لطفا مطلب ارسالی که در مورد روانشناسی تصاویر پروفایل در فضای مجازی است را تحلیل کنید.

31

سوال3024 :
سلام علیکم
جناب استاد لطفا این متن را تحلیل بفرمائید 👇
🍀🔆🍀
عکس پروفایل داستان‌هایی فراتر از مسایل عادی زندگی را در خود دارد. کارشناسان روانشناسی عکس پروفایل افراد را به «پنج عامل بزرگ شخصیت» مربوط می‌دانند.

_وظیفه‌شناسی
اغلب افراد وظیفه‌شناس و متعهد از عکس‌های طبیعی (با کمترین ویرایش)، رنگی و روشن برای پروفایل خود استفاده می‌کنند. این افراد تقریبا همه احساسات تیپ‌های شخصیتی متفاوت را به نمایش می‌گذارند.

_استقبال از تجربه
عکس پروفایل خاص به کسانی تعلق دارد که آماده تجربه‌های جدید در زندگی هستند. این بُعد شخصیتی با خلاقیت ارتباط مستقیم دارد. عکس‌های این اشخاص با هم تفاوت زیادی دارد و اغلب هنری یا غیرمعمول هستند.

جالب است بدانید افرادی که نمای بسیار نزدیکی از صورت خود را نشان می‌دهند، یعنی بخش زیادی از کادر عکس به صورت آنها تعلق دارد نیز جزو کسانی هستند که همیشه از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنند.

_ برون‌گرایی
احتمالا حدس زده‌اید که عکس پروفایل این افراد در بیشتر مواقع به همراه دیگران، رنگی و سرشار از لبخند است.
برون‌گرایی یک بُعد اصلی در نظریه شخصیت انسان‌ است. انسان‌های برونگرا افرادی اجتماعی و شاد هستند و اغلب دوست دارند بیرون بروند و بیشتر مواقع هم پرحرف و پر انرژی هستند.

_ روان‌رنجوری
نوروتیسیزم‌ها بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند عکسی ساده با کمترین رنگ را برای پروفایل خود انتخاب کنند. هر چه روان‌رنجوری شخص بیشتر باشد، احتما اینکه عکسی محو یا حتی عاری از صورت او را شاهد باشیم، بیشتر است. این اشخاص اغلب دچار اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، یأس و احساس تنهایی هستند.

احتمال اینکه فرد روان‌رنجور اوضاع عادی را تهدیدآمیز و ناکامی‌های کوچک را به یأس شدید تعبیر کنند، زیاد است. ناتوانی در انتخاب، به ویژه در هنگام تصمیم‌گیری، یکی از عناصر اصلی روان‌رنجوری است.

_ سازگاری
در بیشتر موارد، افرادی که سازگاری خوبی با شرایط دارند عکس‌های ضعیف و بی‌کیفیتی از خود به اشتراک می‌گذارند. اما وجه مشترک آنها این است که همیشه در عکس‌ها لبخند می‌زنند و تصاویرشان شاد و زنده و پر انرژی است.
#محمدرضاحلاج_روانشناس_بالینی
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3024
🌹علیکم السلام
🔆🌿حدس شخصیت واقعی افراد با عکس و عکس العمل ها و نمادهای ظاهری بسیار سخت و دشوار است، عکس و شکل واحد در افراد مختلف میتواند حکایتگر خصوصیات متفاوت و متضاد باشد، روح و روان آدمی چنان پیچیده است که با مهارت های اندک و ارزیابی مولفه های چند قابل تشخیص نمیباشد. هر چند که عکس های به اشتراک گذاشته در پروفایل میتواند با نیات متفاوت و پنهان و آشکاری همراه باشد.
🌼🌿عکس ویرایش شده میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل کمال طلبی، تمایل به تغییر و تحول، فریب کاری، پنهان کاری، نفاق و …
🌼🌿عکس خاص میتواند نشان، ایده آل طلبی، میل به خدمت رسانی، خودنمایی، ریاکاری، …
🌼🌿عکس با نمای درشت، میتواند نشان مهر و محبت، تمایل به دیده شدن، میل به توجه دیگران، زیاده خواهی، کبر، مخفی کاری، تغییر توجه دیگران و …
🌼🌿عکس های شاد، میل به جذب و جذابیت و مجذوبیت، میل شدید به ارتباط با دیگران، روح لطیف، میل به شیرین سازی و شیرین نمایی و سرور، وارونه نمایی، ظاهر سازی و …
🌼🌿عکس های ساده با کمترین رنگ، میتواند نشان، تواضع، احترام به دیگران، میل به ارتباط برابر، مرموزیت، میل به انتقام، کینه پنهان، …
🌼🌿عکس های ضعیف، میتواند نشان، بی احساسی، بی اعتنایی، سادگی، تواضع و فروتنی، …
🌼🌿
🍀🌿فقط الله یعلم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.