْ أَهْلِ مَکَّةَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ: أَ مَا تَرَوْنَ قَوْماً مِنَ الْغُرَبَاءِ فِی یَوْمِنَا هَذَا لَمْ یَکُونُوا قَبْلَ هَذَا؟»[3] «لَیْسُوا مِنْ بَلَدٍ وَاحِدٍ»[4]

✅ ورود تدریجی شیعیان به عربستان در سال ظهور

▪️البته حضور و ورود شیعیان به عربستان، به تدریج و در بازه زمانی مختلف ازجمله «رجب، شعبان و رمضان» شکل خواهد گرفت و تا بعد موسوم حج و محرم سال ظهور، نیز ادامه خواهد داشت:

▪️«بَنُو فَاطِمَةَ مَعَهُ فَوَ اللَّهِ مَا صَاحِبُکُمْ إِلَّا مَنِ اجْتَمَعُوا عَلَیْهِ إِذَا کَانَ رَجَبٌ فَأَقْبِلُوا عَلَی اسْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِنْ أَحْبَبْتُمْ أَنْ تَتَأَخَّرُوا إِلَی شَعْبَانَ فَلَا ضَیْرَ وَ إِنْ أَحْبَبْتُمْ أَنْ تَصُومُوا فِی أَهَالِیکُمْ فَلَعَلَّ ذَلِکَ أَنْ یَکُونَ أَقْوَی لَکُمْ وَ کَفَاکُمْ بِالسُّفْیَانِیِّ عَلَامَةً»[5]

▪️… ادامه دارد.

▪️فرض کنید کماکان رابطه با عربستان، قطع بود و همچون ایام کرونا، حج تعطیل و پرونده اعزام حجاج نیز بسته بود.

▪️اگر توافق «ایران و عربستان» حاصل نمی‌شد، آیا امکان حضور بدون مخاطره شیعه از سراسر «جغرافیای ظهور» در مکه و مدینه در آن روز موعود، فراهم می‌شد؟

📚منابع:
1. عیاشی، التفسیر، ج۱، ص۶۷. نعمانی، الغیبة، ص۳۱۳.
2. نعمانی، الغیبة، ص۳۱۵.
3. ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن، ص۳۷۹.
4. طبری، دلائل الامامة، ص۵۶۰.
5. کلینی، الکافی، ج۸، ص۲۶۴.

🔆تعجیل در ظهور:
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم

♻️ با #نشر مطلب در ثواب آن شریک باشید…

🔅کانال آخرالزمان
🌼علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🌼

🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3356
🌷🔆
🔆☘️ نحوه سفر یاران امام زمان علیه السلام به مکه و حضور در رکاب حضرت بقیة الله الاعظم به اذن و اعجاز الهی صورت خواهد پذیرفت!
این امر ربطی به رابطه ایران و عربستان ندارد!
☘️🔆 در واقع حضرت باریتعالی خودش راننده و رساننده یاران حضرت خواهند بود!
🔆☘️ پس جای نگرانی نیست، ان شاء الله خود الله ذوالجلال و الاکرام خبرتان خواهد نمود و خودش راهیتان خواهد نمود.
🌸🌱 البقرة : 148 وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ
🌱🌸هر طايفه‏اى قبله‏اى دارد كه خداوند آن را تعيين كرده است؛ در نيكى‏ها و اعمال خير، بر يكديگر سبقت جوييد! هر جا باشيد، خداوند شما را حاضر مى‏كند؛ زيرا او، بر هر كارى تواناست.
🌷🔆 قالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِذَا أُذِنَ الْإِمَامُ دَعَا اللَّهَ بِاسْمِهِ الْعِبْرَانِيِّ فَأُتِيحَتْ لَهُ صَحَابَتُهُ الثَّلَاثُمِائَةِ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ قَزَعٌ كَقَزَعِ الْخَرِيفِ فَهُمْ أَصْحَابُ الْأَلْوِيَةِ مِنْهُمْ مَنْ يُفْقَدُ مِنْ فِرَاشِهِ لَيْلًا فَيُصْبِحُ بِمَكَّةَ وَ مِنْهُمْ مَنْ يُرَى يَسِيرُ فِي السَّحَابِ نَهَاراً يُعْرَفُ بِاسْمِهِ وَ اسْمِ أَبِيهِ وَ حِلْيَتِهِ وَ نَسَبِهِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَيُّهُمْ أَعْظَمُ إِيمَاناً قَالَ الَّذِي يَسِيرُ فِي السَّحَابِ نَهَاراً وَ هُمُ الْمَفْقُودُونَ وَ فِيهِمْ نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ- أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعا
الغيبة( للنعماني)، النص، ص: 313
🔆🌷مفضّل بن عمر گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: «هنگامى كه به امام اجازه (ظهور) داده مى‏شود خدا را به نام عبرانيش مى‏خواند سيصد و سيزده نفر ياران آن حضرت براى او عليه السّلام گرد آورده مى‏شوند و همچون پاره پاره ابر پائيزى‏اند، آنان پرچمدارنند، بعضى از ايشان شبانه از بسترش ناپديد مى‏گردد و بامداد در مكّه است، و پاره‏اى از ايشان در روز ديده مى‏شود كه در ميان ابر مى‏رود و نام خودش و نام پدرش و مشخّصاتش و نسبش شناخته شده است، عرض كردم: فدايت گردم كدام يك از ايشان از نظر ايمان برتر است؟ فرمود: همان كه در روز ميان ابر مى‏رود. و ايشانند آن ناپديدشوندگان و اين آيه در مورد آنان نازل شده: «هر كجا باشيد خداوند شما را جملگى مى‏آورد».
الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى، ص: 434

🌷🔆 عنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ع أَنَّهُ قَالَ: الْفُقَدَاءُ قَوْمٌ يُفْقَدُونَ مِنْ فُرُشِهِمْ فَيُصْبِحُونَ بِمَكَّةَ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً وَ هُمْ أَصْحَابُ الْقَائِمِ ع.
الغيبة( للنعماني)، النص، ص: 313
🔆🌷 ابو خالد كابلى از امام سجاد- يا از امام باقر- عليهما السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود: «ناپديدشوندگان گروهى هستند كه از بسترهايشان گم مى‏شوند و صبح در مكّه خواهند بود، و اين است فرمايش خداى عزّ و جلّ: «هر كجا باشيد خداوند همگى شما را باز مى‏آورد و ايشان ياران حضرت قائم عليه السّلام مى‏باشند».
الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى، ص: 435

🌷🔆 عنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ: كُنْتُ مَعَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع فِي مَسْجِدٍ بِمَكَّةَ وَ هُوَ آخِذٌ بِيَدِي فَقَالَ يَا أَبَانُ سَيَأْتِي اللَّهُ بِثَلَاثِمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ رَجُلًا فِي مَسْجِدِكُمْ هَذَا يَعْلَمُ أَهْلُ مَكَّةَ أَنَّهُ لَمْ يُخْلَقْ آبَاؤُهُمْ وَ لَا أَجْدَادُهُمْ بَعْدُ عَلَيْهِمُ السُّيُوفُ مَكْتُوبٌ عَلَى كُلِّ سَيْفٍ اسْمُ الرَّجُلِ وَ اسْمُ أَبِيهِ وَ حِلْيَتُهُ وَ نَسَبُهُ ثُمَّ يَأْمُرُ مُنَادِياً فَيُنَادِي هَذَا الْمَهْدِيُّ يَقْضِي بِقَضَاءِ دَاوُدَ وَ سُلَيْمَانَ لَا يَسْأَلُ عَلَى ذَلِكَ بَيِّنَةً.
الغيبة( للنعماني)، النص، ص: 313
🔆🌷 أبان بن تغلب گويد: «در مكّه خدمت امام صادق عليه السّلام در مسجدى بودم، و آن حضرت در حالى كه دست مرا گرفته بود، به من فرمود: اى أبان در آينده نزديك خداوند سيصد و سيزده نفر را در همين مسجد شما گرد مى‏آورد، و اهل مكّه مى‏دانند كه پدرانشان و اجدادشان هنوز آفريده نشده‏اند، آنان شمشيرها به ميان بسته‏اند، بر هر شمشيرى اسم آن مرد و نام پدرش و مشخّصاتش و نسبش نوشته شده است، پس (آن حضرت) نداكننده‏اى را دستور مى‏دهد و او آواز مى‏دهد: اين همان مهدى است كه بر طبق قضاوت داود و سليمان قضاوت مى‏كند و براى آن گواهى نمى‏طلبد».
الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى، ص: 435
🌼علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.