لطفا نظرتان را درمورد نامه یک استاد دانشگاه به آیت‌الله تبریزیان بفرمایید.(ایام کرونا)

33

سوال۳۱۷۶:
سلام علیکم
لطفا نظرتان را پیرامون این مطلب بیان فرمایید.
🌿🌿🌿🌿

نامه یک استاد دانشگاه به آیت‌الله تبریزیان
—–خبر فوری: دکتر محمد حسین پاپلی یزدی، استاد برجسته جغرافیا، در نامه‌ای به آیت‌الله تبریزیان به اقدامات وی در مواجهه با بیماری کرونا واکنش نشان داد.
متن نامه دکتر پاپلی به شرح زیر است:
جناب آقای آیت الله تبریزیان
سلام
این روز ها حضرت عالی ادعاهایی می کنید که سابقه هزار ساله دارد.
امیدوارم اندکی طرف دار یتفکرون و یتعقلون قرآنی باشید.
چند نکته را باید بدانید:
۱. در طول تاریخ بارها طاعون، وبا، حصبه، سل، سرخک، مالاریا، جذام و.. آمد.
پیشینیان همفکر شما حرفهای شما را زدند، نتیجه آن بود که هزار هزار مسلمان مومن و غیر مسلمان می مردند.
۲‌. وبا در سال ۱۳۰۸ قمری در مشهد مقدس از ۸۰ هزار جمعیت شهر ۲۰ هزار نفر را کشت. از هر ۴ نفر یک نفر مردند. امثال شما حتی علم آن را نداشتند که به مردم بگویند آب را بجوشانند و بخورند.
وقتی آفات گیاهی هم آمد همین حرفها را زدید‌.
شما با زکریای رازی و ابوعلی سینا هم مخالفت کردید.
تفکر امثال شما به قیمت مرگ میلیون ها انسان در سراسر جهان تمام شد.
از همه مهمتر تفکر غیر قرآنی امثال شما افتخار واکسن را نصیب پاستور و کخ و ده ها آدم غیر مسلمان کرد.
پاستور، کخ و سازندگان واکسن آبله و داروی مالاریا و … به بشریت، به انسانیت، به دین، به توحید خدمت کردند.
شما اگر طرفدار قرآن هستید الان میلیاردها پول جمع می کردید در اختیار انستیتو پاستور می گذاشتید تا عالمان مسلمان افتخار ساخت واکسن کرونا را داشته باشند.
بهتر است حالا هم با طرفدارانتان
بیمارستانی را در اختیار بگیرید و اگر وزارت بهداشت به شما بیمارستان نمی دهد، بیمارستان صحرایی درست کنید و بیماران کرونایی را که به طب شما اعتقاد دارند به آنجا ببرید و درمانشان کنید.
شماها مانع توسعه جهان اسلام و جوانان مسلمان در کل جهان هستید.
حضرت عالی افتخار می کنید که کتاب آتش می زنید. این چه نوع افتخاری است؟
کسی که علم را قبول ندارد دشمن خداوند است. چون خداوند علم الاول و علم الآخر است.
والسلام.
پرفسور محمد حسین پاپلی یزدی، استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران.
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3176
🌹سلام علیکم
🌷🔆این نامه به توهین نامه شبیه است تا یک نقد و نظر و تحلیل، نگارنده با تعصب خاص و کاملا غیر علمی به جناب تبریزیان و گروه متدین جامعه حمله نموده و تهمت های ناروایی را به آنها وارد نموده است. تذکر چند نکته نسبت به متن مذکور ضروری است!
☘️🔆 هیچ فردی جناب آقای تبریزیان را معصوم نمیدانند لذا مثل دیگر محققان و دانشمندان دارای خطاها و اشتباهاتی میباشند، سوزاندن کتاب «اصول طب هاریسون» از سوی ایشان بلافاصله از سوی جامعه دینی محکوم و آن را عملی ناپسند تلقی و نسبت به این عمل واکنش نشان دادند!
🔆☘️علی رغم بعضی از خطاها و تندروی های جناب تبریزیان در وادی انصاف هیچ کس نمیتواند تحقیقات ناب ایشان را در عرصه طب، علی الخصوص طب اسلامی نادیده بگیرد، داروهای آقای تبریزیان در بهبود بعضی از بیماری ها چنان واضح و بر همگان آشکار است که به آن اعتماد و از منافع آن بهره مند میگردند. منکران آن نوعی لجاجت و حسادت در رفتارشان مشهود است.
☘️🔆 طب اسلامی طبی است تمام، اما در روزگار فعلی، جامعه هنوز در ابتدای تحقیقات این طب عظیم قرار دارد. کاشفان معادن دین هنوز در ابتدای کشف رموزات طب اسلامی قرار دارند و هیچ کس نمیتواند ادعا کند که به تمام علوم طب اسلامی دست یافته است.
🔆☘️ طب اصیل اسلامی منکر طب مدرن نبوده بلکه بیشتر موفقیت های همین طب مدرن در راستای طب اسلامی قرار دارد، طب مدرن
اگر با نگاهی حقیقت جویانه به طب اسلامی نگاه کند به موفقیت های اعجاز گونه ای در عرصه طبابت دست خواهد یافت؛ اما در غیر اینصورت علی رغم پیشرفت های تجهیزاتی در برابر بیماری کوچکی مثل کرونا ناتوان خواهد بود.
☘️🔆نگارنده متن به صراحت اشاره ننموده اند که چه کسانی در طول هزار سال به مخالفت با طب مدرن پرداخته، ولی آنچه روشن است اهل دین و علمای اسلامی مشهور مروجان طب مدرن بودند و از آن استقبال نموده اند به دانشمندان احترام خاصی گذاشته اند.
🔆☘️نگارنده اشاره ننموده که چه کسی مانع کشف واکسن در جامعه اسلامی بوده و یا حالا چه کسی دست و پای دانشمندان را بسته اند تا نتوانند کاشف درمان بیماری های روز گردند میدان برای کشف دارو برای آقای دکتر باز است چه بهتر که ایشان به جای تهمت در جهت کشف واکسن بیماری کرونا تلاش نمایند.
☘️🔆ایشان اشاره ننموده اند که چه کسانی نمیدانستند که آب را باید بجوشانند، مخاطب ایشان روشن نیست، اما در کتب اسلامی نسبت به میکرب زدایی از آب و مواد غذایی و محیط چنان دستورات نابی صادر شده که حیرت انگیز است؛ گوشه ای از آن در کتب «مشکات الشفا=فانوس درمان» «مصباح الشفا=چراغ درمان» ذکر شده.
🌷🌼متاسفانه عرصه برای محققان طب اسلامی بسیار تنگ است، اگر جامعه پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت دارد اگر مشتاق باشد اعجاز طب اسلامی به نمایش گذاشته میشود، بخشی از این طب عظیم اسلامی درمان بدون داروست، «محفل انس با قرآن و اهل بیت مشکات نور» اعلام آمادگی میکند تا این خدمت عظیم را برای مردم بزرگوار ایران و دنیا با این طب عظیم اسلامی به نمایش بگذارد بدون به کار بردن هیچ دارویی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.