فرمودید حضرت رسول اکرم ص بصورت فرازمانی و فرامکانی ابلاغ رسالت را با سامانه عظیم محمدی انجام داده است، لطفا این موضوع را شرح دهید.

23

سوال3329 :
فرمودید حضرت رسول اکرم ص بصورت فرازمانی و فرامکانی ابلاغ رسالت را با سامانه عظیم محمدی انجام داده است
یعنی:
حضرت در لازمان و در لامکان یعنی جائیکه (البته شاید بکاربردن جا صحیح نباشد) یا در حالیکه بر زمان و بر مکان احاطه کامل دارد و ابتدا و انتهای زمان و مکان را درک میکندو با آن ارتباط دارد، رسالت خود را به فرد به فرد افراد بشر ابلاغ کرده است؟
آیا این نوع ابلاغ و این نوع ارتباط:
⬅️ یعنی ارتباط کسی که خارج از زمان و مکان هست یا درک لازمانی و لامکانی دارد، با کسی که در زمان و در مکان هست چه نوع ارتباطی است؟
⬅️ آیا این ارتباط، ارتباط با قوه شنوایی و بینایی است؟
⬅️ آیا این ارتباط، ارتباط با سامانه فطرت است ؟
*️⃣ البته اینکه فرمودید به زبان همان قوم صورت پذیرفته پس ابلاغ رسالت در مسیر انتقال از لازمان و لامکان به بستر زمان و مکان بایستی به زبان قوه شنوایی ترجمه شده باشد
پس منٍ نوعی:
این ابلاغ رسالت را در بستر زمان در برهه ای از تاریخ و در جغرافیایی از مکان شنیده ام و دریافت کرده ام
◀️ چرا به یاد نمی آورم؟
◀️ آیا همانند “قالو بلی” که در یوم الست گفته ام، فراموش کرده ام؟
◀️ آیا یادآوری این پدیده عظیم ابلاغ محمدی امکانپذیر هست؟
سپاس از شما
🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3329
🌸🔅رتبه زمان و مکان در مختصات علم الهی از منطقه «تقدیر» آغاز میشود، مناطق پیشین «تقدیر» که «اراده و مشیت» را شامل میشود، فارغ از زمان و مکان و محدودیت است، و پیش تر از آن «علم» محض الهی است که عجایب و غرایبش از دو مورد مذکور بالاتر است! و ذات بی مثال و لا یوصف الهی سلطان همه آنهاست!
🔅🌸پس تفسیر هر واقعه و پدیده از ابتدا تا به انتها در مناطق علم و مشیت و اراده مثبوت است! رسول خدا ص به مرکزین همین مناطق رسول رسالت الهی بود.
🌸🔅 ابعاد بالا بر ابعاد پایین مسلط بوده اما ابعاد پایین تا به افق ابعاد نرسند هیچ حسی نسبت به آنها نخواهتد داشت اما منزولات افق بالا را در ابعاد خودشان درک خواهند نمود، بعنوان مثال جامع زمان در منطقه فرازمان به یکجا حاضر اما اهل زمان در منطقه خود شیرخوار زمانند، شیر زمانی که بصورت اطلاعات و معلومات خوراک فهم و حس آنها میگردد!
🔅🌸مرسولات فرازمانی توسط قوای حسی بینایی و شنوایی و … تفسیر میگردد، درواقع حواس مادی نمایشگر مادی و زمانی از رویدادهای فرامادی و فرازمانی است!
🌸🔅سامانه محمدی ص ارتباط مستقیمی با فطرت آدمیان داد، درواقع اولین ارتباط هر شخص با این سامانه میباشد.به نوعی فطرت آدمی دستگاه ارتباطی عظیمی با سامانه اراده و مشیت و علم الهی است، محمد و آل محمد ص کاربران فطرت آدمیان هستند، بیداری و راه اندازی کامل فطرت آدمی بمنزله تحقق اهداف سامانه رسالت و فناوری بعثت است!
🔅🌸زبان سامانه محمدی ص را میتوان به آبی تشبیه نمود که به مشام تمام جانها آشناست، زبان فناوری رسالت نبی مکرم ص مثل نوری است که به فهم و زبان هر شخصی آشناست، کوتاه آنکه سرّی است عظیم و ممتاز!
🌸🔅مدینه علم از منطقه علم و مشیت و اراده برای جانها تولید معلومات میکند!
🔅🌸نه تنها در برهه ای از تاریخ و جغرافیا مرسولات رسالت را دریافت کرده ایم بلکه در حال دریافت نیز هستیم!
🌸🔅در واقع عدم شهود عینی ارتباط با سامانه رسالت بخاطر قبض آدمی در حبس حب دنیوی اوست! وقتی انسان از سیاهچال جهل حبس حب دنیا به کمال خارج شود شعود عینی به او دست خواهد داد! ولی علی رغم همه اینها آثار ارسال مرسولات رسالی در جان همه مضبوط است، مثل محبت غالب رسول و اولاد رسول ص و اصالت مکارم و فطریات مسلم.
🔅🌸شباهت مرسولات رسالی در جان آدمی شبیه معلومات یوم الست در جان آدمی است! آثار و معارفش باقی است اما جزئیات موقف الست فراموش گشته است! و به یقین روزی همه مرسولات رسالی و معلومات یوم الست را به تمام و کمال به یاد خواهند آورد!
🌷🔅 عنْ زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ- وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ قَالَ ثَبَتَتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِهِمْ وَ نَسُوا الْمَوْقِفَ سَيَذْكُرُونَهُ يَوْماً مَا وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَمْ يَدْرِ أَحَدٌ مَنْ خَالِقُهُ وَ لَا مَنْ رَازِقُه‏
علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.