با توجه به اینکه دین ما، دین جامعی است و عنصر عقلانیت ، حکم میکند در جایی که بیمارشدن به علت مسری بودن نوع خاصی از بیماری ، که سرایت آن محتمل است، نبایدحضور یافت ، آیا امر موجهی است؟ تکلیف کار های مستحبی مانند صله ارحام و زیارت اماکن متبرکه چه می شود؟

34

سوال3171:
با توجه به اینکه دین ما، دین جامعی است و عنصر عقلانیت ، حکم میکند در جایی که بیمارشدن به علت مسری بودن نوع خاصی از بیماری ، که سرایت آن محتمل است، نبایدحضور یافت ، آیا امر موجهی است؟
و تکلیف امور مستحبی مانند زیارت اماکن مقدسه، صله ی ارحام، حضور در اماکن مذهبی با توجه ب مسری بودن نوع اون بیماری چیست؟
متشکرم
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3171
🌹سلام علیکم
🌷🔆همانطوریکه عقل حکم میکند تا از محل های ابتلا به بیماری دوری گزینیم به همانصورت نیز عقل حکم میکند که به مراکز درمان نزدیک شویم، همچنین عقل حکم میکند:
🌱از دارو غفلت نورزیم!
🌱از راههای درمان و طرق تسریع روند بهبود بیماری دوری نگزینیم!
🌱به طبیب خود اعتماد و به دستوراتش به تمام و کمال عمل نماییم!
🔆🌷طبیبان اصلی ما خدای یکتا و یگانه و رسولان خدا و اولیاء خدا میباشند پس هر عملی که خلاف دستور طبیبان واقعی باشد نوعی فرار از سلامتی و نزدیکی به بیماری است! کیست که بتواند در طبابت از خدا و رسولان و اولیائش پیشی بگیرد و دستوراتش نافع تر از آنها باشد.
🌱کیست که بدون خدا به رزق خدا برسد کیست که بدون خدا به درمان خدا برسد؟؟؟!!!!
🌷🔆عتبات عالیات پاکترین و نظیف ترین و بهداشتی ترین اماکن میباشند دوری از آنها دوری از سلامتی است محالی که فرشته گان الهی در آن به پرواز در میایند و رحمات الهی بر آن بارش میکند امن ترین محل و همچنین باشکو ترین جایگاه اخذ دارو و درمان الهی است.
🔆🌷دشمنان دین و قرآن و عترت از فرصت پیش آمده به شیطنت در جهت تبعید مومنان از جامعه ثقلین اقدام میکنند که میبایست هوشیارانه نیات پلید آنها را ناکام گذاشت.
🌱مومنان از هر جهت چه از جنبه روحانی و چه از لحاظ جسمانی پاکترین و نظیف ترین و بهداشتی ترین افراد جامعه میباشند چرا که طهارت و نظافت و طراوت جزء صفات ابتدایی آنها محسوب میشود.
🌱مومن پاکی و نظافت و طهارت را از ابزار تقرب بسوی خدا دانسته و به هیچ وجه از آن غفلت نمیکند علاوه بر آن مومن دائما خود را به زیبایی ها مشروع مزین و معطر میسازد. از مومن تنها زیبایی و عافیت و سلامتی و سرور نصیب دیگران میگردد. پس نباید از نیکویی فرار کرد.
🌱بهداشت و نظافت و پاکی در هر شرایط چه عادی چه بحرانی ضروری است. مومن واقعی در هر موقعیتی تمام مراتب بهداشت را رعایت میکند و احترام اماکن مقدس را با پاکی و نظافت ظاهری و باطنی اش پاس میدارند.
🌷🔆مومن برای جامعه پاکی و سلامتی را هدیه میکند. صله ارحام تبادل دارو درمان میان مومنان و احباب است ضله ارحام دارویی که با معجون مهر و محبت آمیخته میشود، دارویی است که با آمیختگی روح و روان با همدیگر ساخته میشود. صله ارحام و عیادت هم آدابی دارد که با انجام آن، عالیترین فواید و موثرترین دارو نصیب افراد میگردد.
🌱اگر مساجد خالی شود بیم بلا محتمل است. مومنان امان زمینند اگر مومنان مراکز جوشش ایمان را تعطیل کنند مصیبت و بلا مثل سیل جان آدمیان را در بر خواهد گرفت.
🔆🌷طب ثقلین(طب قرآن و عترت) اوج طب که با آسانترین و غیر معمول ترین روش ها دارو و درمان را می پیچد، هنوز اسرار عالیه این طب مقدس برای جهانیان کشف نشده و عوام معاند دشمن جهل خویشند و آنچه را که هیچ آشنایی با آن ندارند جاهلانه به ستیز بر میخیزند.
🌷🔆طبیب اول همان کسی است که اگر به آتش سوزان فرمان نسوختن را صادر فرماید سرد و سلام میشود، اگر همان فرمان را به میکروب و ویروس صادر فرماید همان عامل بیماری به داروی شفا بخش تبدیل میشود! پس برای شناخت عظمت حق تعالی قیام کنیم به دین و دستوراتش احترام گذاشته و صدایمان را از رسولان الهی فراتر نبریم.
🔆🌷یادمان هست که دارو آن زمان تاثیر میکند که خالق مقتدر ما، فرمان شفا را صادر فرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.