🌼ابوالفضل فاتح عشق ولایت است🌼
🌼ابوالفضل طوفان محبت است🌼
🌸🔆🌿 ابوالفضل طیّار
🌱🔆 چکیده با تکمله «محفل مشکات نور» «هدیه عباسیه و سجادیه» «پرچم همیشه به اهتزاز» و «امامت از دل صدف» 1401.12.06 علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🔆🌱
🌸🔆 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ🔆🌸
🌹ابوالفضل جدا از فضیلت سببی و نسبی باز ابوالفضل است، یعنی صاحب فضل و کرامات است.
🌹ابوالفضل از آئینه امیرمومنان، از آئینه امام حسن، امام حسین و تک تک اولیاء الله گلی از گلهای عزّت و کرامت و بزرگواری و زیبایی است.
🌹اما نگاه به عباس از نگاه خود عباس زوایای خاص و پنهانی حضرت را هویدا میسازد.
🌹جان مبارک حضرت اعلان حیات حسینی به جهان هستی است.
🌹قمر نشان خورشید در آسمان و ابولفضل نشان اعلا و درخشان امامت و ولایت است.
🌹ادبیات ولایت، ادبیات جهاد و شهادت را از مکتب ابوالفضل باید تلمذ نمود.
🌹ابولفضل دومین شهید پرنده جهان اسلام است میان ملائک در جنت به پرواز است.
🌹ابوالفضل یاقوت احمر حسینی در تارک قلوب جهانیان است.
🌹ابوالفضل کمر و پشت امام حسین علیه السلام است یعنی بخش خاصی از وجود عظیم امام حسین علیه السلام است. یعنی ابوالفضل جدا از جان حسین نیست.
🌹شیعه باید مثل ابوالفضل العباس قطعهای از جهان عظیم امامت باشد.
🌹قتل در راه خدا لذیذترین حسّ عالم است.
🌹راز میان شهید و حضرت شاهد راز قتیل اللهی است. الله حائل میان جهان و هر چه در جهان با شهید در راه خویش است. الله حائل میان درد و رنج و جراحت و تیغ و شمشیر و نیزههاست.
🌹الله خود عاشقاش را متلاشی و از هم میگسلاند و تاروپودش را باز میفرماید و بار دیگر عاشقاش را خیاطی مینماید.
🌹الله با عاشق خویش در معاملهای ویژه است.
🌹چیدن میوه به وقت رسیدن باید چیده شود، عاشق به گاه شیرینیاش باید چیده شود، باغبان عشق میوه عشقاش را خود میچیند.
🌹شهید قبل از شهید شدن باید بارها به شهادت برسد. خدا خود جان عاشقاش را میگیرد در هر لحظه لحظه، رازهای خفیه زیادی میان او و عشاق است.
🌹ابوالفضل شهادت را شرمنده کرد، گل زیبای گلستان شهادت شد.
🌹ابوالفضل فانوس دریای ولایت بود و هست.
🌹ابوالفضل برج امامت و ولایت به جهان است.
🌹ابوالفضل تا به ابد به اهتزاز است.
🌹ابوالفضل قله ایمان و معالی و مکارم اخلاقی را فتح نمود و ابوالفضل ابوالفضل شد.
🌹ابوالفضل حبل برای حبل الله
🌹ابوالفضل وسیله برای وسیلة الله
🌹ابوالفضل به حقیقت به جان جهان و جان جان رسوخ نموده.
🌹ابوالفضل مجتبا و مصطفای شیعیان است.
🌹جلوه شهادت، طعم شهادت، تا تجربه نگردد درک نگردد.
🌹ابوالفضل به حقیقت الهیه و محمدیه و علویه و حسنیه و حسنیه است.
🌹آرایستگی جهان ملائک و شهدا در جنان با پرواز ابوالفضل زیبایی و نشاط ویژهای دارد.
🌹ابوالفضل امامش را فریاد میزند.
🌹معلم صامت همیشه ناطق است.
🌹ابوالفضل کشتی عجیب خلقت است چه مسافرانی که به ساحل رستگاری نمیکشاند.
🌹ابوالفضل ستاره قطبی آسمان ولایت است.
🌹ابوالفضل قطب نمای ولایت و هدایت و رستگاری است.
🌹ابوالفضل راس و تاج و قله شیعه، شیعه خُلَّص، شیعه سعید و شیعه شهید و شیعه سید، شیعه مبارک، شیعه اصل اصل؛ شیعه جان جان، شیعه وصل و شیعه حب و عشق است.
🌹ابوالفضل جسر الحسین بسوی حب و مرام حسین است.
🌷وصف تاج شیعه وصف ابوالفضل العباس است
🌷🔅 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى شِيعَتَنَا مِنْ طِينَةٍ مَخْزُونَةٍ لَا يَشِذُّ مِنْهَا شَاذٌّ وَ لَا يَدْخُلُ فِيهَا دَاخِلٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
🌷🔅 عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: إِنَّا وَ شِيعَتَنَا خُلِقْنَا مِنْ طِينَةٍ وَاحِدَةٍ .
🌷🔅 عَنْهُ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْخَفَّافِ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع الْمُؤْمِنُ آنَسُ الْإِنْسِ جَيِّدُ الْجِنْسِ مِنْ طِينَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ
🌷🔅 ثُمَّ يَقُولُ جَبْرَئِيلُ ع يَا فَاطِمَةُ سَلِي حَاجَتَكِ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَتِي فَيَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَةُ وُلْدِي فَيَقُولُ اللَّهُ قَدْ غَفَرْتُ لَهُمْ فَتَقُولِينَ يَا رَبِّ شِيعَةُ شِيعَتِي فَيَقُولُ اللَّهُ انْطَلِقِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِكِ فَهُوَ مَعَكِ فِي الْجَنَّةِ فَعِنْدَ ذَلِكِ يَوَدُّ الْخَلَائِقُ أَنَّهُمْ كَانُوا فَاطِمِيِّينَ فَتَسِيرِينَ وَ مَعَكِ شِيعَتُكِ وَ شِيعَةُ وُلْدِكِ وَ شِيعَةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ آمِنَةً رَوْعَاتِهِمْ مَسْتُورَةً عَوْرَاتُهُمْ قَدْ ذَهَبَتْ عَنْهُمُ الشَّدَائِدُ وَ سَهُلَتْ لَهُمُ الْمَوَارِدُ يَخَافُ النَّاسُ وَ هُمْ لَا يَخَافُونَ وَ يَظْمَأُ النَّاسُ وَ هُمْ لَا يَظْمَئُون[1]
🌷🔅 اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مَعَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي كُلِّ عَافِيَةٍ وَ بَلَاءٍ وَ اجْعَلْنِي مَعَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي كُلِّ مَثْوًى وَ مُنْقَلَبٍ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَاهُمْ وَ مَمَاتِي مَمَاتَهُمْ وَ اجْعَلْنِي مَعَهُمْ فِي الْمَوَاطِنِ كُلِّهَا وَ لَا تُفَرِّقْ بَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
امام باقر (علیه السلام)
🌷🔅 عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ لِجَابِرٍ أَ يَكْتَفِي مَنِ اِنْتَحَلَ اَلتَّشَيُّعَ أَنْ يَقُولَ بِحُبِّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَوَ اَللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلاَّ مَنِ اِتَّقَى اَللَّهَ وَ أَطَاعَهُ وَ مَا كَانُوا يُعْرَفُونَ إِلاَّ بِالتَّوَاضُعِ وَ اَلتَّخَشُّعِ وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ اَللَّهِ وَ اَلصَّوْمِ وَ اَلصَّلاَةِ وَ اَلتَّعَهُّدِ لِلْجِيرَانِ مِنَ اَلْفُقَرَاءِ وَ أَهْلِ اَلْمَسْكَنَةِ وَ اَلْغَارِمِينَ وَ اَلْأَيْتَامِ وَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ تِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ كَفِّ اَلْأَلْسُنِ عَنِ اَلنَّاسِ إِلاَّ مِنْ خَيْرٍ وَ كَانُوا أُمَنَاءَ عَشَائِرِهِمْ فِي اَلْأَشْيَاءِ قَالَ جَابِرٌ فَقُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ مَا نَعْرِفُ أَحَدا بِهَذِهِ اَلصِّفَةِ قَالَ يَا جَابِرُ لاَ تَذْهَبَنَّ بِكَ اَلْمَذَاهِبُ حَسْبُ اَلرَّجُلِ أَنْ يَقُولَ أُحِبُّ عَلِيّا وَ أَتَوَلاَّهُ ثُمَّ لاَ يَكُونُ مَعَ ذَلِكَ فَعَّالا فَلَوْ قَالَ إِنِّي أُحِبُّ رَسُولَ اَللَّهِ فَرَسُولُ اَللَّهِ خَيْرٌ مِنْ عَلِيِّ ٍّ ثُمَّ لاَ يَعْمَلُ بِعَمَلِهِ وَ لاَ يَتَّبِعُ سُنَّتَهُ مَا نَفَعَهُ حُبُّهُ إِيَّاهُ شَيْئا فَاتَّقُوا اَللَّهَ وَ اِعْمَلُوا لِمَا عِنْدَ اَللَّهِ لَيْسَ بَيْنَ اَللَّهِ وَ بَيْنَ أَحَدٍ قَرَابَةٌ أَحَبُّ اَلْعِبَادِ إِلَى اَللَّهِ وَ أَكْرَمُهُمْ عَلَيْهِ أَتْقَاهُمْ لَهُ وَ أَعْمَلُهُمْ بِطَاعَتِهِ وَ اَللَّهِ مَا يُتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلاَّ بِالطَّاعَةِ مَا مَعَنَا بَرَاءَةٌ مِنَ اَلنَّارِ وَ لاَ عَلَى اَللَّهِ لِأَحَدٍ مِنْ حُجَّةٍ مَنْ كَانَ لِلَّهِ مُطِيعا فَهُوَ لَنَا وَلِيٌّ وَ مَنْ كَانَ لِلَّهِ عَاصِيا فَهُوَ لَنَا عَدُوٌّ وَ لاَ يُنَالُ غَدا وَلاَيَتُنَا إِلاَّ بِالْفَضْلِ وَ اَلْوَرَعِ .
🌷🔅 امام باقر عليه السّلام به جابر فرمود:آيا كسى كه خودش را به شيعه نسبت مى دهد همين مقدار كه اظهار دوستى با ما اهل بيت را كند برايش كافى است؟ به خدا قسم شيعۀ ما نيست مگر كسى كه از خدا بپرهيزد و فرمانبردار او باشد،و شيعيان ما شناخته نمى شوند مگر با فروتنى و خضوع و بسيار ياد خدا،و روزه گرفتن و نماز خواندن،و دلجويى از همسايگان مستمند و فقيران و بدهكاران و يتيمان،و راستگويى، و خواندن قرآن و نگاه داشتن زبان در برابر مردم مگر به كلام نيكو،و اينها در همه چيز امين قبايل خود بودند. جابر گويد:گفتم:يا ابن رسول اللّه ما كسى را به اين صفات نمى شناسيم. فرمود:اى جابر سخنان مردم در تو تأثير نگذارد،آيا همين بس است كه كسى بگويد من على را دوست دارم و پيرو او هستم،ولى كارى نكند،و اگر بگويد:من رسول خدا را دوست دارم و رسول خدا بهتر از على است،سپس به شيوه و روش او عمل نكند و سنت او را پيروى نكند محبّت پيامبر نفعى به حال او ندارد.پس از خدا بپرهيزيد و براى آنچه نزد خدا هست عمل نمائيد زيرا بين خدا و كسى خويشاوندى نيست بلكه محبوبترين بندگان نزد خداوند و ارجمندترين ايشان نزد او با تقواترين آنهاست،و عمل كننده ترين آنها به طاعت اوست.بخدا قسم تقرّب به خدا ميسّر نيست براى كسى مگر به اطاعت و بندگى،و برات آزادى از دوزخ به دست ما نيست،و احدى را بر خدا حجتى نيست، هر كس مطيع خداست دوست ماست،و هر كس نافرمانى خدا كند دشمن ماست،و فرداى قيامت به ولايت ما نمى رسد مگر به وسيله فضيلت و پرهيز از گناه.
🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903) 🌼
[1] زندگانى حضرت زهرا عليها السلام ( ترجمه جلد 43 بحار الأنوار) ترجمه روحانى ؛ ؛ ص854 مجلسى، 1جلد، انتشارات مهام – تهران، چاپ: اول، 1379 ش.