جام جان

آیا دعا کردن حتما باید به زبان بیاید؟ یا همینکه با خدا در دل گفتگو کنیم، کفایت میکند؟

آیا دعا کردن حتما باید به زبان بیاید؟ یا همینکه با خدا در دل گفتگو کنیم، کفایت میکند؟

- اندازه متن +

سوال1290 :
#معرفتی سلام علیکم آیا دعا کردن حتما باید به زبان بیاید؟ یا همینکه با خدا در دل گفتگو کنیم، کفایت میکند؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1290
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱زبان فبل از صوت به زبان خود زبان با خدا مناجات میکند و دل هم🌱🍀🌻
🔆🔅🌱هم به زبان و هم به دل و هم توامان
🔆🔅🌱البته تا دل گفتگو نکند گفتگوی زبان آدمی معنایی نخواهد داشت، با توجه به موقعیت و شرایط فرق خواهد نمود، یعنی حتما بایستی گفتگو قلبی باشد، اما در لحظات سفارش شده مثل نماز و شبیه آن بایستی زبان هم در این امر سهیم باشد!
🌻🔅🌱الأنعام : 63 قُلْ مَنْ يُنَجِّيكُمْ مِنْ ظُلُماتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً لَئِنْ أَنْجانا مِنْ هذِهِ لَنَكُونَنَّ مِنَ الشَّاكِرينَ
بگو: «چه كسى شما را از تاريكيهاى خشكى و دريا رهايى مى‏بخشد؟ در حالى كه او را با حالت تضرع (و آشكارا) و در پنهانى مى‏خوانيد (و مى‏گوييد:) اگر از اين (خطرات و ظلمتها) ما را رهايى مى‏بخشد، از شكرگزاران خواهيم بود.»
🌻🔅🌱الأعراف : 55 ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْيَةً إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدينَ
پروردگار خود را (آشكارا) از روى تضرّع، و در پنهانى، بخوانيد! (و از تجاوز، دست برداريد كه) او متجاوزان را دوست نمى‏دارد!

درباره نویسنده

علی ساعی

ثبت کامنت
0 کامنت

نظرتون در مورد این پست چیه؟

Leave a Reply