در سخنرانی شب میلاد امام رضا ع فرمودید: اگر مخلوقات ارتباطشان با مهبط وحی – یعنی حضرات معصومین ع – قطع شود، مخلوقات هستی خویش را از دست میدهند و یا صم و بکم عمی میشوند( شعور خودشان را از دست میدهند). چگونه می توانیم این مطلب را اثبات کنیم ؟

30

سوال2688 :
در سخنرانی شب میلاد امام رضا ع فرمودید: اگر مخلوقات ارتباطشان با مهبط وحی – یعنی حضرات معصومین ع – قطع شود، مخلوقات هستی خویش را از دست میدهند و یا صم و بکم عمی میشوند( شعور خودشان را از دست میدهند). چگونه می توانیم این مطلب را اثبات کنیم در حالیکه خالق(خداوند متعال) هست که عامل بقا هستی و عامل شعور مخلوقات هست و صرف ارتباط با خالق تامین کننده ی بقای مخلوقات و شعور و رزق و روزی و …. آنها خواهد شد؟

🌼🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌼
#پاسخ2688
🌸علیکم السلام
🌼🌿اراده الهی بر این قرار گرفته که خلایق تابع قانون او باشند و از طریق و سبیلی که او تعیین فرموده به آستانه او راهی شوند؛ حضرات همان طریق و سبیل بسوی خدایند و علاوه بر آن در حکم مغز برتر آفرینش محسوب میشوند؛ انسانها بدون مغز از دیگر مخلوقات پست تر و در موقعیت ضعیف تری قرار میگیرند ، مهبط وحی در حکم مغز و حافظه عالم هستی است بدون آن بدون مغز و فکر و اندیشه و عقل خواهیم بود، خالق در این نشأت چنین اراده فرموده که تابع این مغز اعلا باشیم هر چند که خالق برای دانا نمودن بندگانش بی هیچ واسطه و وسیله ای تواناست. همانطوریکه خود حضرات بی هیچ واسطه ای تنها به او دانایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.