اگر از بین تمامی موجودات عالم هستی فقط انسان از روح خداست و اینگونه هم اشرف مخلوقات شده، چگونه این شان والا را درک و باور کنیم تا از انجام کارهای دور از شانمان خودداری کنیم؟
سوال1776:
اگر از بین تمامی موجودات عالم هستی فقط انسان از روح خداست و اینگونه هم اشرف مخلوقات شده، چگونه این شان والا را درک و باور کنیم تا از انجام کارهای دور از شانمان خودداری کنیم؟ البته عکس این حالت هم این است که ممکن است دچار غرور کاذب شده و از این شان والا سوءاستفاده کنیم.
اگر من گناه میکنم، یعنی هنوز باور ندارم از کجا آمده ام و چه کسی مرا آفریده است، درنتیجه شان خود را به بهایی ارزان از دست میدهم. یا اینکه آنقدر خود را والا میدانم که میخواهم تمام دنیا در خدمت من انسان اشرف مخلوق باشد. در هردو حالت شناخت و درک درستی از خودم و خدای خودم ندارم.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1776
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱بطور خلاصه و مفید و کافی بیان میکنم، این امر همان تلاش برای رسیدن به معرفت نفس است که تحقق این خواسته تنها با روشنایی وجود آدمی امکان پذیر است تا دیدگان دلمان به جمال واقعی حقیقت وجودی مان روشن شود و این امر تنها با طلوع روشنایی چلچراغ عقل و جنودش امکان پذیر است، پس مسکن دل را بایستی به زینت حضور عقل و سربازانش مزیّن نمود.
نظرتون در مورد این پست چیه؟