هر نقطه عالم هستی، عضوی از پیکر وجودی ما می باشد، وقتی مصیبتی در نقطه ای از عالم هستی نمایان می شود، کل عالم هستی در حقیقت، سوگوار و مصیبت زده می شود ،حال چرا حس نمیشود؟! این نوع وحدت با جهان هستی با وحدت وجود چه تفاوتی دارد؟

41

سوال1874 :

🔅سوالی صرفا جهت روشنگری🔅 استاد بزرگوار با توجه به مطالبی که در مورد ظلم انسان به خویشتن، بیان فرمودید:
✅ هر نقطه عالم هستی، عضوی از پیکر وجودی ما می باشد، وقتی مصیبتی در نقطه ای از عالم هستی نمایان می شود، کل عالم هستی در حقیقت، سوگوار و مصیبت زده می شود ،حال چرا حس نمیشود؟!
❓لطفا تفاوت این نوع وحدتی که بیان فرمودید را با *وحدت وجود* که نظر برخی فلاسفه و… می باشد، بفرمایید.
باتشکر از راهنمایی های صبورانه شما🌷🌷🌷
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1874
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱زمانی انسان میتواند درد و لذّت را حس نماید که سلسله اعصاب و مغز سالمی داشته باشد، در غیر اینصورت با حس بیگانه خواهد بود؛ حس مردگی باعث محرومیت از آثار درد و لذت خواهد شد، لذت آدرسی است که راهنمای بسوی لذت گاه حقیقی است و در عین حال نمک جان اعضاء و جوارح آدمی است؛ درد نیز هشدار باد رهایی از خسارت عظیم است، اگر درد نباشد اعضاء و جوارح بعد از گذر دورانی نخواهند بود!
🔆🔅🌱عقل و جنودش برای آدمی تمام حسّ و حسّ تمام است، در صورت فقدانش دردی هم نخواهد بود اما نابودی و هلاکت و مصیبت و خسارت ابدی خواهد بود!
🔆🔅🌱 انسان میتواند با موجودات به وحدت برسد و وجودش با تمام موجودات وحدت داشته باشد، اما پیوسته موجودات، مخلوق و موجود حضرت خالق و موجد خواهد بود و هیچ اشتراکی ما بین خالق و مخلوق وجود نخواهد داشت!
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(1)
اللَّهُ الصَّمَدُ(2)
لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ(3)
وَ لَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدُ (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.