لطفا به شبهه هایی که در مورد خطا کار بودن پیامبر خاتم (ص) با توجه به آیه [مائده/67] وارد می کنند پاسخ دهید.

24

سوال2573 :

☘️🔅🌱⛔️شبهه خطاکار خواندن رسول بی خطا⁉️
💠 لحظه ای تدبر (189)

🔶 يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ [مائده/67]

✔️ ای پیامبر! برسان آنچه از پروردگارت به تو نازل شده که اگر نرسانی رسالت خدا را نرسانده ای! البته خدا تو را از مردم حفظ می کند و قطعا خدا مردمان کافر را هدایت نمی کند.

✅ از لحن آیه به خوبی می شود فهمید که پیامبراکرم ابتدا در ابلاغ امر – به خاطر ملاحظاتی – تعلل می کرد که البته خطا بود و اگر ادامه می یافت تخلف عمدی می شد!
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2573
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱آیه شریفه، خلاف شبهه وارده را اثبات میکند!
⚡️🔆آنچه را که شبهه کننده بعنوان تعلیل در ابلاغ بیان میکند چیست؟ چه چیز را ابلاغ نمیکرد و تعلل داشت؟ آیا از جنس وحی قرآنی بود؟ کدام آیه؟
به یقین چنین چیزی نیست، هر آنچه که به حضرت نازل شده بی کم و کاست ابلاغ فرموده! واضح و روشن است که فرمان ابلاغ ولایت از ناحیه حق صادر و حضرت آن را ابلاغ فرمود.
🌷🔅🌱آیه شریفه «…وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ …» شرطیه بوده، خطا در صورتی ثابت میشود که شرط ضایع شود! و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با ابلاغ ولایت حضرت علی علیه السلام در روز غدیر خم پای بندی خود را به شرط و دستور الهی رسماّ به اثبات رساند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.