🌼راز زمان با امام زمان🌼
🌼آرام جان ما با جان جانان🌼
🌸🔆🌿 دوام زمین و زمان با حجت خدا (جام هستی)
🌱🔆 چکیده با تکمله «محفل مشکات نور» جام هستی1401.12.18 علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903) 🔆🌱
🌷🌸🔅هو الجمیل🔅🌸🌷
☘️🌱🌹انبیاء به عرش معلا جمع، تا که مِرآت شمع جمالش شوند🌹🌱☘️
🌿💐🔆شیرینی شهد جمالش به کام دلتان مبارک سرمدی🔆💐🌿
🌸 تک تک یاران حضرت شبه سلیمان و ذوالقرنین هستند.
🌸 آرزوی اولیاء الله خدمتگزاری حضرت بقیة الله است پس جایگاه ما کجاست؟
🌸 در این عصر باید خودمان را عیار سنجی کنیم و محاسبه دل نماییم و از حیث حس ولایت و انتظار خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.
🌸 هجرت لحظهای حضرت برابر با ویرانی است.
🌸 دلمان برای حضور آقا نا امن است!
🌸 عالم اکبر وجودمان بدون حضرت ویران میشود.
🌸 لذات بدون حجت خدا لذیذ نیست. بدون حضرت خیر و برکتی نیست.
🌸 کار و کسب و پیشه بدون حضرت کساد و بی برکت است.
🌸 بدون حضرت شادی نیست همانطوریکه بشر امروزی بیشتر میخندد اما کمتر شاد میشود.
🌸 بدون حجت خدا قرآن کاغذ پاره است، الفاظی در حنجره داعشیان است.
🌸 بدون لیله القدر قرآن از روی زمین هجرت میکند و لیله القدر بدون حجت خدا هجرت میکند
🌸 زمین و آسمان بدون حجت خدا فرو میریزد.
🌸 سازمان دل بدون امام زمان علیه السلام از هم میپاشد.
🌸 قرآن بدون امام زمان علیه السلام از زمین رحلت میکند!
🌸 بدون شناخت حق شناخت حجت خدا، امام حاضر در غیبت است، او در غیبت غروب اندیشه ماست.
🌸 چقدر از جان ائمه ظهور یافته و چقدر آن در غیبت بوده! چند در میلیاردم امام در اندیشه ما ظهور یافته؟
🌸 چقدر از اندیشه ما بیدار است به همان میزان در محضر امام است.
🌸 درصد معرفت ما چقدر است؟ به میزان معرفت دارای حیات هستیم.
🌸 چقدر برای امام راه اندازی شده ایم؟
🌸 چقدر امام در ما طلوع نموده است؟
🌸 امکان ظهور امام در زمان خارج از زمان در کل زمان و فرا زمان و دون زمان. امام فرمانده زمان است.
🌸 حضرت در ابعادی فراتر محیط زمانی است.
🌸 کسی که امام زمانش را نشناسد دشمن امام زمانش میشود.
🌸 خالی شدن دل به لحظهای برابر با نابودی دل است.
🌸 حجت خدا را بهتر از هر کسی میشناسیم او آشناتر از والدین و فرزندان ماست از خودمان بهترش میشناسیم امام صفحه نمایش خود ماست.
🌸 خدای متعال به ابتدا حجت خود را به ما شناسانده است آنگاه غفلت بر خلق غالب گشته.
🌸 حجت خدا جام لذت، جام حقیقت، جام جلال و جمال خداست.
🌸 امام رگ خلقت است.
🌸 یکپارچگی با امام زمان علیه السلام رمز عبادت و اطاعت الهی است.
🌸 راز طالقان چیست؟ در استان البرز یا خراسان واقه است؟ و یا به دو گروه و یا اشارت به انسانهای خاص رها شدهلی است؟
🌸 یاران طالقانی امام دارای قلوب فولادین و محکم در برابر هر گونه وسوسه و تسویل و تزیین است.
🌸 آهنگ ذکر یاران امام مثل آهنگ زنبوران عسل در کندوی عسل است.
🌸 یاران صدیق حجت خدا فانوس حجت خدا هستند.
🌸 راز سبقت یک ماهه رعب پیشاپیش یاران حضرت حجت، نشان مدیریت بر زمان در فرازمان است.
🌸 راز شکسته شدن زمان بر یاران حضرت عیان است.
🌸 ظهور امام زمان علیه السلام زمان ظهور صلات و صوم و زکات و معارف و نور و حقیقت است.
🌷🔅 عَنْ خَلَّادِ بْنِ قَصَّارٍ قَالَ سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع هَلْ وُلِدَ الْقَائِمُ قَالَ لَا وَ لَوْ أَدْرَكْتُهُ لَخَدَمْتُهُ أَيَّامَ حَيَاتِي.[1]
🌷🔅 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِأَصْحَابِهِ آمِنُوا بِلَيْلَةِ الْقَدْرِ إِنَّهَا تَكُونُ- لِعَلِيِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ لِوُلْدِهِ الْأَحَدَ عَشَرَ مِنْ بَعْدِي.[3]
🌷🔅 عَنْ وَهْبِ بْنِ مُنَبِّهٍ قَالَ: إِنَّ مُوسَى ع نَظَرَ لَيْلَةَ الْخِطَابِ إِلَى كُلِّ شَجَرَةٍ فِي الطُّورِ وَ كُلِّ حَجَرٍ وَ نَبَاتٍ تَنْطِقُ بِذِكْرِ مُحَمَّدٍ وَ اثْنَيْ عَشَرَ وَصِيّاً لَهُ مِنْ بَعْدِهِ فَقَالَ مُوسَى إِلَهِي لَا أَرَى شَيْئاً خَلَقْتَهُ إِلَّا وَ هُوَ نَاطِقٌ بِذِكْرِ مُحَمَّدٍ وَ أَوْصِيَائِهِ الِاثْنَيْ عَشَرَ فَمَا مَنْزِلَةُ هَؤُلَاءِ عِنْدَكَ قَالَ يَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّي خَلَقْتُهُمْ قَبْلَ خَلْقِ الْأَنْوَارِ وَ جَعَلْتُهُمْ فِي خِزَانَةِ قُدْسِي يَرْتَعُونَ فِي رِيَاضِ مَشِيَّتِي وَ يَتَنَسَّمُونَ مِنْ رَوْحِ جَبَرُوتِي وَ يُشَاهِدُونَ أَقْطَارَ مَلَكُوتِي حَتَّى إِذَا شِئْتُ مَشِيَّتِي أَنْفَذْتُ قَضَائِي وَ قَدَرِي يَا ابْنَ عِمْرَانَ إِنِّي سَبَقْتُ بِهِمُ اسْتِبَاقِي حَتَّى أُزَخْرِفَ بِهِمْ جِنَانِي يَا ابْنَ عِمْرَانَ تَمَسَّكْ بِذِكْرِهِمْ فَإِنَّهُمْ خَزَنَةُ عِلْمِي وَ عَيْبَةُ حِكْمَتِي وَ مَعْدِنُ نُورِي قَالَ حُسَيْنُ بْنُ عُلْوَانَ فَذَكَرْتُ ذَلِكَ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع فَقَالَ حَقٌّ ذَلِكَ هُمُ اثْنَا عَشَرَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ وَ مَنْ شَاءَ اللَّهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّمَا أَسْأَلُكَ لِتُفْتِيَنِي بِالْحَقِّ قَالَ أَنَا وَ ابْنِي هَذَا وَ أَوْمَأَ إِلَى ابْنِهِ مُوسَى وَ الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِهِ يَغِيبُ شَخْصُهُ وَ لَا يَحِلُّ ذِكْرُهُ بِاسْمِهِ.[4]
🌷🔅 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْقِ.[5]
🌷🔅 سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ إِنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ الْحُجَّةَ لَا تَقُومُ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى خَلْقِهِ إِلَّا بِإِمَامٍ حَتَّى يُعْرَفَ.[6]
🌷🔅 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ: لَوْ بَقِيَتِ الْأَرْضُ يَوْماً بِلَا إِمَامٍ مِنَّا، لَسَاخَتْ بِأَهْلِهَا، وَ لَعَذَّبَهُمُ اللَّهُ بِأَشَدِّ عَذَابِهِ، ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ جَعَلَنَا حُجَّةً فِي أَرْضِهِ، وَ أَمَاناً فِي الْأَرْضِ لِأَهْلِ الْأَرْضِ، لَنْ يَزَالُوا فِي أَمَانٍ أَنْ تَسِيخَ بِهِمُ الْأَرْضُ مَا دُمْنَا بَيْنَ أَظْهُرِهِمْ، فَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يُهْلِكَهُمْ ثُمَّ لَا يُمْهِلَهُمْ وَ لَا يُنْظِرَهُمْ، ذَهَبَ بِنَا مِنْ بَيْنِهِمْ، وَ رَفَعَنَا إِلَيْهِ، ثُمَّ يَفْعَلُ اللَّهُ بِهِمْ مَا شَاءَ وَ أَحَبَّ.[7]
🌷🔅 زَيْدٌ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: نَخْشَى أَنْ لَا نَكُونَ مُؤْمِنِينَ! قَالَ: وَ لِمَ ذَاكَ؟ فَقُلْتُ: وَ ذَلِكَ أَنَّا لَا نَجِدُ فِينَا مَنْ يَكُونُ أَخُوهُ عِنْدَهُ آثَرَ مِنْ دِرْهَمِهِ وَ دِينَارِهِ، وَ نَجِدُ الدِّينَارَ وَ الدِّرْهَمَ آثَرَ عِنْدَنَا مِنْ أَخٍ قَدْ جَمَعَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُ مُوَالاةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ، فَقَالَ: كَلَّا، إِنَّكُمْ مُؤْمِنُونَ وَ لَكِنْ لَا يَكْمُلُ إِيمَانُكُمْ حَتَّى يَخْرُجَ قَائِمُنَا، فَعِنْدَهَا يَجْمَعُ اللَّهُ أَحْلَامَكُمْ، فَتَكُونُونَ مُؤْمِنِينَ كَامِلِينَ، وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ فِي الْأَرْضِ مُؤْمِنِينَ كَامِلِينَ إِذًا لَرَفَعَنَا اللَّهُ إِلَيْهِ، وَ أَنْكَرْتُمُ الْأَرْضَ وَ أَنْكَرْتُمُ السَّمَاءَ، بَلْ وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنَّ فِي الْأَرْضِ فِي أَطْرَافِهَا مُؤْمِنِينَ مَا قَدْرُ الدُّنْيَا كُلِّهَا عِنْدَهُمْ يَعْدِلُ جَنَاحَ بَعُوضَةٍ، وَ لَوْ أَنَّ الدُّنْيَا بِجَمِيعِ مَا فِيهَا وَ عَلَيْهَا، ذَهَبَةٌ حَمْرَاءُ عَلَى عُنُقِ أَحَدِهِمْ، ثُمَّ سَقَطَتْ ، عَنْ عُنُقِهِ، مَا شَعَرَ بِهَا أَيُ شَيْءٍ كَانَ عَلَى عُنُقِهِ، وَ لَا أَيُّ شَيْءٍ سَقَطَ مِنْهَا؛ لِهَوَانِهَا عَلَيْهِمْ، فَهُمُ الْخَفِيُّ عَيْشُهُمُ، الْمُنْتَقِلَةُ دِيَارُهُمْ مِنْ أَرْضٍ إِلَى أَرْضٍ، الْخَمِيصَةُ بُطُونُهُمْ مِنَ الصِّيَامِ، الذَّابِلَةُ شِفَاهُهُمْ مِنَ التَّسْبِيحِ، الْعُمْشُ الْعُيُونِ مِنَ الْبُكَاءِ، الصُّفْرُ الْوُجُوهِ مِنَ السَّهَرِ، فَذَلِكَ سِيمَاهُمْ مَثَلًا ضَرَبَهُ اللَّهُ فِي الْإِنْجِيلِ لَهُمْ؛ وَ فِي التَّوْرَاةِ وَ الْفُرْقَانِ وَ الزَّبُورِ وَ الصُّحُفِ الْأُولَى، وَصَفَهُمْ، فَقَالَ: سِيماهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجِيلِ عَنَى بِذَلِكَ صُفْرَةَ وُجُوهِهِمْ مِنْ سَهَرِ اللَّيْلِ.
هُمُ الْبَرَرَةُ بِالْإِخْوَانِ فِي حَالِ الْيُسْرِ وَ الْعُسْرِ ، الْمُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ فِي حَالِ الْعُسْرِ، كَذَلِكَ وَصَفَهُمُ اللَّهُ، فَقَالَ: وَ يُؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ فَازُوا- وَ اللَّهِ- وَ أَفْلَحُوا، إِنْ رَأَوْا مُؤْمِناً أَكْرَمُوهُ، وَ إِنْ رَأَوْا مُنَافِقاً هَجَرُوهُ.[8]
🌷🔅 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: لَوْ أَنَّ الْإِمَامَ رُفِعَ مِنَ الْأَرْضِ سَاعَةً لَمَاجَتْ بِأَهْلِهَا كَمَا يَمُوجُ الْبَحْرُ بِأَهْلِهِ.[9]
🌷🔅 عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ تَبْقَى الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ قَالَ لَوْ بَقِيَتِ الْأَرْضُ بِغَيْرِ إِمَامٍ لَسَاخَتْ.[10]
🌷🔅 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَهُ كَنْزٌ بِالطَّالَقَانِ مَا هُوَ بِذَهَبٍ وَ لَا فِضَّةٍ وَ رَايَةٌ لَمْ تُنْشَرْ مُنْذُ طُوِيَتْ وَ رِجَالٌ كَأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ الْحَدِيدِ لَا يَشُوبُهَا شَكٌّ فِي ذَاتِ اللَّهِ أَشَدُّ مِنَ الْحَجَرِ لَوْ حَمَلُوا عَلَى الْجِبَالِ لَأَزَالُوهَا لَا يَقْصِدُونَ بِرَايَاتِهِمْ بَلْدَةً إِلَّا خَرَّبُوهَا كَأَنَّ عَلَى خُيُولِهِمُ الْعِقْبَانَ يَتَمَسَّحُونَ بِسَرْجِ الْإِمَامِ ع يَطْلُبُونَ بِذَلِكَ الْبَرَكَةَ وَ يَحُفُّونَ بِهِ يَقُونَهُ بِأَنْفُسِهِمْ فِي الْحُرُوبِ وَ يَكْفُونَهُ مَا يُرِيدُ فِيهِمْ رِجَالٌ لَا يَنَامُونَ اللَّيْلَ لَهُمْ دَوِيٌّ فِي صَلَاتِهِمْ كَدَوِيِّ النَّحْلِ يَبِيتُونَ قِيَاماً عَلَى أَطْرَافِهِمْ وَ يُصْبِحُونَ عَلَى خُيُولِهِمْ رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ لُيُوثٌ بِالنَّهَارِ هُمْ أَطْوَعُ لَهُ مِنَ الْأَمَةِ لِسَيِّدِهَا كَالْمَصَابِيحِ كَأَنَّ قُلُوبَهُمُ الْقَنَادِيلُ وَ هُمْ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ مُشْفِقُونَ يَدْعُونَ بِالشَّهَادَةِ وَ يَتَمَنَّوْنَ أَنْ يُقْتَلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ شِعَارُهُمْ يَا لَثَارَاتِ الْحُسَيْنِ إِذَا سَارُوا يَسِيرُ الرُّعْبُ أَمَامَهُمْ مَسِيرَةَ شَهْرٍ يَمْشُونَ إِلَى الْمَوْلَى إِرْسَالًا بِهِمْ يَنْصُرُ اللَّهُ إِمَامَ الْحَقِّ.[11]
🌷🔅 امام صادق (علیهالسّلام) فرمود: «مهدی (علیهالسّلام) گنجی در طالقان دارد که از طلا و نقره نیست. پرچمی دارد که از وقتی پیچیده شده، باز نگردیده است. مردانی که قلبهایشان مانند تکه های آهن، سخت تر از سنگ است و هرگز شکی درباره خدا به آنها وارد نگردیده است. آنان اگر به کوهها حمله کنند، آن را از جای می کنند، و هر شهری را بخواهند فتح میکنند. عقاب آسا بر اسبانشان می تازند. بر زین اسب امام (علیهالسّلام) دست میکشند و به این وسیله تبرک می جویند. گرد امام (علیهالسّلام) جمع می شوند و در جنگها با جانشان از او دفاع می کنند. آنچه امام (علیهالسّلام) از آنها میخواهد اطاعت می کنند. مردانی هستند که شبها خواب به چشم ندارند و در نمازشان همانند زنبور عسل زمزمه میکنند. شب را در حال قیام و عبادت سپری میکنند و صبحگاهان بر اسبانشان سوارند. راهبان شب و شیران روز هستند. آنان نسبت به امامشان، از کنیز نسبت به مولایش مطیعتر و فرمانبردارترند. قلبهایشان همانند چراغ میدرخشد و از جلال خدا هراسناکند. یاران امام زمان (علیهالسّلام) برای شهادت دعا و کشته شدن در راه خدا را آرزو میکنند. شعارشان «یالثارات الحسین» است. هنگامی که حرکت میکنند، ترس بهاندازه مسیر یک ماه پیشاپیش آنان حرکت میکند. خداوند به وسیله آنان امام حق را یاری میکند.
🌷🔅 عَنْ أَبِي الْوَلِيدِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي قَوْلِهِ قَدْ قَامَتِ الصَّلَاةُ إِنَّمَا يَعْنِي بِهِ قِيَامَ الْقَائِمِ ع.[12]
🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903) 🌼
[1] بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج51 ؛ ص148 مجلسى، 111جلد، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.
[3] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص533 كلينى، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
[4] بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج51 ؛ ص149 مجلسى، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.
[5] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص177 كلينى، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
[6] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص177 كلينى، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
[7] الأصول الستة عشر (ط – دار الحديث) ؛ ؛ ص140 عده اى از علماء، 1جلد، مؤسسة دار الحديث الثقافية – ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1423ق / 1381ش.
[8] الأصول الستة عشر (ط – دار الحديث) ؛ ؛ ص127 عده اى از علماء، 1جلد، مؤسسة دار الحديث الثقافية – ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1423ق / 1381ش.
[9] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص179 كلينى، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
[10] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص179 كلينى، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.
[11] بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج52 ؛ ص307 مجلسى، 111جلد، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.
[12] بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج51 ؛ ص149 مجلسى، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.