انطباق گذشته، حال و آینده اگر از جهان بالاتری به این جهان نگاه کنیم رقم خواهد خورد، با این تفسیر آیا خروج از زمان امکان پذیر است؟

26

سوال۲۳۲۳:
با سلام خدمت استاد عزیز
سوالی که در مبحث زمان برایم پیش آمده است اینه که اگر زمان را در یک خط کش یا یک ریسمان فرض کنیم، که گذشته و حال و آینده در این فضا جاری می باشد و انسان هم در این فضا در حال حرکت خویش است حالا اگر انسان از این فضا خارج گشته یا دقیق تر بگم که اگر بتواند از بالا به این سیر نگاه کند پس براحتی میتواند در آن واحد شاهد گذشته و حال و آینده باشد! حال سوالم این است که آیا این فرض میتواند به واقعیت بپیوندد؟ اصلا میتوان گفت که کار شدنی است؟
ممنون از لطفتان
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3223
🌹سلام علیکم
🔆🌷وقتی انسان به منطقه تقدیر، امکان یابد به اشراف زمان و مکان تمکّن مییابد، زمان، به زبانی تجلی خاصی از علم است، علم برای هضم در قوه فاهمه و ادراکیه نیاز به ابزاز متعدی دارد که یکی از آنها زمان است، به عبارت دیگر زمان نمایشگاهی از علم و لوحی از الواح آن است. زمان لباسی بر قامت علم است و حجابی از حجب علم.
🌷🔆با ورود به منظقه علم بدون هیچ ملبوس و حجاب و پوشش، دخول در فراسوی زمان و مکان است، زمان و مکان همچون سایه و نقش و آثار و ردپایی از علم است. زمان و مکان علائم هشدار برای توجه به علم است. وقتی به خود علم برسیم تمام زمان و مکان در آغوشمان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.