در شرح زیارت جامعه کبیره در مورد ولادت امام رضا علیهم السلام در مورد این که وحی چگونه به جناب جبرئیل علیهم السلام رسیده توضیحاتی فرمودید که وحی خدا از کوی و کوچه حضرات معصومین عبور کرده وبه جناب جبرئل رسیده ، پس چگونه است که وحی از طریق جبرئیل به پیامبر ابلاغ می شد؟

34

سوال۳۲۴۱:
سلام علیکم
جناب استاد در شرح زیارت جامعه کبیره در مورد ولادت امام رضا علیهم السلام در مورد این که وحی چگونه به جناب جبرئیل علیهم السلام رسیده توضیحاتی فرمودید که وحی خدا از کوی و کوچه حضرات معصومین عبور کرده وبه جناب جبرئل رسیده
پس همه ما معتقد به این هستیم که وحی خداوند و یا خود قرآن را جناب جبرئیل به پیامبر علیهم‌السلام رسانده و آنچه که در ادامه توضیحات متوجه شدم این که جناب جبرئیل مثل دفترچه یادداشت این پیامها را دریافت کرده و به شکل وحی به رسول خدامی رسانددر این صورت باید مقام رسول خدا پایین تر از مقام امامت باشد که همچین اتفاقی بیافتد ؟👇

ولادت امام رضا علیهم السلام🌻
بدانیم از کوی و کوچه اهل بیت علیهم السلام گذر کرده و به جناب جبرئیل علیه السلام رسیده است. گویا توسط خود حضرات به جناب جبرئیل رسیده است. جناب جبرئیل علیه السلام دفترچه یادداشت وحی خدا شده است. باز همان دفترچه یادداشت با صورت و شکل خاص وحی خدا باز تقدیم رسول خدا شده و باز در قرارگاه اصلی خودش که اهل بیت علیهم السلام اند و مهبط وحی خدایند.
پس متوجه اشکال مختلف وحی خدا باشیم.
یک شکل‌اش ملکوتی و دیگری ارضی و نمای دیگری عبارات عربی است.
قرآن که تبیان کل شیء است، بیان هر شیء از کدام جایگاه عظیم متجلی و دیده میشود؟ همان جایگاه مهبط الوحی است که وجود مقدس حضرات است.
تبیان کل شیء…
❓منظور از کل شیء چیست؟ منظور همان چیزهایی است که خدا خلق کرده است و محدود اند. همچنین الله خلق کرده و خلق خواهد کرد…
پس به قران به این شکل خاص بنگریم که تبیان کی شیء و هر چیزی است.
پس تبیان انچه که خدا خلق کرده است هم هست. و هرچه خواهد افرید، باز هم تبیان خواهد بود.
پس قران رفته رفته عظمت‌اش را بیشتر ظاهر میکند.
این مهبط وحی خدا در گردش دوران و خلقت‌های متوالی خدا باز به عظمت دست میابند. و میرسند به اوج اوج. یعنی در حال رشداند. مهبط وحی خدا در حال ترقی و رشد کردن است.
تک تک حضرات معصومین علیهم السلام مهبط وحی خدایند. آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام مهبط هشتم وحی خداست. آقای زیبا و نعمت عظمی خدا بر خلق خدا…
اقا چه بیانات زیبایی دارد.
💠أحْسِنُوا جِوَارَ اَلنِّعَمِ فَإِنَّهَا وَحْشِيَّةٌ
توصیه امام رضا علیه السلام به شیعیانشان بلکه به تمام خلایق عالم!
نصیحت امام رضا علیه السلام به کل عالم هستی. اما گویا بیشتر به افراد این عصر نظر خاص‌تری دارد.
حضرت افراد این عصر را ملامت میکند.
💠جوار نعمتها را نیکو شمارید.
با نعمات خدا به زیبایی همسایگی و مصاحبت کنید.
🌱🌼استاد علی ساعی 🌹

🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3241
🌹سلام علیکم
🌷🔆حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جامع مقام نبوت و امامت بودند و از تمام ائمه اطهار علیهم السلام برتر و والاترند، حضرتشان شهر علم و ائمه، دروازه های همان شهرند، حضرت محمد ص پیکر اعظم و ائمه اطهار ع همچون اعضاء و جوارح آن پیکر مبارکند!
🔆🌷همانطوریکه سلسله اعصاب و حواس در سرزمین وجود ما رابط وصول دانش و معرفتند، فرشتگان وحی نیز بر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به مثابه همان عصب و حواس اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.