🌼معرفت امام حسین ع معرفتی فراتر از شیرینی🌼

52

🌼شناخت امام حسین ع شناخت اسرار زیبایی‌هاست🌼

🌼امام حسین ع از مرز بی‌نظیری گذشته است🌼

🌸🔆🌿 راز شیرین معرفت حسین علیه السلام
وَتْرَ اللَّهِ الْمَوْتُورَ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ

🌱🔆 چکیده با تکمله «محفل مشکات نور» هدیه حسینیه راز شیرین معرفت حسین علیه السلام  1401.12.04  علی ساعی(عبدالله مشکات 110.141(903)  🔆🌱

🌸🔅🌷صبح ازل خندید و جمال حسین هویدا شد 🌷🔅🌸

☘️🔅🌹شیرین ترین لبخند آفرینش مبارک بادا🌹🔅☘️

☘️🔆 راز شناخت امام حسین علیه السلام

🌷اگر امام حسین علیه السلام را نشناسیم در جاده بندگی گم خواهیم شد راه شهادت شیرین و مزین را پیدا نخواهیم کرد.

🌷علم امروزی کور و کر و لال است بخاطر اینکه به عین الله و اذن الله و نطق الله متصل نیست!

🌷علم امروزی بدون عقل و بدون امام حرکت میکند، علم امروزی شَل و فَشل و چلاق است و همراهان خود را زمین‌گیر میکند! علم امروزی مشکل‌زاست. نه تنها بار بر نمیدارد بلکه بر بار می‌افزاید.

🌷علم امروزی عامل دردسر است، درد است نه درمان، ظلمت است نه نور، چرا که با چراغ عقل و ولایت به اشتعال در نمیاید. راز وصول علم فروزان ارتباط با اولیاء الله است.

🌷ذوالقرنین و تکنولوژی و فناوری عجیب او همان بهره برداری از اسباب الهی است.

🌷راز انبساط نور در سینه جناب ذوالقرنین او را موفق به سیر و سلوک های محیر العقول میکرد.

🌷با بهره‌مندی تقوایی از اسباب، انسان بر زمان و مکان مسلط میشود.

🌷راه فناوری پاک و متعالی بهره مندی از باب علم و حکمت است.

🌷راز ارتباط با عین الله الناظره و اذن الله السامعه و قلب الله الواعیه، راز بهره‌مندی متعالی از اسباب و علوم است. راز ارتباط با 12 باب علم، راز وصول علوم پاک و اصیل و ناب است.

🌷حسین، حسین شد، نه بخاطر شهادتش، بلکه بخاطرکیفیت شهادتش، شهادت با حسین شکوفه داد.

🌷کیفیت تحمل گرفتاری و مصیبت و بلا حسین را حسین ساخت، در دل نیات و اعمال حسینی راز عظیم حسینی نهفته است!

🌷علم به الفبای نور راز بهره‌مندی متعالی از نور برای کشف اسرار خلقت است!

🌷ما درک یک حرفی از نور داریم یعنی جز روشنایی ناچیز مادی و حرارتی اندک از رازهای نور چیزی نمیدانیم.

🌷اگر کلمات و جملات و کتاب نور را یادگیریم به شگفتی‌های حاصل از نور دست خواهیم یافت.

🌷اگر نور خدا را به شایستگی بشناسیم به اسرار شگفت‌انگیز آفرینش دست خواهیم یافت، خفیات علوم را کسب خواهیم نمود.

🌷اگر با الفبای امام حسین علیه السلام آشنا شویم به اسرار جان آفرینش دست مییابیم.

🌷حسین نور خداستو نورانیت تنها یک صفت از صفات حسینی است. حسین، چراغ هدایت الهی به عمیقات مغیبات است.

☘️🔆 راز وترالله الموتور

🌷حسین در دُرّدانگی دُرّدانه گشته!

🌷حسین از تکی نمیتواند خارج شود تنها زمانی که از مبدأ خود خارج شود. در این صورت است که در تکی تک میشود.

🌷حسین  از حد و نصاب زیبایی و تکی سبقت نموده!

🌷حد وتر اگر شکسته شود.وَتر، مَوتور میشود.

🌷حسین زه کمان خلقت است، خالق با حسین آفرینش را به آهنگ و نوا می‌اندازد.

🌷خدای متعال با حسین کمان خلقت را میکشد، آفرینش را می‌نوازد. جان جهان را به شور و جنبش می‌اندازد.

🌷اگر تمام ماموریت زه انجام یابد زه بار دیگر برای امر بدیعی کشیده شود و میشود وتر الله الموتور.

🌷ما زندانی زمانیم اگر از محبس زمان خارج شویم عظمت حسین علیه السلام را درک خواهیم نمود.

🌷الله متعال با رگ خلقت، با حسین به آفرینش جان میدهد حیات می‌بخشد.

🌷عصب حسینی هفت آسمان و زمین را در برگرفته! حس حسینی در جان خلقت دمیده گشته است.

🌷رمز یکپارچگی در مقام ارتباط با وجه اللهی است.

🌷راز «کل شیء احصیناه فی امام مبین» یعنی، تمام زمان و مکان در جان امام پکپارچه است، زمین و زمان در جان امام به تکینه‌گی رسیده.

🌷با امام به جان بندگی الهی متصل میشویم.

🌷امام حسین علیه السلام «وترالموتور» است، تک است، تنهاست، درّ بی‌مثال الهی است، دوئی ندارد، به تنهایی تنها شده، در تکی تک شده، حد‌نصاب فردیت را شکسته، در فردی فرد کشته، از بی‌نظیری به اوجش گذر نموده، از زیبایی فراتر رفته، از شیرینی و ملاحت سرعت گرفته و پیش افتاده.

🌷در وَتر، وَتر گشته و امکان فتحش ناممکن گشته، دست‌نایافتنی گشته، از قیاس افتاده، تماشایش محال گشته، درک را نیز دیگر قامت درکش نیست!

🌷حسین قطع گشته از هر چه غیر است، حسین، حسین است و در حسینیت حسینی گشته، حسین در اکمل انقطاع قرار یافته!

🌷حسین زه است، زه آفرینش، جهان را مینوازد و جان جهان را میکشاند،

🌷حسین رگ است، رگ آفرینش، مجرای جریان حیات است، بالاتر از آن، حسین رگ الهی است، 🌷حسین حیات بندگی الهی است، او رگ حیات الهی در زمین و آسمانهاست!

🌷آسمانها و زمین دیدگان گریان حسین‌اند، حسّ دیدگان ما به جسم و جان ما و حسّ زمین و آسمانها به جان و ثار الله و وتر الله است.

🌷حسین عنصر بنیادین آفرینش است! عنصر تمام و تک، موجب نقش جهان و آرایشات خلقت و تشکلات آفرینش است.

🌷حسین محدود و محسور در زمین و آسمان نیست، حسین آزاد است، زمین و آسمانها از حسین تغذیه میکنند.

🌷حسین و میدان عمل حسینی به وسعت کل کائنات بل فراتر است.

🌷پشت رایانه اما عملیاتی به وسعت جهان هستی. وسعت عملیات، به پهنای نیت و دل است. حال تجسم کنیم نیات و اعمال حسینی را.

🌷همه همزمان در اعمال هم دخل و تصرف و مداخله داریم موافق و یا مخالف.

🌷امکان شراکت در نیات و اعمال حضرت سید الشهداء و اهل بیت علیهم السلام و شرکت آنها در نیات و اعمال ما نهفته است.

🌷با هر عمل با تمام عوالم از بدو تا ختم شراکت میکنیم.

🌷امر بعثت و ولایت و امامت راز در آمیختگی و تلاش برای یکی شدن است.

🌷امواج امام، از ارضی و سماوی و جمالی و جلالی و اسمائی و ریحانی حبی و حوری و لذّی بر کل جهان ساطع میگردد. مراقبه و محاسبه کنیم که با کدام موج امام در ارتباطیم.

🌷كَمَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ ص‏ إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا.

☘️🔆در باغ کلام امام حسین علیه السلام🔆☘️

🌷خَطَبَ(الامام الحسین) عَلَيْهِ السَّلَامُ فَقَالَ: أَيُّهَا النَّاسُ نَافِسُوا فِي‏ الْمَكَارِمِ، وَ سَارِعُوا فِي الْمَغَانِمِ (وَ لَا تَحْتَسِبُوا بِمَعْرُوفٍ) لَمْ تُعَجِّلُوهُ، وَ اكْتَسِبُوا الْحَمْدَ بِالنُّجْحِ، وَ لَا تَكْتَسِبُوا بِالْمَطْلِ ذَمّاً، فَمَهْمَا يَكُنْ لِأَحَدٍ عِنْدَ أَحَدٍ صَنِيعَةٌ لَهُ رَأَى أَنَّهُ لَا يَقُومُ بِشُكْرِهَا فَاللَّهُ لَهُ بِمُكَافَاتِهِ، فَإِنَّهُ أَجْزَلُ عَطَاءً وَ أَعْظَمُ أَجْراً.

[وَ] اعْلَمُوا أَنَّ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللَّهِ عَلَيْكُمْ، فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَحُوزُوا نِقَماً، وَ اعْلَمُوا أَنَّ الْمَعْرُوفَ يَكْسِبُ حَمْداً، وَ  يُعَقِّبُ أَجْراً، فَلَوْ رَأَيْتُمُ الْمَعْرُوفَ رَجُلًا رَأَيْتُمُوهُ حَسَناً جَمِيلًا يَسُرُّ النَّاظِرِينَ وَ يَفُوقُ الْعَالَمِينَ، وَ لَوْ رَأَيْتُمُ اللُّؤْمَ رَجُلًا رَأَيْتُمُوهُ سَمِجاً مُشَوَّهاً تَتَنَفَّرُ  مِنْهُ الْقُلُوبُ وَ تُغَضُ‏  دُونَهُ الْأَبْصَارُ أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ جَادَ سَادَ، وَ مَنْ بَخِلَ رَذِلَ، وَ إِنَّ أَجْوَدَ النَّاسِ مَنْ أَعْطَى مَنْ‏  لَا يَرْجُوهُ، وَ إِنَّ أَعْفَى النَّاسِ مَنْ عَفَا عِنْدَ قُدْرَتِهِ، وَ إِنَّ أَوْصَلَ النَّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ‏ قَطَعَهُ، وَ الْأُصُولُ عَلَى مَغَارِسِهَا، بِفُرُوعِهَا تَسْمُو.

فَمَنْ تَعَجَّلَ‏  لِأَخِيهِ خَيْراً وَجَدَهُ إِذَا قَدِمَ عَلَيْهِ غَداً، وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِالصَّنِيعَةِ إِلَى أَخِيهِ كَافَأَهُ بِهَا فِي كُلِّ وَقْتٍ حَاجَةً  وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلَاءِ الدُّنْيَا مَا هُوَ أَكْثَرُ مِنْهَا، وَ مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرَبَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ مَنْ أَحْسَنَ أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْهِ، وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ.[1]

🌷اي مردم! در بزرگواري و جوانمردي با يکديگر رقابت کنيد و در به دست آوردن سود نيکوکاري بشتابيد. چنانچه در کار خير عجله نداشته باشيد، آن را خير و معروف ندانيد، و با انجام معروف سپاس ديگران را نسبت به خود به دست آوريد، و در اثر سستي در کار نيک، زبان مردم را به مذمت و بدگويي نگشاييد.

اگر ناتواني را توان بخشيديد، و او محبت شما را سپاس نگفت، غمگين نشويد؛ زيرا خداوند کريم است و بزرگ ترين پاداش ها را به شما عنايت خواهد فرمود و يقينا پاداش خداوند باارزش تر و بزرگ تر است.

اي مردم! بدانيد که نيازمندي مردم به شما، از بزرگ ترين نعمت هاي خداوند به شماست. پس هيچ گاه از مراجعه ي آنان خسته نشويد، چرا که [اگر روي گردانيد] اين نعمت تبديل به بلا خواهد شد.

بدانيد که نيکوکاري، باعث ستايش مردم و اجر اخروي خواهد بود. اگر چنانچه کار نيک، مجسم مي گرديد،آن را شخصي خوش رو، مشاهده مي کرديد که بينندگان را شاد و مسرور مي کند. و اگر چنانچه زشتي ها، مجسم مي شد آن را شخصي زشت رو و عبوس مي ديديد که دل ها از او متنفر، و ديده ها ياراي ديدن او را نداشت.

اي مردم! هر کس بذل و بخشش کند، به آقايي رسد و هر کس بخل ورزد، بي ارزش شود. سخاوتمندترين مردم کسي است که به فقيري مالي ببخشد که اميد آن را ندارد، و باگذشت ترين مردم کسي است که در عين قدرت عفو کند، و بهترين فرد، در صله ي رحم، کسي است که نسبت به افرادي که با او قطع رابطه کردند، صله ي رحم نمايد؛ چرا که تنه ي درخت با رساندن غذا به شاخ و برگ خود به رشد مي رسد.

هر کس در برآوردن حاجت برادر مؤمن خويش شتاب کند، فرداي قيامت که بر او وارد مي شود، آن را خواهد يافت.

هر کس براي خدا از نيازمندي دستگيري کند، خداوند در روز نيازمندي او، احسان و پاداشش خواهد داد و بيش از آنچه انجام داده، بار غم دنيا را از دوشش برخواهد داشت.

هر کس غم و اندوه مؤمني را برطرف نمايد، خداوند غم و اندوه دنيا و آخرت را از او برطرف مي کند، و هر کسي نيکي کند، خداوند به او نيکي خواهد کرد و خداوند نيکوکاران را دوست مي دارد.

َ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَلْتَفِتُ- يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَى فُقَرَاءِ الْمُؤْمِنِينَ شَبِيهاً بِالْمُعْتَذِرِ إِلَيْهِمْ فَيَقُولُ وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي مَا أَفْقَرْتُكُمْ فِي الدُّنْيَا مِنْ هَوَانٍ بِكُمْ عَلَيَّ وَ لَتَرَوُنَّ مَا أَصْنَعُ بِكُمُ الْيَوْمَ فَمَنْ زَوَّدَ أَحَداً مِنْكُمْ فِي دَارِ الدُّنْيَا مَعْرُوفاً فَخُذُوا بِيَدِهِ فَأَدْخِلُوهُ الْجَنَّةَ قَالَ فَيَقُولُ رَجُلٌ مِنْهُمْ يَا رَبِّ إِنَّ أَهْلَ الدُّنْيَا تَنَافَسُوا فِي‏ دُنْيَاهُمْ فَنَكَحُوا النِّسَاءَ وَ لَبِسُوا الثِّيَابَ اللَّيِّنَةَ وَ أَكَلُوا الطَّعَامَ وَ سَكَنُوا الدُّورَ وَ رَكِبُوا الْمَشْهُورَ مِنَ الدَّوَابِ‏ «1» فَأَعْطِنِي مِثْلَ مَا أَعْطَيْتَهُمْ فَيَقُولُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَكَ وَ لِكُلِّ عَبْدٍ مِنْكُمْ مِثْلُ مَا أَعْطَيْتُ أَهْلَ الدُّنْيَا مُنْذُ كَانَتِ الدُّنْيَا إِلَى أَنِ انْقَضَتِ الدُّنْيَا سَبْعُونَ ضِعْفاً.[2]

قُلِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ ابْنَ حُجَّتِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ اللَّهِ وَ ابْنَ قَتِيلِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَتْرَ اللَّهِ الْمَوْتُورَ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ أَشْهَدُ أَنَّ دَمَكَ سَكَنَ فِي الْخُلْدِ وَ اقْشَعَرَّتْ لَهُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ وَ بَكَى لَهُ جَمِيعُ الْخَلَائِقِ وَ بَكَتْ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ وَ مَا فِيهِنَّ وَ مَا بَيْنَهُنَّ وَ مَنْ يَتَقَلَّبُ فِي الْجَنَّةِ وَ النَّارِ مِنْ خَلْقِ رَبِّنَا وَ مَا يُرَى وَ مَا لَا يُرَى أَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللَّهِ وَ ابْنُ حُجَّتِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَتِيلُ اللَّهِ وَ ابْنُ قَتِيلِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ ثَائِرُ اللَّهِ وَ ابْنُ ثَائِرِهِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَتْرُ اللَّهِ الْمَوْتُورُ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ وَ نَصَحْتَ وَ وَفَيْتَ وَ أَوْفَيْتَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ مَضَيْتَ لِلَّذِي كُنْتَ عَلَيْهِ شَهِيداً وَ مُسْتَشْهَداً وَ شَاهِداً وَ مَشْهُودا[3]

وَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ ع‏ مَعَاشِرَ شِيعَتِنَا أَمَّا الْجَنَّةُ فَلَنْ تَفُوتَكُمْ سَرِيعاً كَانَ أَوْ بَطِيئاً، وَ لَكِنْ تَنَافَسُوا فِي‏ الدَّرَجَاتِ، وَ اعْلَمُوا أَنَّ أَرْفَعَكُمْ دَرَجَاتٍ، وَ أَحْسَنَكُمْ قُصُوراً وَ دُوراً وَ أَبْنِيَةً فِيهَا: أَحْسَنُكُمْ إِيجَاباً لِإِخْوَانِهِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ أَكْثَرُكُمْ مُوَاسَاةً لِفُقَرَائِهِمْ.  إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُقَرِّبُ الْوَاحِدَ مِنْكُمْ إِلَى الْجَنَّةِ بِكَلِمَةٍ طَيِّبَةٍ  يُكَلِّمُ بِهَا أَخَاهُ الْمُؤْمِنَ الْفَقِيرَ- بِأَكْثَرَ مِنْ مَسِيرَةِ مِائَةِ أَلْفِ سَنَةٍ تَقَدَّمَهُ‏ وَ إِنْ كَانَ مِنَ الْمُعَذَّبِينَ بِالنَّارِ، فَلَا تَحْتَقِرُوا الْإِحْسَانَ إِلَى إِخْوَانِكُمْ، فَسَوْفَ يَنْفَعُكُمُ [اللَّهُ تَعَالَى‏] حَيْثُ لَا يَقُومُ مَقَامَ ذَلِكَ شَيْ‏ءٌ غَيْرُه‏[4]

🌼 علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌼


[1] نزهة الناظر و تنبيه الخاطر ؛ ؛ ص81  حلوانى، 1جلد، مدرسة الإمام المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف – قم، چاپ: اول، 1408 ق.

[2] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏2 ؛ ص261  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[3] الكافي (ط – الإسلامية) ؛ ج‏4 ؛ ص576  كلينى، دار الكتب الإسلامية – تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

[4] التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ؛ ص204  حسن بن على عليه السلام، امام يازدهم، مدرسة الإمام المهدي عجل الله تعالى فرجه الشريف – ايران ؛ قم، چاپ: اول، 1409 ق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.