🌻🔆آغوش ماه رمضان🔆🌻

9

🌼🔆🌼سفره‌ای به بیکرانگی🌼🔆🌼

🌹🔅☘️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ ☘️🔅🌹

🔅🌹 « زندگی آزمایشی»  «حیات واقعی »  « رابطه انتخاب با شاکله» «تجربه حیات پاک »  « » و … چکیده با تکمله       1403.01.02    علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)  🌹🔅

🔅🌼سال 1403 سال مبارک 🌼🔅

🌷سال 1403 از جمله مبارک‌ترین سال  در جهان هستی است چرا که دو ماه مبارک رمضان را در دل خود جای داده، این سال در آغوش ماه مبارک رمضان است هم ابتدای سال مصادف با ماه مبارک است  و هم انتهای آن ختم به ماه مبارک رمضان است.

🌷سفره الهی به اول و آخر سال 1403 پهن است.

🌷این سال از دو ناحیه در احاطه لیالی قدر قرار دارد. میتوان از این فرصت مغتنم کمال بهره را برد، تاثیر آن در تعجیل ظهور حضرت حجت را شاهد شد.

🔅🌼 انتخاب شاخص ساختار🌼🔅

🌷حیات دنیوی حیاتی آزمایشگاهی است نه صنعتی و فنی، حیات حقیقی در ماورای حیات دنیوی است، حیات دنیوی حیات تمرینی و رزمی است.

🌻🔆العنكبوت : 64   وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ

🔆اين زندگى دنيا چيزى جز سرگرمى و بازى نيست؛ و زندگى واقعى سراى آخرت است، اگر مى‏دانستند!

زندگی دنیا زندگی تمرینی و نرمشی است همچون راهی است  برای ورود به زندگی واقعی، اگر حیات دنیوی با حیات اخروی مقایسه شود حیات دنیوی در برابر حیات اخروی شبیه بازی و سرگرمی است. کیست که به حیات واقعی برسد

بازماندگان چه کسانی خواهند بود؟

🔅🌼 تجربه حیات پاک🌼🔅

🌷انسان‌های پاک در همین دنیا به تجارب اولیه حیات واقعی دست می‌یابند.

🌻🔆النحل : 97   مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ

🔆هر كس كار شايسته‏اى انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه مؤمن است، او را به حياتى پاك زنده مى‏داريم؛ و پاداش آنها را به بهترين اعمالى كه انجام مى‏دادند، خواهيم داد.

🌷حیات طیبه داریم اما حیات خبیثه‌ وجود خارجی ندارد، در واقع  این نوع زندگانی ممات خبیثه است، شبه حیات است، اما بهره‌ای از حیات ندارد، حیات مرداری است.

🌼🔆صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَيَوَانٍ لَا يَعْرِفُ بَابَ الْهُدَى فَيَتَّبِعَهُ وَ لَا بَابَ الْعَمَى فَيَصُدَّ عَنْهُ وَ ذَلِكَ مَيِّتُ‏ الْأَحْيَاء[1]

🔆صورتش صورت انسان است و دلش دل حيوان. نه راه هدايت و رستگارى را مى شناسد تا آن را بپيمايد و نه راه ضلالت را تا از آن دورى گزيند. پس او مرده زندگان است.

🌷عالم دنیا محل برنامه‌ریزی و انتخابهاست و نوع انتخاب شاکله ما را شکل خواهد داد.

🌷ما در دنیا در مسیر یک انتخاب بزرگ قرار داریم. برای ظهور شاکله واقعی.

🌷در دنیا هر که ناله کرد بازنده شد، صبر باید کرد، صبر در برابر مواجهه با مصیبت، صبر در برابر انجام و پیوستگی عبادت و اطاعت، صبر در برابر معصیت که باید از آن فرار کرد.

🌷هر انتخابی آزمونی خاص خود را دارد علت تفاوت افراد از حیث جنسیت سن و ظاهر و باطن و مقام و ثروت و فقر و زمان و مکان و مدت زندگانی و … به نوع انتخاب افراد برمی‌گردد.

🔅🌼 نهاد پنهان موجودات 🌼🔅

🌷روزی پوسته آدمی شکافته خواهد شد ذات و جوهرش هویدا خواهد شد.

🌷امتحان هر شخص به تناسب نوع انتخاب اوست. بدون آزمون کسی پذیرش نخواهد شد.

🌹هر کالایی قیمت خاص خود را دارد، هر چه کالا ارزشمندتر، بهائش سنگین‌تر خواهد بود، هر مقامی قیمتی دارد که برای کسب آن باید قیمتش پرداخت شود. قیمت انسانیت از تمام قیمت‌ها سنگین‌تر است، به این خاطر است که تکالیف آدمی در اوج تکالیف موجودات است.

🌹چه بسا موجودات درجه و خواست و میل خود را مشخص نمودند و به تناسب آن آزمونش تعیین شده است.

🌹هر چه میخواهی بخواه اما باید آزمون آن خواست را تحمل کنی. حتی زمان و مکان زندگی و فقر و غناء و والدین و دوستان و کیفیت و کمیت زندگی نیز به تناسب همان خواست است.

🌹انتخاب هر موجود منحصر به همان موجود است مثل اثر انگشتش.

🌹سنگینی تکلیف بخاطر خواست بزرگ آدمی است.

🌹انتخاب بعد از انتخاب یا برای اوج بیشتر و یا برای جبران مافات و تلفات است.

🌹دنیا آسایشگاه نیست آزمایشگاه است.

🌹علت و حکمت انقراض حیوانات وحشی به تخطی آنها از قوانین وضع شده آنها برمی‌گردد.

🌹قبل از ظهور باید تمام موجودات خود را به شرایط مطلوب فطرت و غرایز تقنینی و تقریری خود برسانند.

🌼علی ساعی(عبدالله مشکات) 110.141(903)🌼


[1] نهج البلاغة (للصبحي صالح) ؛ ؛ ص119  شريف الرضى، محمد بن حسين، هجرت – قم، چاپ: اول، 1414 ق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.