جناب استاد در متنی که خدمتتان ارسال می کنم پیامبر اکرم(ص) فرمودند در آخر الزمان بهترین کار حفظ زبان و ماندن در خانه است، آیا این موضوع نوعی انفعال نیست ؟ مومنان نباید در جامعه مشارکت داشته باشند؟لطفا در این مورد توضیح دهید.

31

سوال2883 :
سلام علیکم
رحلت پیامبر اکرم سلام و صلوات خداوند بر ایشان و شهادت امام حسن مجتبی مظلومترین امامان و امام رئوف امام رضا علیهم السلام را خدمت آقا امام زمان علیهم السلام و شما استاد بزرگوار تسلیت عرض می کنم ▪️
جناب استاد در متنی که خدمتتان ارسال می کنم پیامبر اکرم سلام و صلوات خداوند بر ایشان فرمودند در آخر الزمان بهترین کار حفظ زبان و ماندن در خانه است برای چه منظور باید در خانه بمانیم در حالی که امام نیاز به حضور وکمک مؤمنین دارند تا ایشان را یاری کنند لطفا در این مورد توضیح بفرمائید .👇
💎جابر جعفی از امام باقر علیه السلام روایت نموده است که فرمود:

زمانی بر مردم خواهد گذشت که امام آنها از نظرشان غائب گردد،خوش به حال آنها که در آن زمان بر عقیده ی خود نسبت به ما ثابت می مانند،کم ترین ثوابی که آنها دارند این است که خداوند متعال آنها را با این کلام صدا می زند:بندگان من! که ایمان به من آوردید و غیب مرا تصدیق کردید،شما را به ثواب نیکی خود مژده می دهم،شما بندگان و کنیزان حقیقی من هستید عبادت شما را می پذیرم و از تقصیرات شما می گذرم و شما را می آمرزم و به خاطر شما بندگانم را از باران سیراب می کنم و بلا را از مردم برطرف می سازم،اگر برای خاطر شما نبود عذاب خود را بر آنان(که در بی دینی و غفلت و معصیت به سر می برند)فرو می فرستادم.
جابر گفت:عرض کردم یابن رسول الله! بهترین کاری که شخص باایمان در آن زمان می تواند انجام دهد چیست؟
حضرت فرمود:حفظ زبان خود و ماندن در خانه.

📖کمال الدین و تمام النعمة،ج۱،ص۳۰۹،ح۱۵
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2883
🌹علیکم السلام
🌼🌿«حفظ اللسان و لزوم البیت» دو سیاست و راهبرد مهم عصر انتظار است که میبایست توسط شیعیان مراعات شود. نباید شیعیان اسرار خود را هویدا نمایند تمام طرح ها و برنامه ها و سیاست هایشان میبایست در خلوت و خفا انجام بگیرد.
🌼🌿همچنین حضرت با این بیان لطیف شان دشمنان اهل بیت علیهم السلام را به این گمان می افکنند که گویا شیعیان هیچ رغبتی به قیام و تشکیل حکومت ندارند و به این خاطر کمتر در معرض آزار و اذیت قرار میگیرند.
🌼🌿همچنین توصیه خاصی است بر این امر که شیعیان دقت نمایند تا طعمه فتنه گران قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.