جناب استاد آیا در ضمیر و نهاد عصای حضرت موسی انگشتر حضرت سلیمان و سنگ حجر الاسود قداست خاصی وجود دارد ؟ آیا این اشیاء قداست خاصی مانند آب زمزم در نوع آفرینش دارند؟

28

سوال۲۸۴۱:
سلام علیکم
جناب استاد آیا در ضمیر و نهاد عصای حضرت موسی انگشتر حضرت سلیمان و سنگ حجر الاسود قداست خاصی وجود دارد ?یا این نظر خداوند است که این اشیا از قداست خاصی بهره مند شده اند مثلا آب زمزم با یک نوع قداست آفریده شده اند که خداوند در آن شفا قرار داده است آیا این اشیاء هم به همین شکل می باشد?
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2841
🌹علیکم السلام
🌼🌿به یقین ملات و طینت و ساختار هر شیء ارزشمندی از موادی خاص و والا تشکیل یافته، عناصر تشکیل دهنده آنها متفاوت و متمایز از دیگر اشیاء خواهد بود!
🌸🌿 عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‏ عَصَا مُوسَى قَضِيبُ آسٍ مِنْ غَرْسِ الْجَنَّةِ أَتَاهُ بِهَا جَبْرَئِيلُ ع …
الغيبة( للنعماني) ؛ النص ؛ ص238
🌹عبد اللَّه بن سنان گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام مى‏فرمود: «عصاى موسى‏ چون آسى از يك نهال بهشتى بود هنگامى كه رو به سوى مدين نمود جبرئيل عليه السّلام آن را برايش آورد، …
الغيببة (للنعماني )/ ترجمه غفارى ؛ ؛ ص335
🌸🌿 روِيَ عَنِ الْبَاقِرِ ع أَنَّهُ قَالَ: نَزَلَتْ ثَلَاثَةُ أَحْجَارٍ مِنَ الْجَنَّةِ مَقَامُ إِبْرَاهِيمَ وَ حَجَرُ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَ الْحَجَرُ الْأَسْوَدُ اسْتَوْدَعَهُ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ حَجَراً أَبْيَضَ وَ كَانَ أَشَدَّ بَيَاضاً مِنَ الْقَرَاطِيسِ فَاسْوَدَّ مِنْ خَطَايَا بَنِي آدَمَ.
بحار الأنوار (ط – بيروت)، ج‏12، ص: 84
🌷امام باقر‌(ع) می‌فرماید: «سه سنگ وجود دارد که از بهشت به زمین آورده شده‌اند: مقام ابراهیم (سنگی که ابراهیم بر آن پا نهاد و کعبه را ساخت)، سنگ بنی اسرائیل (سنگی که به وسیله معجزه الهی، حضرت موسی (ع) بدان ضربه می زد و از آن برای بنی اسرائیل آب بیرون می آمد)، و حجر الأسود که خداوند آن‌را به ابراهیم داد در حالی‌که بسیار سفید و تابان بود و به جهت گناه انسان‌هایی که آن‌را لمس کرده بودند سیاه شد»

🔆🔆ادامه دارد…. در حال تکمیل شدن….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.