لطفا این مطلب را نقد بفرمایید “”همه امامان بزرگوار، در همه جهات دنیوی و اخروی، هادی و ناصرند، اما هرکدام از امامان ما در یکی از ابعاد، ظهور و بروز بیشتری دارند. “

25

سوال2602 :

این متن را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

“همه امامان بزرگوار، در همه جهات دنیوی و اخروی، هادی و ناصرند، اما هرکدام از امامان ما در یکی از ابعاد، ظهور و بروز بیشتری دارند. مثلا در بین عرفا و علما معروف است که اگر کسی از خداوند متعال، علم بخواهد به وجود مقدس امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) توسل پیدا کند. یا اگر کسی طالب معنویت است به حضرت علی (ع) متوسل شود.
از این رو، مشهور در بین فقها و علما و اهل معنا این است که برای طلب رزق و روزی در دنیا و برآورده شدن حاجات مادی و دنیوی، توسل به امام جواد (ع)بسیار مجرّب است.”
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2602
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱لقب شریف جواد را تمام ائمه علیهم السلام دارا هستند، تاکید بعضی از القاب خاص برای امامی خاص بیشتر برای تمییز و شناخته شدن آن حضرت از دیگر امامان میباشد!
🌷🔅🌱هر یک از ائمه علیهم السلام در حکم کلید خاص برای گشودن ابوابی خاص میباشد، هر یک از حضرات اسمی خاص از اسماء حسنای الهی میباشند(یا اسمائی خاص) اما باید توجه کنیم که بعضی از حضرات در حکم ام الاسماء زیر مجموعه خود میباشند، تنها در سایه معرفت و شناخت حضرات است که به رموز این مقالید پی پرده میشود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.