آیا مطلب موجود در سوال که در مورد تفاوت شفا و درمان است صحیح می باشد؟

25

سوال۲۸۳۹ :

☘️🌿 سلام علیکم
آیا مطلب زیر صحیح است?

فرق شفا و درمان ⁉️

ما گاهی در کلام مان شفا و درمان را به یک معنا بکار می بریم ولی بهتر است در اینجا تفاوت و تمایزی بین آنها قائل شویم و آنها را از هم تفکیک کنیم. درمان غیر ریشه ای، می تواند ظاهری، سطحی و موقت باشد و یک بهبودی نسبی حاصل شود و تنها علائم بیماری از بین رود. اما شفا در سطحی عمیق تر اتفاق می افتد. در شفا تنها علائم ظاهری بیماری و مسئله از بین نمی رود بلکه ریشه، علت و منشأ مسئله یا بیماری از میان برداشته می شود. شفا معنایش درمان کل و ایجاد تعادل و هماهنگی است و ریشه در درون و باطن آدمی دارد .
🌷🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸🌷
#پاسخ2839
🌹علیکم السلام
🌼🌿جسم به دور از روح آدمی امانتی است ارزشمند که میبایست در حفظ سلامتی و ارزش و قدر و بهاء آن نهایت سعی و تلاش خود را اعمال نماییم!
🌼🌿سلامتی به یک تعریف، حفظ نظم و نظام و پاکی وجود از خطرات مختلف میباشد، دارو و یا طعام حرام نه تنها روح بلکه جسم آدمی را آلوده میکند، آمیخته شدن جسم با حرام قیمت و ارزش آن کاهش مییابد؛ مثل طلایی که مفرغ شود، جسم پاک و الماسین تبدیل به جسم ناپاک خاک رسی گردد!
هر چند که جسم آدمی بخاطر پرهیز از داروی حرام تلف شود ولی ارزش و قیمت آن بالا میرود و به جسم فوق الماسین ارتقاء مییابد. «جسم شهید» برازنده این بدن خواهد بود. به یقین در جهان آخرت و به گاه حشر جایگاه والای آن آشکار خواهد شد.
🌼🌿سلامتی حقیقی جسم در عالم آخرت بروز خواهد نمود، مهم آن است که جسم به حال مریض وارد سرای آخرت نشود، «مرض اخروی جسم» آلودگی آن با حرام است.
حال مرض روحانی انسان جایگاه خاص خود را داراست.
🌼🌿به یقین راه درمان پاک و حلال را حضرت طبیب برای تلاشگران نشان میدهد قصور از بندگان قاصر خداست که راه درمان پاک را گم میکنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.