لطفا مکالمه رد و بدل شده در مناظره ریچارد داوکینز و کاردینال پل را نقد بفرمایید ” اگه بتونی از سوء استفاده کردن یا تجاوز و کشته شدن یه کودک جلوگیری کنی، این کار رو میکنی؟ جورج پل: معلومه که این کار رو میکنم. ریچارد داوکینز: بهت تبریک میگم! تو خیلی با اخلاق تر، دلسوز تر و دلواپس تر از خدایی هستی که می پرستی!”

20

سوال 2483 :
با سلام خدمت استاد عزیز لطفا در مورد تصویر فوق که در فضای مجازی دست به دست می شود پاسخ مناسب و قابل قبول ارائه نمایید؟
متن موجود در تصویر :
مناظره پروفسور ریچارد داوکینز و کاردینال جورج پل
ریچارد داوکینز: اگه بتونی از سوء استفاده کردن یا تجاوز و کشته شدن یه کودک جلوگیری کنی، این کار رو میکنی؟ مداخله میکنی؟ جورج پل: آخه این چه سوالیه؟! معلومه که این کار رو میکنم. ریچارد داوکینز: بهت تبریک میگم! تو خیلی با اخلاق تر، دلسوز تر و دلواپس تر از خدایی هستی که می پرستی!

(یعنی، بشر دلواپس تر از … -نعوذ بالله-)
ممنون / اجرتان با حضرت احدیت
🌸🔆🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🔆🌸
#پاسخ2483
🍀🔅🌷علیکم السلام🌷🔅🍀
🌷🔅🌱بشر وقتی خود را در لابلای کتاب آفرینش گم میکند سر از خراب آباد جهل در میاورد. این شخص نادان – ریچارد داوکینز- کوچه ای از عالم هستی را دنیاست با کل جهان هستی یکی پنداشته و بدین علت جهل خویش را با جاهلانه ترین دیدگاه ابراز داشته.
🌷🔅🌱دنیا نه تمام هستی بلکه جزء بسیار کوچکی از آن را تشکیل میدهد، عالم دنیا در مقابل کتاب قطور و عظیم جهان آفرینش حرفی بیش نیست.
🌷🔅🌱این فرد نادان-ریچارد داوکینز- نمیداند و نمی فهمد که عالم دنیا خانه آزمون و کلاس اثبات انسانیت است، این فرد درک نمیکند که خود خواسته و به التماس وارد این خانه امتحان و آزمون گشته است، این فرد نمیداند که انسان وقتی وارد عالم دنیا میشود اسرار و معلوماتی را که هیچ نقشی در دنیا در کسب آن نداشته با خود وارد عالم دنیا میکند؛ یعنی با علوم و معارفی که در نهاد او به ودیعت گذاشته شده وارد کلاس علم دیگری بنام عالم دنیا شده که با بعد از کسب موفقیت در دروس نظری و عملی آن در سرای دیگر-برزخ و آخرت- به مراحل بالاتر علم صعود نماید.
🌷🔅🌱یکی از دروس این عالم درس وهر و محبت و دلسوزی است انسان نه تنها بایستی به هم نوع خود بلکه باید نسبت به کل موجودات عالم هستی مهر و مودت داشته باشد حتی سنگ نباید مورد بی مهری واقع شود. مهر در نهاد هر آدمی به ودیعت گذاشته شده و باید آن را خرج تک تک مخلوقات خدا نماید و کسی که با گناه و انحراف از مسیر فطرت مهر و محبت را در دل خود نابود میکند در آزمون عملی مهر و محبت شکست میخود و بازنده و مردود میگردد.
🌷🔅🌱باید به این امر مسلّم یقین داشته باشیم که تمام موجودات عالم نه به قهر بلکه به میل و رغبت وارد کلاس عالم دنیا گشته اند و قبل از ورود به وادی دنیا نسبت به تمام مسائل و مصائب و پیش آمدهای عالم دنیا آگاهی یافته اند و بعد از تنظیم قراردادنامه و پیمان نامه و امضای آن مهاجر و مسافر عالم دنیا شده اند.
🌷🔅🌱خدای متعال توانا برای جلوگیری از ظلم هر ظالمی است اما اقتضای عالم دنیا به این است که بندگان خدا این آزمون را به پایان برسانند اگر خالق موانع را به قهر در برابر ظلم بندگانش در عالم دنیا ایجاد میفرمود گویا که کلاس عالم دنیا را باطل نموده است. از طرف دیگر عالم دنیا مگر پایان عالم هستی است، بعد از این دنیا در عالم برزخ و آخرت تک تک بندگن خدا مورد بازخواست قرار خواهند گرفت و به یقین مظلومیت هر ستمدیده ای جبران خواهد شد. و داور هستی نتیجه ظلم ظالم را به او خواهد چشاند.
🌷🔅🌱این حقیقت نباید فراموش شود که ظالمان به تمام و کمال یله و رها نیستند بلکه لجام خورده اند و آثار ظلمشان یک در هزار هم نمیباشد، در ثانی به اقتضای حکمت الهی چه ظالمانی که قبل و یا حین و یا بعد از ظلمشان در همین دنیا به سختی کیفر شده اند.
🌷🔅🌱اگر بشر در عالم دنیا در آزمون مهر و محبت پیروز بیرون آید به هدایای بالاتر از مهر و محبت بهره و نصیب خواهد برد.
🌷🔅🌱
🌻🔅🌱إبراهيم : 42 وَ لا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غافِلاً عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّما يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فيهِ الْأَبْصارُ
🌹گمان مبر كه خدا، از آنچه ظالمان انجام مى‏دهند، غافل است! (نه، بلكه كيفر) آنها را براى روزى تأخير انداخته است كه چشمها در آن (به خاطر ترس و وحشت) از حركت بازمى‏ايستد …
🌻🔅🌱النور : 57 لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا مُعْجِزينَ فِي الْأَرْضِ وَ مَأْواهُمُ النَّارُ وَ لَبِئْسَ الْمَصيرُ
🌹گمان مبر كافران مى‏توانند از چنگال مجازات الهى در زمين فرار كنند! جايگاه آنان آتش است، و چه بد جايگاهى است‏
🌻🔅🌱النحل : 61 وَ لَوْ يُؤاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِظُلْمِهِمْ ما تَرَكَ عَلَيْها مِنْ دَابَّةٍ وَ لكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلى‏ أَجَلٍ مُسَمًّى فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ
🌹و اگر خداوند مردم را بخاطر ظلمشان مجازات مى‏كرد، جنبنده‏اى را بر پشت زمين باقى نمى‏گذارد ولى آنها را تا زمان معيّنى به تأخير مى‏اندازد. و هنگامى كه اجلشان فرا رسد، نه ساعتى تأخير مى‏كنند، و نه ساعتى پيشى مى‏گيرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.