🌼فاطمه باب سِرّیه🌼

23

🌼فاطمه تأویل زیبایی است🌼

🌼فاطمه تفسیر لطافت است🌼

🌹🔆☘️ شهادت شهیده صدیقه ☘️ 🔆 🌹

چکیده ای از محفل مشکات نور 1401.10.5   

  🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌼

🌹فاطمه سلام الله علیها ملکه توحید و بانوی شهادت و باب سرّ سیر الی الله، کتاب جامع الهی، علیا کلمه توحید است.

🌹شهادت وحیده توحیده، تجلی جان توحید بر جان خلقت است.

🌹فاطمه باید تلاوت و قرائت شود، تفسیر و تاویل شود. کشف حقیقت فاطمه کشف حقایق و اسرار پنهان جهان هستی است.

🌹تخصص در معرفت زهرا س تخصص در ابزار سیر الی الله است و سرّ وصول مقصود است.

🌹سخنان بانوی توحید در توحید، گنجینه و هدایای گرانبهای این شهیده وحیده بر جهان هستی است!

🌹تاثیر توحیدی موحده شهیده بر جهان هستی مثل تاثیر روح توحید بر حیات توحیدی است.

🌹راز زمان و راز جهان، مرکز المراکز زمان و تفسیر زمان، تاثیر مرکز بر کل زمان و جهان، فاطمه وجودشان در مرکز فراق زمانی بر کل جهان و زمان بود.

🌹 با  الفبای توحید که جهان با آن کلمات توحید را مینگارند و نوای توحید را به جهان طنین انداز میکنند! زیباترین نگارش‌های توحیدی از آن فاطمه و اب و بعل و اولاد فاطمه است.

🌹تاویل توحید، موصول توحید، معقول توحید در کلام زهرا حقیقت توحید را عیان و سبب خلقت را بیان میکند!

🌹سخنان فاطمه قیافه و جمال توحید از منظر زهرا و ظهور زیبای‌های توحید از جان وحیده موحده است.

🌹راز تاویل توحیدی چیست؟

 🌹به تاویل توحید برسیم تا چه شود؟ راز بندگی و عبادت خالصانه چیست، پایان سفر یا آغاز واقعی حرکت و ارتباط بندگی، عجایب فوق عجایب ارتباط بندگان با یکدیگر است.

🌹از جمله راز ولایت زهرا س ارتباط با سامانه عظیم توحید و مأول حس توحیدی است.

🌹موصول توحید، ارتباط قلبی با ارکان توحید و حقیقت توحید با نرم‌افزار و سخت افزار توحیدی است.

🌹سامانه عظیم توحیدی که توحید را به کمال بسط دهد.

🌹قلب و با الگوی قلوب به کمال میرسد، قلب باید در اوج کمال بتواند به کمال کارایی خود برسد، فطرت توحیدی در دل آدمی است اما تنا با قلب سلیم و علیم میتواند تا که در توحید خود را به اوج و کمال برساند.

🌹تلمذ و پرورشگاه توحیدی اخذ سواد و علمی است که با اخذ حرارت و نور به کمال نورانیت برسد و گرمی یابد و تولیدی نور و حرارت نماید.

🌹سواد و علم فطری تنها با قلب به کمال رسیده میتواند رخ نماید.

🌹نَفَس ضربان توحیدی تضمین کننده حیات توحیدی است! از کدامین جان این نَفَس و این طپش طنین انداز است؟

🌹رحلت فاطمی متفاوت از رحلت از فاطمه است، عصر بی‌حجابی و بی‌عفتی عصر رحلت از فاطمه و رحلت از پاکی و زیبایی و خوشی و صفاست.

🌹زهرا اگر از جانها رحلت کند مرگ و مسخ واقعی انسان آغاز میگردد.

🌹رحلت توحیدی متفاوت از رحلت از توحید است، رحلت از توحید مرگ واقعی و سیاهترین و ننگین ترین نوع مرگ است.

🌹نشان اعلای فاطمه در دل ما حیات فاطمی است، زهرائی بودن است، روح فاطمه اگر در جان ما حاضر باشد حیات فاطمی حس میشود، جهان فاطمی ارکان وجودی ما را دگرگون میسازد.

🌹روزی بار دیگر فاطمه طلوع خواهد نمود و توحید از دل فاطمه به جهان هستی تابش خواهد نمود.

🌹فاطمه با غضب از امت ناسپاس از دنیا رحلت نمود پس دنیا مغضوب خداست.

🌹 قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا.

🌹 جنگ در جهان هستی جنگ میان شرک و توحید است، هر کس در این عالم نقش توحیدی دارد، این جهان میدان مسابقه توحیدی است.

🌹علی و فاطمه در کنار هم یعنی توازن و تزاید خلقت و ظهور عجایب بدیعه، با رحلت زود هنگام فاطمه توازن در جهان دنیا به هم خورد و جهان از مواهب عالیه باز ماند، شهادت فاطمه ظلم در حق زمین و جهان مادی بود.

🌹فاطمه جامع کلمة الله توحید بود، توحید پشت در مورد هجوم واقع شد، تلاش برای نابودی بحر النبوت و آثار نبوت بود.

🌹پشت هر فاسدی لشکری از شیاطین خوابیده‌اند و یاری‌اش میکنند! و پشت هر صالحی لشکری از نیروهای رحمانی است.

🌹شرک مثل شجره منهیه است نباید به آن نزدیک شد!

🌹جهان در لحظه غروب عقلهاست، در افول باورهای قوی توحیدی است و در آستانه غلبه شرک و هلاکت واقعی است.

 🌹وَ حَرَّمَ اللَّهُ الشِّرْكَ إِخْلَاصاً لَهُ بِالرُّبُوبِيَّةِ، فَ اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ،  وَ أَطِيعُوا اللَّهَ‏ فِيمَا أَمَرَكُمْ بِهِ وَ نَهَاكُمْ عَنْهُ فَإِنَّهُ إِنَّما يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماء

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: عُرْوَةُ اللَّهِ الْوُثْقَى التَّوْحِيدُ وَ الصِّبْغَةُ الْإِسْلَامُ‏

عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ‏ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها قَالَ فُطِرُوا عَلَى‏ التَّوْحِيدِ .

عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَيْنَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ‏ حُنَفاءَ لِلَّهِ غَيْرَ مُشْرِكِينَ بِهِ‏ مَا الْحَنِيفِيَّةُ قَالَ هِيَ الْفِطْرَةُ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا فَطَرَ اللَّهُ الْخَلْقَ عَلَى مَعْرِفَتِهِ‏ .

زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها قَالَ فَطَرَهُمْ عَلَى مَعْرِفَةِ أَنَّهُ رَبُّهُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَمْ يَعْلَمُوا إِذَا سَأَلُوا مِنْ رَبِّهِمْ وَ لَا مِنْ رَازِقِهِمْ‏

عَنْ زُرَارَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ- وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ قَالَ ثَبَتَتِ الْمَعْرِفَةُ فِي قُلُوبِهِمْ وَ نَسُوا الْمَوْقِفَ سَيَذْكُرُونَهُ يَوْماً مَا وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَمْ يَدْرِ أَحَدٌ مَنْ خَالِقُهُ وَ لَا مَنْ رَازِقُهُ‏.

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: أَيَّ شَيْ‏ءٍ اللَّهُ أَكْبَرُ فَقُلْتُ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَالَ وَ كَانَ ثَمَّ شَيْ‏ءٌ فَيَكُونُ أَكْبَرَ مِنْهُ قُلْتُ وَ مَا هُوَ فَقَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ يُوصَفَ.

قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَتْ أَسْمَاؤُهُ‏ الَّتِي يُدْعَى بِهَا وَ تَعَالَى فِي عُلُوِّ كُنْهِهِ أَحَدٌ تَوَحَّدَ بِالتَّوْحِيدِ فِي تَوَحُّدِهِ ثُمَّ أَجْرَاهُ عَلَى خَلْقِهِ فَهُوَ أَحَدٌ صَمَدُ قُدُّوسٌ يَعْبُدُهُ كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ يَصْمُدُ إِلَيْهِ وَ فَوْقَ الَّذِي عَيْنُنَا تَبْلُغُ‏ وَسِعَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ عِلْماً

عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى كَانَ وَ لَيْسَ شَيْ‏ءٌ غَيْرُهُ نُوراً لَا ظَلَامَ فِيهِ وَ صِدْقاً لَا كَذِبَ فِيهِ وَ عِلْماً لَا جَهْلَ فِيهِ وَ حَيَاةً لَا مَوْتَ فِيهِ وَ كَذَلِكَ هُوَ الْيَوْمَ وَ كَذَلِكَ لَا يَزَالُ أَبَداً.

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى‏ وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ قَالَ نَعَمْ لِلَّهِ الْحُجَّةُ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ أَخَذَهُمْ يَوْمَ أَخَذَ الْمِيثَاقَ هَكَذَا قَبَضَ يَدَهُ‏ .

عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِلشَّاكِّ فِي قُدْرَةِ اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى خَلْقَ اللَّهِ وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِلْمُكَذِّبِ بِالنَّشْأَةِ الْأُخْرَى وَ هُوَ يَرَى النَّشْأَةَ الْأُولَى وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِلْمُصَدِّقِ بِدَارِ الْخُلُودِ وَ هُوَ يَعْمَلُ لِدَارِ الْغُرُورِ وَ الْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ لِلْمُخْتَالِ الْفَخُورِ الَّذِي خَلَقَ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ يَصِيرُ جِيفَةً وَ هُوَ فِيمَا بَيْنَ ذَلِكَ لَا يَدْرِي كَيْفَ يَصْنَع‏

المحاسن ؛ ج‏1 ؛ ص241  برقى، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، 2جلد، دار الكتب الإسلامية – قم، چاپ: دوم، 1371 ق.

🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.