ذات واحد و احد خداوند متعال ایا فقط میتواند برای اینکه خلقت را شروع کند یک مخلوق و یا یک نفسی را خلق نماید سپس از آن نفس یکه و تنها بقیه مخلوقات را خلق نماید؟

21

سوال2370 :
ذات واحد و احد خداوند متعال ایا فقط میتواند برای اینکه خلقت را شروع کند یک مخلوق و یا یک نفسی را خلق نماید سپس از آن نفس یکه و تنها بقیه مخلوقات را خلق نماید؟
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2370
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱ذات حق در قید هیچ انحصاری نیست، هر طوری که اراده فرماید همانطور می آفریند، چه از صنایع اسماء حسنایش مخلوقات را صناعت کند و چه بی واسطه آن تک تک خلایق را بیافریند هر طوری مقتضای خواست و حکمتش باشد می آفریند.
🌻🔅🌱آل‏عمران : 47 قالَتْ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لي‏ وَلَدٌ وَ لَمْ يَمْسَسْني‏ بَشَرٌ قالَ كَذلِكِ اللَّهُ يَخْلُقُ ما يَشاءُ إِذا قَضى‏ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
🌸 (مريم) گفت: «پروردگارا! چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد، در حالى كه انسانى با من تماس نگرفته است؟!» فرمود: «خداوند، اين گونه هر چه را بخواهد مى‏آفريند! هنگامى كه چيزى را مقرّر دارد (و فرمان هستى آن را صادر كند)، فقط به آن مى‏گويد: «موجود باش!» آن نيز فوراً موجود مى‏شود. (47)

🌻🔅🌱يس : 81 أَ وَ لَيْسَ الَّذي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ بِقادِرٍ عَلى‏ أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ بَلى‏ وَ هُوَ الْخَلاَّقُ الْعَليمُ
🌸آيا كسى كه آسمانها و زمين را آفريد، نمى‏تواند همانند آنان [انسانهاى خاك شده‏] را بيافريند؟! آرى (مى‏تواند)، و او آفريدگار داناست‏
🌻🔅🌱ق : 15 أَ فَعَيينا بِالْخَلْقِ الْأَوَّلِ بَلْ هُمْ في‏ لَبْسٍ مِنْ خَلْقٍ جَديدٍ
🌸آيا ما از آفرينش نخستين عاجز مانديم (كه قادر بر آفرينش رستاخيز نباشيم)؟! ولى آنها (با اين همه دلايل روشن) باز در آفرينش جديد ترديد دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.