جناب استاد چطور ممکن است انسان هم در آن دنیا زندگی کند و هم در این دنیا در قید حیات باشد آیا این نیز به همان موضوع روح و تشعشعات آن بر می گردد ؟آیا وابستگی‌های دنیوی هست که او را در قید حیات نگه داشته ؟

26

سوال2985 :
سلام علیکم
جناب استاد چطور ممکن است انسان هم در آن دنیا زندگی کند و هم در این دنیا در قید حیات باشد آیا این نیز به همان موضوع روح و تشعشعات آن بر می گردد ؟آیا وابستگی‌های دنیوی هست که او را در قید حیات نگه داشته ؟چون در این صورت زندگی در این دنیا بی مفهوم می شود .
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2985
🌹علیکم السلام
🌼🌿همانطوریکه انسان از حواس مختلف خود به تفکیک و به اشتراک استفاده میکند، به همان شکل میتواند در عوالم مختلف حضور یابد!
🌼🌿من و نفس آدمی با قدرت و توانایی های بی نظیری که خالق بی همتا به او بخشیده میتواند قوای مختلف وجودش را از «ارواح چندگانه، عقل و جنودش، قلب، حواس مختلف، اعضاء و جوارح و غیره» را مدیریت و آنها را با هماهنگ سازی و یکسان سازی و یکی سازی، همه را همچون قوه واحد و به صورت متمرکز در آورد.
🌼🌿انسان با نظر به پیرامون خود روح خود را متوجه مکان های مختلف میکند.
🌼🌿پیکر عظیم انسان دارای لایه های مختلف ارضی و سماوی و ملکوتی و جبروتی است که با هر یک از این لایه ها میتواند عوالم خاص آنها را ادراک و در آنها حضور یابد!
🌼🌿کسانی که لایه های جبروتی و ملکوتی و آسمانی شان رحلت کرده باشد، هیچ حسی هم نسبت به آنها نخواهد داشت!
🌻🌿الحج : 46 أَ فَلَمْ يَسيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِها أَوْ آذانٌ يَسْمَعُونَ بِها فَإِنَّها لا تَعْمَى الْأَبْصارُ وَ لكِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتي‏ فِي الصُّدُورِ
🌸آيا آنان در زمين سير نكردند، تا دلهايى داشته باشند كه حقيقت را با آن درك كنند يا گوشهاى شنوايى كه با آن بشنوند؟! چرا كه چشمهاى ظاهر نابينا نمى‏شود، بلكه دلهايى كه در سينه‏هاست كور مى‏شود.
🌼🌿عالم دنیا تحت احاطه عوالم فوق خویش است زمان و مکان عالم دنیا نیز تحت حکومت و سلطنت امکان و ازمان عوالم بالاست!
🌼🌿این عالم تنزیلی از عوالم بالاست، جنبه مادی آدمی نیز تنزیلی از جوانب اعلای اوست!
🌻🌿السجدة : 5 يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ في‏ يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ
🌸امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مى‏كند سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مى‏شمريد بسوى او بالا مى‏رود (و دنيا پايان مى‏يابد)
🌻🌿الحجر : 21 وَ إِنْ مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ
🌸و خزائن همه چيز، تنها نزد ماست ولى ما جز به اندازه معيّن آن را نازل نمى‏كنيم!

🌼🌿انسان بنده خدایی است که:
🌻🌿فصلت : 54 …إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ مُحيطٌ
🌸… آگاه باشيد كه خداوند به همه چيز احاطه دارد!
🌼🌿اگر انسان بنده ی راستین خدا باشد بیشک به تجارب اعلای بندگی الهی دست می یابد!
🔅🔆هو یعلم🔆🔅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.