🌼خود شیفته عاشق خویش است🌼

26

🌼خود شیفته همه را قربانی خودش می‌کند🌼

🌷🔅توجه و تمرکز

🌿توجه، تمرکز آدمی را مصادره خود میکند و او را از پیرامون محل توجه غافل میسازد!

🌿انسان مقیم توجهات خویش است! ساکن تمرکز خویش! برده معشوق خویش است،

🌿توجهات انسان در عصر آخرالزمان تسخیر میگردد.

🌿 عاشق جاهل معشوقش عصاره جهل است.

🌿توجه شدید به اباطیل موجب غفلت از حق و حقیقت میگردد.

🌿توجه به خودشیفتگان جاهل، انسان را از مرکز اهل حق دور میسازد.

🌿خودشیفتگی موجب میشود تا ابلیس و نفس در فقدان عقل که حکم چراغ حق نمای جان آدمی را دارد به تسویل حقایق پرداخته و ذائقه و حسن تشخیص و انتخاب آدمی را به خطا بیندازد.

🌿توجه و تمرکز به ظلمت، انسان را کور و از نور غافل میسازد!

🌿چگونه به عالم بنگریم؟ چگونه فکر کنیم؟ چگونه حق را از باطل تمییز دهیم؟ نیازمند دلی منور به ضیاء اللهیم، نور ثقلین!

🌿با قرآن نگاه کنیم با امام زمانمان نظاره کنیم!

🌿کل جهان در برابر امام زمانمان به صف شده اند، تا مانع درخشش نور آن حضرت به جهان شوند.

🌿تمام اقوام اعصار با تمام پلیدیهایشان در برابر امام زمان علیه السلام متحد گشته اند.

🌿در عصر جاهلیت مدرن کوران عصاکش کوران گشته اند،

🌿ائمه کفر ائمه جهل و تاریکی اند، وزرای ائمه کفر افراد جاهل به شهرت رسیده اند!

🌿بمب جهل از هر بمبی مهلک تر است.

🌿قلوب در آخرالزمان توسط شیاطین دستکاری میشود.

🌿شیاطین در تلاشند تا فطرت آدمی را منکوس کنند! یا خط فطری خواست خود را تحمیل کنند!

🌿تسویل کامل منجر به تغییر ساختار آدمی میگردد.

🌿مسمومیت آنی و تدریجی جهل در آخرالزمان از بیماریهای رایج آن عصر است.

🌷🔅عجب و شهرت

🌿عجب عالِم عالَم را به فساد میکشاند

🌿عجب با جهل رابطه مستقیم و با علم رابطه معکوس دارد.

🌿خودشیفته جاهل و شیفتگی به خودشیفتگان جهل مضاعف را اثبات میکند.

🌿عُجب مکارم را به آتش میکشاند و معارف را به خطر می اندازد.

🌿شهرت «شهرت پرستان» باید از هم گسیخته شود تا جامعه آرامش یابد.

🌿شهرت از  لباس شروع و تا مرکب و مسکن و لهو و لعب و  …  ادامه مییابد.

🌿شهرت عبادی هم مذموم است.

🌿همسان پنداری با افراد مشهور رونق بازار شهرت است.

🌿جامعه با شهرت پرستان به سوی حیوانیت تنزل مییابد.

🌿طلب شهرت با نور تا ظلمت از فضائل تا رذائل تا رجس و نجاسات پیش میرود.

🌸🔅ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: عَصَى اللَّهَ إِبْلِيسُ، فَهَلَكَ لِمَا كَانَ مَعْصِيَتُهُ بِالْكِبْرِ عَلَى آدَمَ وَ عَصَى اللَّهَ آدَمُ بِأَكْلِ الشَّجَرَةِ، فَسَلِمَ وَ لَمْ يَهْلِكْ لِمَا لَمْ يُقَارِنْ بِمَعْصِيَتِهِ التَّكَبُّرَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ، وَ ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَالَ لَهُ:

«يَا آدَمُ عَصَانِي فِيكَ إِبْلِيسُ، وَ تَكَبَّرَ عَلَيْكَ فَهَلَكَ، وَ لَوْ تَوَاضَعَ لَكَ بِأَمْرِي، وَ عَظَّمَ عِزَّ جَلَالِي لَأَفْلَحَ كُلَ‏ الْفَلَاحِ‏ كَمَا أَفْلَحْتَ، وَ أَنْتَ عَصَيْتَنِي بِأَكْلِ الشَّجَرَةِ، وَ بِالتَّوَاضُعِ لِمُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ تُفْلِحُ كُلَ‏ الْفَلَاحِ‏، وَ تَزُولُ عَنْكَ وَصْمَةُ الذِّلَّةِ  فَادْعُنِي بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ لِذَلِكَ».

فَدَعَا بِهِمْ، فَأَفْلَحَ كُلَّ الْفَلَاحِ- لِمَا تُمْسِكُ بِعُرْوَتِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ.

التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ؛ ص38    حسن بن على عليه السلام، امام يازدهم، 1جلد، مدرسة الإمام المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف – ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1409 ق.

🌸🔅 عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يَقُولُ‏ يَا طَالِبَ الْعِلْمِ إِنَّ الْعِلْمَ ذُو فَضَائِلَ كَثِيرَةٍ فَرَأْسُهُ‏ التَّوَاضُعُ‏ وَ عَيْنُهُ الْبَرَاءَةُ مِنَ الْحَسَدِ وَ أُذُنُهُ الْفَهْمُ وَ لِسَانُهُ الصِّدْقُ وَ حِفْظُهُ الْفَحْصُ وَ قَلْبُهُ حُسْنُ النِّيَّةِ وَ عَقْلُهُ مَعْرِفَةُ الْأَشْيَاءِ وَ الْأُمُورِ وَ يَدُهُ الرَّحْمَةُ وَ رِجْلُهُ زِيَارَةُ الْعُلَمَاءِ وَ هِمَّتُهُ السَّلَامَةُ وَ حِكْمَتُهُ الْوَرَعُ وَ مُسْتَقَرُّهُ النَّجَاةُ وَ قَائِدُهُ الْعَافِيَةُ وَ مَرْكَبُهُ الْوَفَاءُ وَ سِلَاحُهُ لِينُ الْكَلِمَةِ «3» وَ سَيْفُهُ الرِّضَا وَ قَوْسُهُ الْمُدَارَاةُ وَ جَيْشُهُ مُحَاوَرَةُ الْعُلَمَاءِ وَ مَالُهُ الْأَدَبُ وَ ذَخِيرَتُهُ اجْتِنَابُ الذُّنُوبِ وَ زَادُهُ الْمَعْرُوفُ وَ مَاؤُهُ الْمُوَادَعَةُ وَ دَلِيلُهُ الْهُدَى- وَ رَفِيقُهُ مَحَبَّةُ الْأَخْيَارِ.

الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص48  كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

🌸🔅عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِذَا رَأَيْتُمُ الْعَالِمَ مُحِبّاً لِدُنْيَاهُ فَاتَّهِمُوهُ‏ عَلَى دِينِكُمْ فَإِنَّ كُلَّ مُحِبٍّ لِشَيْ‏ءٍ يَحُوطُ مَا أَحَبَ‏  وَ قَالَ ص أَوْحَى اللَّهُ إِلَى دَاوُدَ ع لَا تَجْعَلْ بَيْنِي وَ بَيْنَكَ عَالِماً مَفْتُوناً بِالدُّنْيَا فَيَصُدَّكَ عَنْ طَرِيقِ مَحَبَّتِي فَإِنَّ أُولَئِكَ قُطَّاعُ طَرِيقِ عِبَادِيَ الْمُرِيدِينَ إِنَّ أَدْنَى مَا أَنَا صَانِعٌ بِهِمْ أَنْ أَنْزِعَ حَلَاوَةَ مُنَاجَاتِي عَنْ قُلُوبِهِمْ.

الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص46  كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

🌸🔅 عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، قَالَ: مَنْ شَهَرَ نَفْسَهُ بِالْعِبَادَةِ فَاتَّهِمُوهُ‏ عَلَى دِينِهِ، فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَكْرَهُ شُهْرَةَ الْعِبَادَةِ وَ شُهْرَةَ النَّاسِ.

الأمالي (للطوسي) ؛ النص ؛ ص649  طوسى، محمد بن الحسن، 1جلد، دار الثقافة – قم، چاپ: اول، 1414ق.

🌸🔅 عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ‏ الِاشْتِهَارُ بِالْعِبَادَةِ رِيبَة

من لا يحضره الفقيه ؛ ج‏4 ؛ ص394 ابن بابويه، محمد بن على  4جلد، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسين حوزه علميه قم – قم، چاپ: دوم، 1413 ق.

🌸🔅 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: كَفَى بِالرَّجُلِ‏ خِزْياً أَنْ يَلْبَسَ ثَوْباً مُشَهِّراً وَ يَرْكَبَ دَابَّةً مُشَهِّرَةً

بحار الأنوار (ط – بيروت) ؛ ج‏76 ؛ ص313 مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى،111جلد، دار إحياء التراث العربي – بيروت، چاپ: دوم، 1403 ق.

🌸🔅 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُبْغِضُ شُهْرَةَ اللِّبَاسِ‏.

🌸🔅 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: كَفَى بِالْمَرْءِ خِزْياً أَنْ يَلْبَسَ ثَوْباً يَشْهَرُهُ‏ أَوْ يَرْكَبَ دَابَّةً تَشْهَرُهُ.

🌸🔅عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: الشُّهْرَةُ خَيْرُهَا وَ شَرُّهَا فِي النَّارِ.

🌸🔅 عَنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ: مَنْ لَبِسَ ثَوْباً يَشْهَرُهُ- كَسَاهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثَوْباً مِنَ النَّارِ.

الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏6 ؛ ص445 كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، 8جلد، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

🌷🔅نسخه جهاد با جنگ شناختی و ترکیبی

🌿در آخرالزمان بایستی به انواع آرایش های یدی و لسانی و قلبی و فکری و مکری و … مجهز بود!

🌿در آخرالزمان مومنان نیازمند تجهیزات عظیم یداللهی و لسان اللهی و مکراللهی و قدرةاللهی  سند اللهی و سلامة اللهی و طاعة اللهی و … هستند.

🌸🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ لِي يَداً عَلَى مَنْ ظَلَمَنِي، وَ لِسَاناً عَلَى مَنْ خَاصَمَنِي، وَ ظَفَراً بِمَنْ عَانَدَنِي، وَ هَبْ لِي مَكْراً عَلَى مَنْ كَايَدَنِي، وَ قُدْرَةً عَلَى مَنِ اضْطَهَدَنِي، وَ تَكْذِيباً لِمَنْ قَصَبَنِي، وَ سَلَامَةً مِمَّنْ تَوَعَّدَنِي، وَ وَفِّقْنِي لِطَاعَةِ مَنْ سَدَّدَنِي، وَ مُتَابَعَةِ مَنْ أَرْشَدَنِي.

🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.