اگر در محاورات و پیام ها بگوییم یا علی علیه السلام به جای خدانگهدار ،مرتکب شرک شده ایم؟
سوال1783:
سلام علیکم
پس در اینصورت اگر در محاورات و پیام ها بگوییم یا علی علیه السلام به جای خدانگهدار ،مرتکب شرک شده ایم؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1783
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🍀🌱🌱🍀🌻
🔆🔅🌱در آیه ی شریفه ی 35 مائده حضرات معصومین که احسن الوسائل بسوی خدا هستند و این وسایل بسوی او هستند نه از سوی او. الیه الوسیله. یعنی بایستی باعث تقرّب ما بسوی خدا باشند نه تبعّد ما . اگر راه بهره مندی از وسائل را بلد نباشیم به خود زیان خواهیم زد.
🌻🔅🌱المائدة : 35 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
🌷 اى كسانى كه ايمان آوردهايد، از خداوند پروا كنيد و به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، شايد رستگار گرديد.
🔆🔅🌱به یقین اگر با قصد و به عمد نام خدا را حذف و ذکر «یا علی» را جایگزین آن کنیم، این همان افتادن به راه کفر و الحاد است!
🔆🔅🌱اگر هدفمان از گفتن ذکر «یا علی» بخاطر محبت و ارادت باشد، بایستی بدانیم که عاشق همیشه به خواست محبوب خود تسلیم است و مولا دوست دارند که نام خدا را ورد زبان خود سازیم، برای عرض ارادت به ساحت مقدس مولا و دیگر حضرات راههای زیبای فراوانی وجود دارد که میتوانیم از آنها بهره ببریم، که سلام و صلوات نمونه ی والای آن است!
🌸🔅🌱اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى وَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى وَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ الرَّاشِدِينَ مِنْ آلِ طه وَ يَاسِين
نظرتون در مورد این پست چیه؟