پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: من تَقَدَّمَ عَلي قومَ مِنَ المُسلِمينَ و هو يَري أنَّ فيهم مَن هُو أفضَلُ مِنهُ فقد خانَ اللّهَ و رَسولَهُ و المُسلِمينَ ۱ آيا حديث از لحاظ سندي شيعيان صحيح است؟ در صورت صحت پيشي گرفتن بر امام عصر عج براي تشكيل حكومت عدل چگونه ميسر است؟

31

سوال1230 :
سلام عليكم پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
❇️ من تَقَدَّمَ عَلي قومَ مِنَ المُسلِمينَ و هو يَري أنَّ فيهم مَن هُو أفضَلُ مِنهُ فقد خانَ اللّهَ و رَسولَهُ و المُسلِمينَ .
✴️ هر کس بر گروهی از مسلمانان پیشی گیرد درحالیکه می داند شخص شایسته تری از او در میان آنان موجود است , در این صورت به خدا و پیامبر و تمام مسلمانان خیانت کرده است . منابع تنها از کتب اهل تسنن👇👇: 📒…تمهید باقلانی / ۱۹۰ و مشابه این روایت درکتب دیگر اهل تسنن : 📒…کنزالعمال ۲۵/۶ 📒…سنن بیهقی۱۱۸/۱۰ 📒…جامع الصغیر سیوطی ۴۵۵/۱ آيا حديث از لحاظ سندي شيعيان صحيح است؟ در صورت صحت پيشي گرفتن بر امام عصر عج براي تشكيل حكومت عدل چگونه ميسر است؟
🌸🔆❄️بسم الله الرحمن الرحیم❄️🔆🌸
#پاسخ1230
🍀🔅🌟سلام علیکم🌟🔅🍀
🌻🔆🍀تشکیل حکوت عدل گلپاشی قدوم امام عدل و عدالت است🍀🔆🌻
🔆🔅🌱حدیث مذکور بدون سند ذکر شده، اگر حدیث با سند هم باشد با توجه به اینکه راویان غیر امامی و غیر ثقه مورد وثوق نمیباشند، لذا میتوان ضعف سند حدیث را در صورد موجودیت پیش بینی نمود، اما به لحاظ متن عقل پسند بوده و با تطبیق موقعیت خلفای ناحق در برابر مولا سخن کاملا صحیح و مطلوبی است!
⚡️اما⚡️
🔆🔅🌱مقایسه پیام حدیث مذکور با امر حکومت در عصر غیبت، قیاس نابجایی است!
🍀اولاً🍀
🔆🔅🌱خلفا، حق مولا را غصب کرده بودند، یا به عبارتی کودتا کرده بودند و به جایگاه شایسته ی مولا به ناحق جلوس کرده بودند! در حالیکه در عصر غیبت چنین امری موضوعیت ندارد، چرا که اولیاء دین که در واقع روات حدیث و در عین حال نایبان عام حضرت بوده و بعنوان حجت حضرت بر خلایق عالمیان میباشند، به یقین وجود ولیّ فقیه در در جامعه لازمه ی تحقق خواسته ی صاحب العصر و الزمان سلام الله علیه میباشد، چرا که زندگی فردی ما جدا و منفک از جامعه و اجتماع نبوده بلکه وابسته و متاثر از آن است و برای حفظ سلامت دینی بایستی حکومت دینی تشکیل شود و عالم برجسته و شایسته دینی وظیفه دارد که این امر را تحقق بخشد!
🔆🔅🌱تشکیل حکومت عدل وظیفه حاکم دینی است و این امر به معنی پیشی گرفتن از امام زمان علیه السلام نیست، چرا که برقراری عدالت در واقع عمل به قرآن و فرامین عترت علیهم السلام میباشد و عدالت جز با تشکیل حکومت عدل امکان ایجادش نمی باشد!
🌻🔅🌱 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى‏ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ
☀️🔅🌱اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! همواره براى خدا قيام كنيد، و از روى عدالت، گواهى دهيد! دشمنى با جمعيّتى، شما را به گناه و ترك عدالت نكشاند! عدالت كنيد، كه به پرهيزگارى نزديكتر است! و از (معصيت) خدا بپرهيزيد، كه از آنچه انجام مى‏دهيد، با خبر است!
🔆🔅🌱برقرای عدالت و حکومت عدل فرمان الهی بر تمام مومنان است، که حاکم با ایمان در راس عمل به این آیه ی شریفه قرار دارد و به یقین برقراری حکومت عدل جهانی با تمام جوانب اش تنها با بقیه الله الاعظم تحقق خواهد یافت.
🍀ثانیاً🍀
🔆🔅🌱اگر کسی تشکیل حکومت عدل را در زمان غیبت به معنی پیشی گرفتن از امام زمان علیه السلام تلقی نماید، پس بایستی به تشکیل حکومت ظلم تن در دهد که این امر به معنی اقدام برای مبارزه با خدا و رسول و ولیّ خدا خواهد بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.