🌼امام کاظم امام راز و نیاز است🌼

77

🌼آرامش، دست بوس امام کاظم است🌼

🌼امام کاظم ع بر آتش و خشم امامت و ولایت دارد🌼

🌼رازهایی از کاظمیه🌼

🌸🔆🌿 راز کظم کاظمی

چکیده با تکمله «محفل مشکات نور» شب شام‌غریبان امام موسی بن جعفر علیهما السلام  1401.11.27  علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 

🌸🔆 راز کظم کاظمیه

🔆کاظمیت امام موسی بن جعفر علیه السلام، تنها یکی از رازهای امام کاظم علیه السلام است، کاظمیت، راز آرامش، راز نشاط، راز مهار آتش، راز امنیت و اقتدار، راز نظم و انظباط و راز مهار طوفانهاست.

🔆کاظمیت راز آرامش در جان آفرینش است.

🔆به امام باید از منظر خود امام نظاره کنیم! جان امام فراتر از جهان هستی است پس نگاهی به وسعت فرا جهان طلب میکند!

🔆پس صفات‌امام، اخلاقش، رفتارش، عبادتش به عظمت جان مبارک‌شان است، لازم است نظر فرا جهانی به امام افکنده شود، اگر امام طوفانی شود طوفانش کل جهان را در بر میگیرد،

🔆کاظمیت امام کاظم مولد آرامش در کل جهان است و آرامشی به وسعت جهان هستی میبخشد.

🔆شناسایی مختصات ویژه امام در کائنات لازمه ارتباط با حقیقت جان امام و تغذیه از عصاره جان امام است.

🔆جریان کاظمیه را از جان خود بگذرانیم تا نور کاظمیه در عمق وجودمان بدرخشد.

🔆انسان، بچه و بچه های خود را میان انبوه جماعت چگونه میشناسد؟ شناخت امام از شناخت فرزندان و اقوام آسان‌تر است. وضوح شناخت ائمه هر کدام با خصوصیات خاص خودشان به مراتب راحت‌تر است! کافیست با فطرت باز به جانب امام نظر افکنیم.

🌸🔆 نکته‌هایی از رموز امامیه و کاظمیه

🔆 زمان ویژه دیدار امام کاظم علیه السلام پیدا کن، بدان قلب کاظمی در کدام مختصات زمانی و مکانی است.

🔆 سیمای روز با جمال و کمال ائمه علیهم السلام درخشان است.

🔆 با طپش کاظمی زمانه به ظپش در آر.

🔆 تار کاظمی در تارپود آفرینش از رموزات شیرین خلقت است. شیرازه کاظمی را در جلد جهان پیدا کن.

🔆 زمان کاظمی در ارض و سماء، مکان کاظمی ارض  و سماء، سامانه کاظمی زمان از رموزان خفیه کاظمی است.

🔆 راه و راز و رگ کاظمی در خلقت رمز حیات است. فصل کاظمی جان‌مان را پیدا کنیم تا سالمان تکمیل شود.

🔆 امکان عزل یکی از اعضاء رئیسه وجود ندارد حیات به خطر می‌افتد. کاظم جانت را دریاب. نقصان وجود و یا انهدام وجود با عزل یکی از اعضاء جان است.

🔆 حوزه کاظمی حکمرانی در کدامین مختصات آفرینش است.

🔆 چند آسمان و چند ستاره داریم، آسمان و ستاره و نور کاظمی در جان ما کجاست؟ جایگاه نوری و علمی حضرت را در یابیم.

🔆 شناخت کاظمیه رمز ورود به جان خزائنه کاظمی است. شرایط تحصیل و تغذیه از کاظمیه کسب نماییم.

🔆 خواص کاظمیه، خواص نور و گل و گیاه و جوهر کاظمی، فنون کاظمیه، وسیله شناسی، چشم و گوش و حس باطنی هر کدام وسیله مستقل و برای کاربردهای ویژه است، لزوم کاظم شناسی رموز رسیدن به این اسرار است.

🔆 با کاظم دیدن و شنیدن و …

🔆 طبقه کاظمی آفرینش، کاظم خارج از زمان، خط کاظمی، راه اندازی کاظم جان با مراقبه، اشتعال به حرارت کاظمی با جرقه های کلامی و سیره و سنت و علم حضرت.

🔆 طعم کاظمیه را بچش، عطر کاظم را ببویید و عظمت جانش را حس نمایید. چگونه و با چه حال و مراقبه بگوییم اللهم عرفنی موسی بن جعفر. با مراقبه غرق کاظم شدنو

🔆 فطرت کاظمی را چگونه مالش دهیم و بیدارش کنیم؟ وضوی کاظمی بگیریم. با کاظم خود را شکاف دهیم. کاظم را حسّ نماییم.

🌸🔆 امام، امام زمان است

🔆با معرفت امام آدمی فاتح سرزمینها و زمانهاست.

🔆ورود به جان زمان! ورود به جان حیات و تکامل است.

🔆زدن حلقه باب الله با آهنگ موسی بن جعفر علیهما السلام رمز ورود به رموزات کاظمیه است. پس بکوب باب خدا را با نوای موسی بن جعفر علیهما السلام.

🔆امام موسی بن جعفر ع رمز ورود به رایانه کاظمیه الهی و شبکه عظیم الهی است یکی از رموزات  ویژه در جهان هستی امام موسی بن جعفر علیهما السلام است.

🔆تمام علوم، الهامی است، مثل نور تابش میکند! معرفت امام بایستی به قلوب تابش کند.

🔆امام موسی بن جعفر علیهما السلام فصلی از فصول علم بل مرکز انتشار علم بل معدن علم بل عصاره حقیقت است.

🔆آغاز زمان، گردش زمان، ساختار زمان، سیر زمان، حس زمان، سامانه زمان، در سامانه عظیم زمان بنام ولایت و امامت نهفته است.

🔆ائمه علیهم السلام جغرافیای زمان‌اند.

🔆با نگاه زمانی به حجج الهی رمز گردش اعصار آشکار میشود.

🔆 خمیر زمان به دستان امام زمان است.

🔆 معرفت به زمان معرفت به رگ حیات است. معرفت به راز رشد و حرکت و تکامل است.

🔆 راز مدیریت جهانی در نقش باطنی امام است. مدیریت قلوب و تنظیمات آن از اسرار امامت است.

🔆 هر دل منبری از منابر امام است.

🔆 حضور طبیعی و فراطبیعی امام را میبایست همزمان در نظر بگیریم تا شگفتی‌عای امامت را دریابیم.

🔆 امام اگر بخواهد فاتح قلوب است، ساکن تمام حریم زمان و مکان است.راز امامت امام موسی بن جعفر علیهما السلام از درون سیاهچال ظلم از رموزات مشهور است.

🔆 روزی امام کاظم ع به نمایش درخواهد آمد.

🔆 امام دارای فتوحات زمانی و مکانی و قلبی و فطری است.

🔆 امام زمان است ساعت زمان است با توقفش حرکت از گردش می‌افتد.

🔆 سیمای امام در طی روز در آفاق ارضی هویدا میشود، مجموعه این نقوش جمال محمدی است.

🔆 دنیا منطقه‌ای از یک حوزه عظیم، این دنیا برای آغازی مجدد است.

🔆 دنیا مثل جنین است، در ماورای دنیا این جنین متولد خواهد شد.

🔆 علف‌های هرز جهانی قبل از وجین بهتر است اصلاح شود امام برای اصلاح جهان است.

🔆 معرفت به حجت الهی از جمله دروس تحصیلات عالی انسان است.

🔆 اهل جهان باید حجت خدا را بشناسند به شایستگی تمام تا به سر منزل مقصود نائل آیند.

🔆 اسرار مدیریتی امام تجهیزات خضری و ذوالقرنینی و محمدی و …است.

🌸🔆 الساعة السابعة من صلاة الظهر إلى أربع ركعات قبل العصر للكاظم ع‏

يَا مَنْ تَكَبَّرَ عَنِ الْأَوْهَامِ صُورَتُهُ يَا مَنْ تَعَالَى عَنِ الصِّفَاتِ نُورُهُ يَا مَنْ قَرُبَ عِنْدَ دُعَاءِ خَلْقِهِ يَا مَنْ دَعَاهُ الْمُضْطَرُّونَ وَ لَجَأَ إِلَيْهِ الْخَائِفُونَ وَ سَأَلَهُ الْمُؤْمِنُونَ وَ عَبَدَهُ الشَّاكِرُونَ وَ حَمِدَهُ الْمُخْلِصُونَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ نُورِكَ الْمُضِي‏ءِ وَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ أَتَقَرَّبُ بِهِ إِلَيْكَ وَ أُقَدِّمُهُ بَيْنَ يَدَيْ حَوَائِجِي وَ رَغْبَتِي إِلَيْكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعَافِيَنِي بِهِ مِمَّا أَخَافُهُ وَ أَحْذَرُهُ عَلَى عَيْنِي وَ جَسَدِي وَ جَمِيعِ جَوَارِحِ بَدَنِي مِنْ جَمِيعِ الْأَسْقَامِ وَ الْأَمْرَاضِ وَ الْأَعْرَاضِ وَ الْعِلَلِ وَ الْأَوْجَاعِ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ بِقُدْرَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِي كَذَا وَ كَذَا

🌸🔆 رموز علوم انسانی در کلام امام موسی بن جعفر علیهما السلام

🌷🔆 وَ قَالَ ابْنُ حُمْدُونٍ فِي تَذْكِرَتِهِ قَالَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع‏ وَجَدْتُ‏ عِلْمَ‏ النَّاسِ‏ فِي أَرْبَعٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ وَ الثَّانِيَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ‏ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِك‏

اربلى، على بن عيسى، كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط – القديمة)، 2جلد، بنى هاشمى – تبريز، چاپ: اول، 1381ق.

🔆 تراب چگونه به معرفت رب الارباب برسد، خلق از افق خود نمیتواند فراتر برسد،

🔆 بدون معرفت عبادت صفر است.

🔆 مجموع علوم انسانی خلاصه در مولفات چهارگانه، معرفة الله، معرفة به صنعت الهی،  معرفة به اراده الهی، معرفت به راههای خروج از دین است.

🔆 معرفت به خود، معرفت به صنعت و آشنایی با صنعت الهی از کلیدی‌ترین رموز معرفت است. شناخت لازمه بهره‌مندی از این صنعت است، دیگران را به این صنعت آشنا نمودن و با دیگران بعنوان صنایعی جدید  آشنا شدن است.

🔆 آشنایی با دیگران بعنوان صنعت الهی رمز بهره بردن از صنایع مختلف الهی است.

🔆 اهل بیت علیهم السلام شاه صنعت های الهی‌اند.

🔆 خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی، انحراف شناسی، رمور متعالی معرفت است.

🔆 خودت را گردش کن، ببین چه تازگی داری، یک انحصاری یک ویژگی  جدیدی در جان خود داری پیدایش کن.

🔆 هر شخص یک صنعت جدید خداست یک اختراع خداست بک ابداع الهی است.

🔆 هر چه عبدتر پیچیده‌تر، صنعت پرپیچیده الهی مجموعه بدایع الهی است.

🔆 صنعت اعلا چه صنعتی است؟!

🔆 خدا با تو با تو چه اراده‌ای دارد؟ تو «کن فیکون» الهی هستی!

🌸🔆 معرفت حجج الهی رمز شناخت الله است.

🌷🔆عَنْ أَحَدِهِمَا ع أَنَّهُ قَالَ: لَا يَكُونُ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتَّى يَعْرِفَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْأَئِمَّةَ كُلَّهُمْ وَ إِمَامَ زَمَانِهِ وَ يَرُدَّ إِلَيْهِ وَ يُسَلِّمَ لَهُ ثُمَّ قَالَ كَيْفَ يَعْرِفُ الْآخِرَ وَ هُوَ يَجْهَلُ الْأَوَّلَ.[1]

🌷🔆 عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ ع إِنَّمَا يَعْبُدُ اللَّهَ مَنْ يَعْرِفُ اللَّهَ فَأَمَّا مَنْ لَا يَعْرِفُ اللَّهَ فَإِنَّمَا يَعْبُدُهُ هَكَذَا ضَلَالًا  قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ‏ قَالَ تَصْدِيقُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تَصْدِيقُ رَسُولِهِ ص وَ مُوَالاةُ عَلِيٍّ ع وَ الِائْتِمَامُ بِهِ وَ بِأَئِمَّةِ الْهُدَى ع وَ الْبَرَاءَةُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ عَدُوِّهِمْ هَكَذَا يُعْرَفُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ.[2]

🔆 حجج الهی پله‌های بسوی معرفت الله است.

🔆 معرفت خدا مثل دانه‌ای است که باید باز شود، دانه باید در خاک پاک و آب و نور و هوای پاک قرار گیرد تا رشد نماید، معرفت الهی میان انوار و ولایت حجج الهی رشد مییابد.

🔆 مجاهدان معرفت الله گردشگران کوی خدایند.

🔆 بدانیم که صنعت خدایم، صنعتی از صنایع الله،  چون که الله مبدع است، پس هر یک از صنعایعش نیز بی‌نظیر است. منحصر بفرد است، درّدانه است، من صنعت خدایم، پس جرم صغیر نیستم، بلکه در جان من جهان عظیمی پیچیده شده است.

🔆 معرفت یابیم که به اینکه حال که من صنعت خدایم پس چگونه این صنعت راه‌اندازی شود، و چه تولیداتی بایستی از این صنعت خارج شود.

🔆 معرفت یابیم که من اراده خدایم، «کن فیکون» خدایم، من کیستم که خدا مرا اراده فرمود، من که اراده خدایم به من نیز قوه اراده بخشیده است!

🔆 اراده میکنم که صاحب اراده و اختیارم باشی!

🔆 هر موجود از حیث اینکه اراده خداست پس در احسن وجه خود قرار دارد، در مرحله اراده از طرف بنده مسیر بسوی اسفل باز میشود،

🌷🔆عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع أَخْبِرْنِي عَنْ مَعْرِفَةِ الْإِمَامِ مِنْكُمْ وَاجِبَةٌ عَلَى‏ جَمِيعِ الْخَلْقِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بَعَثَ مُحَمَّداً ص إِلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ رَسُولًا وَ حُجَّةً لِلَّهِ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ فِي أَرْضِهِ فَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ وَ اتَّبَعَهُ وَ صَدَّقَهُ فَإِنَّ مَعْرِفَةَ الْإِمَامِ مِنَّا وَاجِبَةٌ عَلَيْهِ وَ مَنْ لَمْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ لَمْ يَتَّبِعْهُ وَ لَمْ يُصَدِّقْهُ وَ يَعْرِفْ حَقَّهُمَا «1» فَكَيْفَ يَجِبُ عَلَيْهِ مَعْرِفَةُ الْإِمَامِ وَ هُوَ لَا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ يَعْرِفُ حَقَّهُمَا «1» قَالَ قُلْتُ فَمَا تَقُولُ فِيمَنْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ يُصَدِّقُ رَسُولَهُ فِي جَمِيعِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ يَجِبُ عَلَى أُولَئِكَ حَقُّ مَعْرِفَتِكُمْ قَالَ نَعَمْ أَ لَيْسَ هَؤُلَاءِ يَعْرِفُونَ فُلَاناً وَ فُلَاناً قُلْتُ بَلَى قَالَ أَ تَرَى أَنَّ اللَّهَ هُوَ الَّذِي أَوْقَعَ فِي قُلُوبِهِمْ مَعْرِفَةَ هَؤُلَاءِ وَ اللَّهِ مَا أَوْقَعَ ذَلِكَ فِي قُلُوبِهِمْ إِلَّا الشَّيْطَانُ لَا وَ اللَّهِ مَا أَلْهَمَ الْمُؤْمِنِينَ حَقَّنَا إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ.[3]

🌷🔆رَفَعَاهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع اسْتَنْهَضَ النَّاسَ فِي حَرْبِ مُعَاوِيَةَ فِي الْمَرَّةِ الثَّانِيَةِ فَلَمَّا حَشَدَ النَّاسُ‏  قَامَ خَطِيباً فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْأَحَدِ الصَّمَدِ الْمُتَفَرِّدِ الَّذِي‏  لَا مِنْ شَيْ‏ءٍ كَانَ وَ لَا مِنْ شَيْ‏ءٍ خَلَقَ مَا كَانَ قُدْرَةٌ  بَانَ بِهَا مِنَ الْأَشْيَاءِ وَ بَانَتِ الْأَشْيَاءُ مِنْهُ فَلَيْسَتْ لَهُ صِفَةٌ تُنَالُ وَ لَا حَدٌّ تُضْرَبُ لَهُ فِيهِ الْأَمْثَالُ كَلَّ دُونَ صِفَاتِهِ‏ تَحْبِيرُ اللُّغَاتِ وَ ضَلَّ هُنَاكَ تَصَارِيفُ الصِّفَاتِ وَ حَارَ فِي مَلَكُوتِهِ‏  عَمِيقَاتُ مَذَاهِبِ التَّفْكِيرِ وَ انْقَطَعَ دُونَ الرُّسُوخِ فِي عِلْمِهِ جَوَامِعُ التَّفْسِيرِ وَ حَالَ دُونَ غَيْبِهِ الْمَكْنُونِ حُجُبٌ مِنَ الْغُيُوبِ‏  تَاهَتْ فِي أَدْنَى أَدَانِيهَا طَامِحَاتُ الْعُقُولِ فِي لَطِيفَاتِ الْأُمُورِ فَتَبَارَكَ اللَّهُ الَّذِي لَا يَبْلُغُهُ بُعْدُ الْهِمَمِ و[4]

🌷🔆 ثُمَّ لَوْ أَنِّي قُلْتُ إِنَّهُ فُلَانٌ ذَلِكَ كُلُّهُ لَصَدَقْتُ إِنَّ فُلَاناً هُوَ الْمَعْبُودُ الْمُتَعَدِّي حُدُودَ اللَّهِ الَّتِي نَهَى عَنْهَا أَنْ يَتَعَدَّى ثُمَّ إِنِّي أُخْبِرُكَ أَنَّ الدِّينِ وَ أَصْلَ الدِّينِ هُوَ رَجُلٌ وَ ذَلِكَ الرَّجُلُ هُوَ الْيَقِينُ وَ هُوَ الْإِيمَانُ وَ هُوَ إِمَامُ أُمَّتِهِ وَ أَهْلِ زَمَانِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ عَرَفَ اللَّهَ وَ مَنْ أَنْكَرَهُ أَنْكَرَ اللَّهَ وَ دِينَهُ وَ مَنْ جَهِلَهُ جَهِلَ اللَّهَ وَ دِينَهُ وَ حُدُودَهُ وَ شَرَائِعَهُ بِغَيْرِ ذَلِكَ الْإِمَامِ كَذَلِكَ جَرَى بِأَنَّ مَعْرِفَةَ الرِّجَالِ دِينُ اللَّهِ وَ الْمَعْرِفَةُ عَلَى وَجْهِهِ مَعْرِفَةٌ ثَابِتَةٌ عَلَى بَصِيرَةٍ يُعْرَفُ بِهَا دِينُ اللَّهِ وَ يُوصَلُ بِهَا إِلَى مَعْرِفَةِ اللَّهِ‏ فَهَذِهِ الْمَعْرِفَةُ الْبَاطِنَةُ الثَّابِتَةُ بِعَيْنِهَا الْمُوجِبَةُ حَقَّهَا الْمُسْتَوْجِبُ أَهْلَهَا عَلَيْهَا الشُّكْرَ لِلَّهِ الَّتِي مَنَّ عَلَيْهِمْ بِهَا مِنْ مَنِّ اللَّهِ يَمُنُّ بِهِ عَلَى مَنْ يَشَاءُ مَعَ الْمَعْرِفَةِ الظَّاهِرَةِ وَ مَعْرِفَةٌ فِي الظَّاهِرِ فَأَهْلُ الْمَعْرِفَةِ فِي الظَّاهِرِ الَّذِينَ عَلِمُوا أَمْرَنَا بِالْحَقِّ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ لَا يَلْحَقُ بِأَهْلِ الْمَعْرِفَةِ فِي الْبَاطِنِ عَلَى بَصِيرَتِهِمْ وَ لَا يَضِلُّوا بِتِلْكَ الْمَعْرِفَةِ الْمُقَصِّرَةِ إِلَى حَقِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ‏ كَمَا قَالَ فِي كِتَابِهِ‏ وَ لا يَمْلِكُ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ الشَّفاعَةَ إِلَّا مَنْ شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ‏ «2» فَمَنْ‏ شَهِدَ شَهَادَةَ الْحَقِّ لَا يَعْقِدُ عَلَيْهِ قَلْبَهُ عَلَى بَصِيرَةٍ فِيهِ كَذَلِكَ مَنْ تَكَلَّمَ لَا يَعْقِدُ عَلَيْهِ قَلْبَهُ لَا يُعَاقَبُ عَلَيْهِ عُقُوبَةَ مَنْ عَقَدَ عَلَيْهِ قَلْبَهُ وَ ثَبَتَ عَلَى بَصِيرَةٍ فَقَدْ عَرَفْتَ كَيْفَ كَانَ حَالُ رِجَالِ أَهْلِ الْمَعْرِفَةِ فِي الظَّاهِرِ وَ الْإِقْرَارِ بِالْحَقِّ عَلَى غَيْرِ عِلْمٍ فِي قَدِيمِ الدَّهْرِ وَ حَدِيثِهِ إِلَى أَنِ انْتَهَى الْأَمْرُ إِلَى نَبِيِّ اللَّهِ وَ بَعْدَهُ إِلَى مَنْ صَارَ وَ إِلَى مَنِ انْتَهَتْ إِلَيْهِ مَعْرِفَتُهُمْ وَ إِنَّمَا عُرِفُوا بِمَعْرِفَةِ أَعْمَالِهِمْ وَ دِينِهِمُ الَّذِي دَانَ اللَّهَ بِهِ الْمُحْسِنُ بِإِحْسَانِهِ وَ الْمُسِي‏ءُ بِإِسَاءَتِهِ وَ قَدْ يُقَالُ إِنَّهُ مَنْ دَخَلَ فِي هَذَا الْأَمْرِ بِغَيْرِ يَقِينٍ وَ لَا بَصِيرَةٍ خَرَجَ مِنْهُ كَمَا دَخَلَ فِيهِ رَزَقَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكَ مَعْرِفَةً ثَابِتَةً عَلَى بَصِيرَةٍ وَ أُخْبِرُكَ أَنِّي لَوْ قُلْتُ إِنَّ الصَّلَاةَ وَ الزَّكَاةَ وَ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ الْحَجَّ وَ الْعُمْرَةَ وَ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ وَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ وَ الْمَشْعَرَ الْحَرَامَ وَ الطَّهُورَ وَ الِاغْتِسَالَ مِنَ الْجَنَابَةِ وَ كُلَّ فَرِيضَةٍ كَان‏[5]

🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌼


[1] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص180  كلينى،دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[2] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص180 كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[3] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص180  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[4] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص134 كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[5] بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج‏1 ؛ ص529  صفار،مكتبة آية الله المرعشي النجفي – ايران ؛ قم، چاپ: دوم، 1404 ق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.