آیا بهتر نیست برای دوری از هرگونه شرک بدون واسطه با افریدگارمان مرتبط باشیم؟ در طول سالیان متمادی مسئله توسل در جامعه باعث افزایش شرک شده است، لطفا در این مورد توضیحاتی بفرمایید.

26

سوال3012 :
باتوجه به مطالب بالا برای دوری از هرگونه شرک بهتر است بدون واسطه با افریدگارمان مرتبط باشیم ،زیرا در طول سالیان متمادی شرک ،خود را درمیان مردم با توجه به مسۓله توسل نشان داده است .درثانی در طول سالیان متمادی تقریبا هیچ دریافت مثبتی در جامعه ما نداشته است با توجه به وفور علما و برگزاری مثلا دعای توسل حداقل یکبار در هفته در طول چهل سال

🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ3012
🌹علیکم السلام
🌼🌿اگر در زیر پرتو نور و حرارت خورشید علف های هرز برویند، به هیچ وجه اصالت خورشید زیر سوال نمی رود، هیچ عاقلی به این خاطر از خورشید انصراف نمیدهد، چرا که خورشید عامل روشنایی دیدگان بینا و گل های زیبا و میوه ها و طراوت و شادابی و شیرینی هاست.
🌼🌿هر چند که میکروب ها و ویروس ها از آب، حیات مییابند اما حذف آن حذف زندگانی است.
🌼🌿در هر دوره و زمانه هم مومنان و هم منافقان در کنار هم بودند، هر دو گروه در معرض امواج قرآن و عترت بودند، هر چند که منافقان ثقلین را اسباب و ابزار مطامع دنیوی خود قرار دهند اما نباید ما را از قرآن و عترت دور نمایند چرا که یکی از دسیسه های موثر همین امر بوده که با بهانه قرار دادن عملکرد خفیف و سخیف منافقان جماعت را تحریک برای دوری از سرچشمه های حق و حقیقت مینماید
🌼🌿توسل صحیح هیچ تغایر و تناقض و تعارضی با توحید ندارد بلکه با همراهی اهل بیت علیهم السلام که بنیاد های توحید میباشند باب رحمت و مغفرت خدا را میکوبیم.
🌼🌿در این عرصه علی رغم جولان منافقان انسان های بایسته و شایسته زیادی در عرصه توحید و بندگی خدا در سیر و سلوکند، بی شک اگر مومنان حقیقی نبودند مفاسد اهل زمانه آنها را به نابودی کامل کشانده بود.
🌼🌿توسل با نسخه نویسی اهل بیت علیهم السلام همیشه زیباست و موافق توحید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.