جناب استاد شما در شرح صحیفه سجادیه می فرمائید که ما باید دوازده نور را دریابیم و درک کنیم آیا شناخت و در ک تعدادی از حضرات معصومین به منزله شناخت و درک همه آنها می باشد؟ یا باید تک تک آنها را بشناسیم و درک کنیم ؟

29

سوال۲۷۹۹:
سلام علیکم
جناب استاد شما در شرح صحیفه سجادیه می فرمائید که ما باید دوازده نور را دریابیم و درک کنیم آیا شناخت و در ک تعدادی از حضرات معصومین به منزله شناخت و درک همه آنها می باشد؟ یا باید تک تک آنها را بشناسیم و درک کنیم ?
یا شناخت آقا امیر المومنین به عنوان امام اول و آقا امام زمان علیهم السلام به عنوان نور آخر کفایت می کند ?یا باید همه آنها را دریابیم ?اگر این گونه باشد کمی چون تعداد بیشتر است تا بخواهیم با یکی از در شناخت وارد شویم زمان می برد و از نور دیگر غافل می شویم لطفا بیشتر توضیح بفرمائید
جناب استاد چون بحث شناخت دوازده نور شد من در مطلب آیه روز دیروز به جمله ای رسیدم که جناب حاجی احمدی با یک تصویر از روز مباهله که مربوط به شانزده میلادی بود و نقاش این تصویر ابوریحان بیرونی بود و در این تصویر چهره امامان بدون نور بود و چون الان در تصاویر صورت مبارک حضرات معصومین را با نور نشان می دهند از آن به عنوان یک بدعت نام برده شده که بنده این را بدعت نمی دانم چون امام بخواهد بر کسی تجلی کند با همان صورتی که به شکل نور است تجلی می کند تقریبا نقاشان این عصر کاملا به این موضوع رسیدند لطفا در این مورد توضیح بفرمائید
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2799
🌹علیکم السلام
🌼🌿وجود مقدس حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، همچون کتابخانه عظیم الهی اند که 13 کتاب مقدس در آن قرار دارد و کسی که بخواهد در کلاس بندگی الهی فارغ التحصیل شود میبایست دانش آموخته تمام کتب باشد، هر امام جنبه پنهان و آشکاری دارد که در وجود خود و یا دیگر ائمه جنبه های دیگر انعکاس دارد، حضرات میوه های جان مدینه حکمت الهی اند برای بهره مند شدن از آن بایستی طعم تمام میوه ها چشیده شود و برای سیر و سلوک کامل در دل شهر علم میبایست از تمام ابوابش وارد شد.
🌼🌿در تصاویر، نورانی نشان دادن صورت مبارک حضرات بخاطر احترام به ساحت مقدس آنهاست که نوعی اقرار به عجز قلم بشری در صورتگری آنهاست!
از حیث جنبه های باطنی، حضرات معدن الانوار الهی هستند اگر چشم بینایی باشد که وسعت دیدش ملکوت و جبروت را در بربگیرد سیمای حضرات را بحار الانوار خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.