لطفا مطلب ارسال شده را نقد بفرمایید” اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ماخداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری بهشت”

31

سوال3070:
باعرض سلام خدمت استار بزرگوار❤️
لطفا این متن رو نقد بفرمایید
⚡️ ⚡️ ⚡️
برای خداوند فرقی ندارد
که تو برایش نماز بخوانی یا نه
برایش روزه بگیری یا نه
فرقی ندارد چقدر برای عزیزانش
ضجه زده باشی

اما اینها برای من و تو فرق می کند…
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ، من گفتم من با ایمان ترم و تو گفتی من!

و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکی ست فقط راه اتصالمان به او فرق دارد.
به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم
اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما
خداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری بهشت…‌‌
# دكتر_الهى_قمشه_اى
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3070
🌹علیکم السلام
🌼🌿اطاعت و معصیت ما برای خدای کبیر متعال هیچ نفع و زیانی ندارد ولی این امر باعث نمیشود که انسان نسبت به اطاعت سستی ورزیده و یا نسبت به انجام گناه گستاخ شود.
🌼🌿چنین نیست که خالق نسبت به نماز و دیگر عبادات بندگانش بی تفاوت باشد چرا که اگر چنین بود نسبت به آنها توصیه نمیفرمودند.
🌼🌿هرگونه تفاخر در عبادات ریا و شرک محسوب میشود و این امر بر اصالت و صلابت عبادات نقصی وارد نمیکند. جدال اقبح مذموم و جدال احسن برای ارشاد، پیوسته ممدوح است. البته مراد از جدال، جدال علمی ممدوح است که همان ارائه برهان و دلایل و استدلال برای اثبات حقیقت میباشد.
🌻🌿النحل : 125 ادْعُ إِلى‏ سَبيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدينَ
🌸با حكمت و اندرز نيكو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشى كه نيكوتر است،جدال کن (استدلال و مناظره كن!) پروردگارت، از هر كسى بهتر مى‏داند چه كسى از راه او گمراه شده است و او به هدايت‏يافتگان داناتر است.
🌼🌿چون خدای همه یکی است راه هم یکی است و آن راه همان طریقی است که خالق یکتا و یگانه برای ما ترسیم فرموده و اتخاذ راه شخصی در طریق بندگی پذیرفته شدنی نیست.
برای ورود به خانه باید از بابش وارد شویم ورود به خانه از بام و طرق دیگر مقبول صاحب خانه نیست و واردین میهمان و محبوب صاحب خانه نخواهند بود. هدف ورود به خانه نبوده بلکه زیباترین طریق ورود به خانه محبوب حضرت محبوب میباشد.
🌻🌿البقرة : 189 … وَ لَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِها وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقى‏ وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
🌸… كارِ نيك، آن نيست كه از پشتِ خانه‏ها وارد شويد بلكه نيكى اين است كه پرهيزگار باشيد! و از درِ خانه‏ها وارد شويد و تقوا پيشه كنيد، تا رستگار گرديد!
🌼🌿اگر قرار بر این بود که هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود، دیگر لزومی به ارسال رسل و انزال کتب نبود، هدف از رسالت به وحدت رساندن شیوه اتصال است یعنی عالیترین و نزدیکترین و زیباترین شیوه اتصال. دین الهی یعنی شیوه مقبول اتصال با معبود که هر گونه تخطی از آن اعراض از عبادت و بندگی است.
🌻🌿آل‏عمران : 19 إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ وَ مَا اخْتَلَفَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِآياتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَريعُ الْحِسابِ
🌸 به يقين دين (حقيقى كه انبيا آورده و به صورت شرايع به بشر عرضه داشته‏اند) در نزد خداوند همان اسلام است، و كسانى كه كتاب آسمانى به آنها داده شده (مانند يهود و نصارى، در دينشان) اختلاف نكردند مگر پس از آنكه آنها را (به حقيقت امر) علم آمد، (آن هم) از روى حسد و برترى‏جويى. و هر كس به آيات خدا كفر ورزد پس (بداند كه) خداوند زودرس به حساب است.
🌼🌿عارف عاشق کسی است که پیوسته تحت اطاعت و فرمانبرداری محبوب خویش باشد و در برابر خواست و مراد محبوبش نافرمانی نکند آنچه محبوب طلب میکند انجامش دهد. به خوشایند محبوبش عاشقی کند نه به خوشایند خویش.
🌼🌿نماز بهترین ابزار عشق و عاشقی و خوشایند محبوب.
🌻🌿طه : 14 إِنَّني‏ أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْني‏ وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري
🌹به يقين اين منم خداى يكتا كه جز من معبودى نيست، پس مرا پرستش كن و نماز را به ياد من برپا دار.
🌼🌿خالق یکتای بی نظیر میان بندگان راستین و غیر آن تمییز قائل است، کسی که نسبت به عاشقان خدا عشق بورزد حبیب خدا خواهد بود ضجه بر مصیبت عزیزان الهی اعلام مهر و محبت خاص به ذات الهی است.
🌻🌿التوبة : 19 أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ
🌸 آيا آب دادن به حاجيان و آبادسازى مسجد الحرام را همانند (ايمان و عمل) كسى قرار داده‏ايد كه به خدا و روز واپسين ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده؟! (هرگز اين دو) در نزد خدا يكسان نيستند، و خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى‏كند.
🌻🌿التوبة : 20 الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُونَ
☘️آنها كه ايمان آورده و هجرت كردند و در راه خدا با مال‏ها و جان‏هايشان جهاد نمودند، پايه و منزلتشان در نزد خدا بزرگتر است و آنها همان كاميابانند.
🌻🌿الحجرات : 13 يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ
🌸 اى مردم، بى‏ترديد ما همه (افراد نوع) شما را از يك مرد و زن (آدم و حوّا) آفريديم، و يا هر فرد شما را از يك پدر و مادر خلق كرديم، و شما را قبيله‏هاى بزرگ و كوچك قرار داديم تا همديگر را بشناسيد (پس در ميان شما برترى نژادى نيست بلكه) مسلّما گرامى‏ترين شما در نزد خدا پرهيزكارترين شماست همانا خداوند بسيار دانا و آگاه است.

🌻🌿خدای متعال راههای متفرق را در عرصه عشق و عاشقی و بندگی نمی پذیرد عشق جاده ای دارد و آن هم صراط مستقیم است. خیمه عشق بر فراز صراط مستقیم بوده و خارج از آن منطقه از عشق خبری نیست، خالق بی همتا عاشقانش را به سوی صراط مستقیم دعوت نموده،
🌻🌿هود : 56 … إِنَّ رَبِّي عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
… پروردگار من بر راه راست است!
🌻🌿الزخرف : 43 فَاسْتَمْسِكْ بِالَّذي أُوحِيَ إِلَيْكَ إِنَّكَ عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
🌸آنچه را بر تو وحى شده محكم بگير كه تو بر صراط مستقيمى.
🌻🌿الملك : 22 أَ فَمَنْ يَمْشي‏ مُكِبًّا عَلى‏ وَجْهِهِ أَهْدى‏ أَمَّنْ يَمْشي‏ سَوِيًّا عَلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ
🌸آيا كسى كه به رو افتاده حركت مى‏كند به هدايت نزديكتر است يا كسى كه راست‏قامت در صراط مستقيم گام برمى‏دارد؟!
🌻🌿الأنعام : 153 وَ أَنَّ هذا صِراطي‏ مُسْتَقيماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَنْ سَبيلِهِ ذلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
🌸اين راه مستقيم من است، از آن پيروى كنيد! و از راه‏هاى پراكنده پيروى نكنيد، كه شما را از طريق حق، دور مى‏سازد! اين چيزى است كه خداوند شما را به آن سفارش مى‏كند، شايد پرهيزگارى پيشه كنيد!»

⚡️🔅⚡️
🍀سخن آخر🍀
🔆کسی که از خدا و قرآن و عترت جلو بزند بی ادبی نموده، کسی که سخنانش با قرآن زاویه داشته باشد مخاطبانش را به سوی اسفل سافلین سرگردان میسازد.
توجه نماییم که هیچ کس بار دیگری را به دوش نخواهد کشید، هر کس اسباب گمراهی افراد را از صراط مستقیم فراهم سازد معین شیطان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.