مگر میشود که جماعتی جاهل و غاصب باشد ، ولی مولا علی ع انها را از علومی بترساند که نه تنها علوم را قبول ندارند بلکه مولا علی ع را نیز قبول ندارند.

21

سوال3328 تکمله سوال 3327
سلام علیکم .
استاد جسارتا میشود از ان علوم را کمی شرح فرمایید .
مگر میشود که جماعتی جاهل و غاصب باشد ، ولی مولا علی ع انها را از علومی بترساند که نه تنها علوم را قبول ندارند بلکه مولا علی ع را نیز قبول ندارند.
به طور صریح عرض کنم چرا با یاد علم میخواهد انها را سرجایشان بنشاند‌.
ممنون لطفا راهنمایی بفرمایید
🌷🔅بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 🔅🌷
🔆علیکم السلام
☘️ #جواب3328
🌸🔅حضرت، مخاطبان خود را نمیترساند، بلکه کسانی را که علت خویشتن داری حضرت را درک نمیکردند به آنها آگاهی میبخشند!
حضرت به علوم خاصی اشراف داشتند که بخشی از آنها به رویداهای آینده مربوط میشد! در واقع سکوت و قیام و سیاست و هر نوع عکس العمل و سخن و رفتار هر یک از معصومین علیهم السلام نشأت گرفته از علوم معلوم و مکنون است.
🔅🌸علم، عالیترین نشان خالق هستی بر جهان هستی است، رتبه و مقام علم به ذات الهی نمیرسد بلکه علم از خدا بعنوان ابزار و نشان بر جهان هستی گسترده میگردد. حال تصور کنیم که جان مولا ستاد انتشار این علوم باشد.
🌸🔅اگر داستان موسی و خضر علیهما السلام را مرور کنیم بیشتر میتوانیم به اسرار نهفته در سینه مولا امیر المومنین علیه السلام پی ببریم چرا که خضر علیه السلام خادم فرزند امیرالمومنین علیه السلام است.
🌷🔆 قالَ عَلِيٌّ علیه السلام: لَوْ شِئْتُ لَأَوْقَرْتُ سَبْعِينَ بَعِيراً فِي تَفْسِيرِ فَاتِحَةِ الْكِتَاب‏
🔆🌷«اگر بخواهم چهل بار شتر در شرح و تفسیر بسم الله الرّحمن الرّحیم می نویسم.»
🌷🔆 تفسير العياشي عَنْ سُلَيْمَانَ الْأَعْمَشِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ ع مَا نَزَلَتْ آيَةٌ إِلَّا وَ أَنَا عَلِمْتُ فِيمَنْ أُنْزِلَتْ وَ أَيْنَ نَزَلَتْ وَ عَلَى مَنْ نَزَلَتْ إِنَّ رَبِّي وَهَبَ لِي قَلْباً عَقُولًا وَ لِسَاناً طَلْقا
بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏89، ص: 97
🔆🌷علی علیه السلام: به خدا سوگند، آیه‌ای نازل نشد، جز آن که دانستم درباره چه و در کجا و برای چه کسی نازل شده است. پروردگارم به من قلبی خردمند و زبانی گشاده بخشیده است.»
🌷🔅عنصر لطیف آفرینش مامور تلطیف خلقت شد، برخاست و قامت پنهان نازنینش آشکار شد، جهان یکسر با او همگام شد، عصر جدیدی بر پا شد و اجل شرک و شک و پلیدی امضا شد، زیباترین و تاریخی ترین عید آفرینش مبارک بادا🔅🌷
علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.