خصوصیات عالم ناسوت و عالم لاهوت چیست؟

42

سوال۲۹۵۵:
سلام علیکم
جناب استاد لطفاً خصوصیات این دو عالم را می فرمائید منظورم این است که ما از روی چه خصوصیاتی باید این دو عالم را تشخیص بدهیم تا خدای ناکرده دچار فریب شیطان نشویم
عالم ناسوت
عالم لاهوت
متشکرم
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2955
🌹علیکم السلام
🌼🌿همانطوریکه قرآن و عترت در این عالم راهنما و حجج الهی بر بندگان خدا هستند و با تمسک به آنها انسان از مسیر ضلالت جدا شده و حق و حقیقت را درمی یابد، همچنین با در نظر گرفتن اینکه هیچ گاه زمین از حجت الهی خالی نمیشود، در عوالم بالاتر نیز نور و راهنمایی الهی بر سر هر بنده خدا خواهد بود و هیچ گاه به حال خود رها نخواهد شد.
🌼🌿در عالم دنیا انسان به فطرت خود که بوسیله رسولان الهی تایید میگردد راه درست را در می یابد، در عوالم بالا نیز به فطرت ملکوتی و جبروتی خود که به تایید حجج الهی خواهد رسید در مسیر حق و حقیقت قرار خواهد گرفت.
🌼🌿شناخت واقعی حجج الهی در عالم دنیا و حرکت در مسیر تعیین شده و فارغ التحصیلی از تمام معارف این عالم و با فتح الفتوح تمام مدارج بندگی این عالم توفیق حضور و درک و اخذ شگفتی های عوالم بالا داده خواهد شد و به نیکویی از راهرو آن عوالم سرپرستی خواهد شد. به گاه توفیق که انسان میهمان عوالم اعلی میگردد به خودی خود آثارش از وجود آدمی تجلی خواهد نمود بدون اینکه انسان نقش آفرینی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.