حضرت موسی در خانه فرعون بزرگ شد. با توجه به تاکیداتی که اسلام بر لقمه حلال و حرام و تاثیر آن بر انسان و خلقیات او دارد، نحوه بزرگ شدن و پرورش چه تناسبی با پیامبری حضرت موسی دارد؟

44

سوال2095:
حضرت موسی در خانه فرعون بزرگ شد. با توجه به تاکیداتی که اسلام بر لقمه حلال و حرام و تاثیر آن بر انسان و خلقیات او دارد، نحوه بزرگ شدن و پرورش چه تناسبی با پیامبری حضرت موسی دارد؟
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2095
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱پرورش حضرت موسی علیه السلام زیر نظر مستقیم خدا بوده است!
🌻🔅🌱طه : 39 أَنِ اقْذِفيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لي‏ وَ عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصْنَعَ عَلى‏ عَيْني‏
🌷كه: «او را در صندوقى بيفكن، و آن صندوق را به دريا بينداز، تا دريا آن را به ساحل افكند؛ و دشمن من و دشمن او، آن را برگيرد!» و من محبّتى از خودم بر تو افكندم، تا در برابر ديدگان من، ساخته شوى (و پرورش يابى)
🌷🔅🌱بطوری که حضرت موسی با شیر مادر خودش تغذیه نمود و در همان اوان شیر خوارگی از شیر هیچ دایه ای بهره نگرفت!
🌷🔅🌱طه : 40 إِذْ تَمْشي‏ أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى‏ مَنْ يَكْفُلُهُ فَرَجَعْناكَ إِلى‏ أُمِّكَ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُها وَ لا تَحْزَنَ وَ قَتَلْتَ نَفْساً فَنَجَّيْناكَ مِنَ الْغَمِّ وَ فَتَنَّاكَ فُتُوناً فَلَبِثْتَ سِنينَ في‏ أَهْلِ مَدْيَنَ ثُمَّ جِئْتَ عَلى‏ قَدَرٍ يا مُوسى‏
🌷در آن هنگام كه خواهرت (در نزديكى كاخ فرعون) راه مى‏رفت و مى‏گفت: «آيا كسى را به شما نشان دهم كه اين نوزاد را كفالت مى‏كند (و دايه خوبى براى او خواهد بود)!» پس تو را به مادرت بازگردانديم، تا چشمش به تو روشن شود؛ و غمگين نگردد! و تو يكى (از فرعونيان) را كشتى؛ اما ما تو را از اندوه نجات داديم! و بارها تو را آزموديم! پس از آن، ساليانى در ميان مردم «مدين» توقف نمودى؛ سپس در زمان مقدّر (براى فرمان رسالت) به اين جا آمدى، اى موسى!
🌷🔅🌱لذا به جرات میتوان گفت که موسی علیه السلام از طعام پاک و حلال تغذیه مینمودند!
🌷🔅🌱 از منظر دیگر لزوما چنین نیست که تمام اموال شخص ظالم ناپاک و حرام بوده باشد، باز میتوان گفت تمام دارایی های عالم از آن خداست و حرام و حلالش بنا به خواست اوست؛ همچنین احکام زمان اضطرار و اکراه و ناچاری با اوقات دیگر متفاوت است!
🌷🔅🌱نکته ظریف دیگر جایگاه جناب آسیه سلام الله علیها در مراقبت از ایشان میباشد که خود حکایت دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.