آیا سجده بر قبور مبارک ائمه ی اطهار علیهم السلام به قصد احترام بر ساحت مقدس جایز است، و آیا این سجده به قول بعضی ها سجده الی الله محسوب میشود!

33

سوال1321 :
آیا سجده بر قبور مبارک ائمه ی اطهار علیهم السلام به قصد احترام بر ساحت مقدس جایز است، و آیا این سجده به قول بعضی ها سجده الی الله محسوب میشود!
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1321
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱حضرات خود سجده ی محض اند و کوچکترین بی حرمتی مشرکانه را نمی پذیرند🌱🍀🌻
🔆🔅🌱سجده ی الی الله جمله ی مجملی است که میتواند تاویل های متفاوتی داشته باشد مطلوب آن است که بگوییم سجده فقط مخصوص خداست و از آن خداست و فقط برای خداست، سجده زیباترین نشانه ی بندگی خداست، سجده ملائک بر آدم و برادران یوسف بر حضرت یوسف علیه السلام از حیث ساختار و شکل انجام برای ما نامعلوم است اما چون فرمان و اذن الهی در آن دخیل بوده پس انجامش از حیث اطاعت از فرمان خدا بوده و منافاتی با توحید عبادی ندارد!
🍀اما نیت افراد در سجده بر آستان حضرات علیهم السلام🍀
🔆🔅🌱آیا بنده به محبوب خدا سجده میکند تا بسوی خدا تقرب یابد؟
🔆🔅🌱آیا چنین تشریعی از جانب شارع مقدس صادر شده؟
🔆🔅آیا حضرات که در زمان حیات دنیوی خود اجازه سجده برای خود صادر نفرموده اند آیا اذن سجده برای قبور مبارک خود را به شیعیان خود صادر نموده اند؟
🔆🔅🌱آیا سجده بر قبر مثل سجده ملایک بر آدم تکرماً نسبت به ولی خدا و تعبداً نسبت به خداست؟ اگر اینچنین باشد میبایست این فرمان را خود خدا فرموده باشد، آیا چنین دستوری وجود دارد؟؟؟
🌻 إنَّ الشِّرْكَ أَخْفَى مِنْ دَبِيبِ النَّمْلِ- عَلَى صَفَاةٍ سَوْدَاءَ فِي لَيْلَةٍ ظَلْمَاء
🔆🔅🌱در وادی عبادت، انسان ناخواسته آلوده به شرک میشود، آیا در سجده بر بارگاه و قبر مبارک آلوده تر به شرک نمیگردد؟؟؟ آن هم با تهمت جواز توحیدی سجده الی الله.
🔆🔅🌱توجیه عمل مشرکانه باعث تطهیر آن عمل از آلودگی های شرک نمیگردد بلکه با تزیین آن، انسان را نسبت به انجام آن جری تر مینماید، هیچ کس به قصد قربت نمیتواند به خدا شرک بورزد، گناه به قصد قرب الی الله وجود ندارد! تزیین عمل مشرکانه از حیل و مکاید و مصائد عظیم شیطان است! سجده بر غیر الله -آن هم بدون اینکه اذنی از خدا صادر شده باشد مثل سجده ملائک بر آدم و سجده برادرا یوسف بر حضرت یوسف علیه السلام- سجده ی شرک است.
🔆🔅🌱اگر انسان بخاطر تشرف بر بارگاه مقدس قصد ادای شکر دارد پس این عمل را به طرز زیبایی بجای آورد! در آن مکان مقدس نماز شکری بخواند و سجده اش را نسبت به خدای ائمه و عالم هستی طولانی تر نماید تا بهترین و زیباترین عمل را کرده باشد و خدا و رسول و اولیاء الله را نیز از خود راضی کرده باشد!
🔆🔅🌱اگر کسی در برابر بارگاه مقدس بخاطر توفیق حضور در آن مقام والا قصد ادای سجده ی شکر داده باشد و هر چند که شخص خودش به تمام جوانب امر واقف باشد اما بهتر است که این سجده را در محلی ادا نماید تا عوام از آن برداشت ناصحیحی پیدا نکنند و آن را با نیت آلوده الگوی خود قرار ندهند و از آن تقلی ننمایند و از طرف دیگر بهانه ای برای امثال وهابیت برای کوبیدن شیعیان بوجود نیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.