جام جان

نافرمانی ابلیس از سجده، اولین و تنها گناه او نبوده و قبل از اون باز هم سابقه داشته؟!

نافرمانی ابلیس از سجده، اولین و تنها گناه او نبوده و قبل از اون باز هم سابقه داشته؟!

- اندازه متن +

سوال1052 :
#معرفتی #حدیثی گفته شده ابلیس در باطن نافرمانی و گناه میکرد! پس اون عبادت دو هزار ساله کی و کجا بوده؟ در زمین نبوده؟ و اینکه نافرمانی ابلیس از سجده، اولین و تنها گناه او نبوده و قبل از اون باز هم سابقه داشته؟!
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1052
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🔆🌻🔆هشدار!!! جان ایمانی در هر لحظه در خطر زهر رذایل اخلاقی است🔆🌻🔆
🔆🔅🌱ابلیس قبل از ابلیس شدن خدا را حقیقتا عبادت میکند، حتی بخاطر زیبایی عبادتش لقب عزازیل(عزیز خدا) را دریافت نمود! اما حسد و … در دم قلب او خوابیده بود اما بروز نکرده بود، که بعد از صدور فرمان سجده حسد بر او غلبه نمود و ساخنمان عبادتش را به آتش کشید!
🔆🔅🌱البته باید اذعان نمود که در یکطرف دل هر انس و جنی مکارم و در طرف دیگر ش مکاره قرار دارند، و هر کس در هر مقطع میتواند به هر طرفی خواست و انتخابش نمود مایل شود،
🌸🔅🌱 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سُئِلَ عَمَّا نَدَبَ اللَّهُ الْخَلْقَ إِلَيْهِ أَ دَخَلَ فِيهِ الضَّلَالَةُ قَالَ نَعَمْ وَ الْكَافِرُونَ دَخَلُوا فِيهِ- لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ بِالسُّجُودِ لآِدَمَ فَدَخَلَ فِي أَمْرِهِ الْمَلَائِكَةُ وَ إِبْلِيسُ فَإِنَّ إِبْلِيسَ كَانَ مِنَ الْمَلَائِكَةِ فِي السَّمَاءِ يَعْبُدُ اللَّهَ- وَ كَانَتْ. الْمَلَائِكَةُ تَظُنُّ أَنَّهُ مِنْهُمْ وَ لَمْ يَكُنْ مِنْهُمْ- فَلَمَّا أَمَرَ اللَّهُ الْمَلَائِكَةَ بِالسُّجُودِ لآِدَمَ ع أَخْرَجَ مَا كَانَ فِي قَلْبِ إِبْلِيسَ مِنَ الْحَسَدِ-
تفسير القمي، ج‏1، ص: 35

درباره نویسنده

علی ساعی

ثبت کامنت
0 کامنت

نظرتون در مورد این پست چیه؟

Leave a Reply