جناب استاد لطفاً برای بیشتر شدن پشتکار توضیحاتی بفرمائید

30

سوال۳۱۴۷:
سلام علیکم
جناب استاد لطفاً برای بیشتر شدن پشتکار توضیحاتی بفرمائید
مثلا تصمیم به انجام کاری می گیریم و کار را هم از هر جهت به لحاظ درست و غلط بررسی می کنیم و با اشخاصی که باید این کار به انجام برسد به توافق می رسیم بعد که شروع کردیم آن پشتکار لازم برای ادامه کار را از دست می دهیم و به نحوی کار نیمه تمام می ماند ورغبتی برای ادامه آن کار نداریم ؟
البته از محمد باقر علیهم السلام روایت هست که می فرمایند :
تصمیم به کاری گرفتید تا انجام دادن کامل، آن را برای کسی بازگو نکنید چون انرژی انجام این کار را از دست می دهید .البته بنده آن مفهوم کلی روایت را بیان کردم عین روایت را نداشتم که بنویسم
البته پیش آمده برای انجام کار به کسی هم مطلبی بیان نشده ولی آن کار هم به سرانجام نرسیده البته فقط منظورم مسائل مادی نیست در مسائلی معنوی هم همین مشکل پیش می آید لطفاً این موضوع را بررسی بفرمائید و اگر توصیه و یا دعاهای خاصی در این مورد وجود دارد لطفاً بیان بفرمائید .و آیا این امکان دارد که آن امراز طرف خداوند بر ما مقدر نشده و به نحوی اجازه ادامه آن هم به ما داده نمی شود؟ ممنون جناب استاد بنده کمی زیاد سوال می کنم علت این است در دنیای مجازی تنها استادی که به پاسخ هایش اعتماد دارم عالیجناب هستید متشکرم
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3147
🌹سلام علیکم
🌷🔆 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِظْهَارُ الشَّيْ‏ءِ قَبْلَ أَنْ يُسْتَحْكَمَ مَفْسَدَةٌ لَهُ .
المحاسن، ج‏2، ص: 604
🔆🌷 آشكار كردن هر چيز پيش از استحكام‏پذيرى، مايه تباهى آن چيز است.
☘️🌱هیچ امری خارج از دایره تقدیر و قضای الهی نیست! خدای متعال تحقق بعضی از افعال بندگانش را مشروط به قوانین خاص نموده که در صورت عدم رعایت آن مطابق قانون و سنت الهی تقدیر و قضای الهی رقم میخورد.
🌱☘️عزائم بشری تحت میدان عکس العمل دوست و دشمن در گردش است که افکار و نیات و اعمالشان به نوعی امورات بشری را تحت تاثیر خود قرار میدهند. امورات بشری به سان دانه ای است که در صورت ظهور آن قبل از موعودشان از جان افراد تحت بارش و تحت فشار امواج آنها قرار خواهد گرفت.
☘️🌱همچنین امورات پنهان و آشکاری که شیء قبل از استحکامش را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
🌱☘️امورات خود را مانند جنینی که در شکم مادر قرار دارد باید محفوظ نگه داشته شود تولد زود هنگام جنین مسائل و مصائب خاص خود را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.