رصد جسم و جان قسمت چهارم

50

????????بسم الله الرحمن الرحیم????????
????????دانشگاه سیر و سلوک????????
????????????سیر و سلوک عرفانی، از منظر قرآن و عترت????????????
????☀️ #سلوکیه49 ☀️????
????????رصد جسم و جان3????????
???????? #عنکبوتصفتان ????????پناه بر خدای رحیم از عنکبوت صفتی و عنکبوت صفتان! ????????حذر الحذر! از اینکه صفت عنکبوتیان هر چند از صفاتشان جزئی ناچیز بر دل نفوذ کند! ????????مواظب !!! از زوجیا زوجه_ عنکبوت صفتان! مواظب باشید که عنکبوت صفتان را یار و مونس خود نگیرید! مواظب باشید هرگز میهمان عنکبوت صفتان نشوید.
????????هر که میهمان خانه عنکبوتیان شود طعمه و خوراک شکم آنها شود!
????????فریب زیبایی ظاهر لانه عنکبوتیان نشوید هر که فریب خورد گرفتار و شکار شوم نیش و نوش عنکبوتیان شود.
????????فریب هنر ظاهری هنرمندان ملحد را نخورید، چرا که به قیمت دین و حیات و دنیا و آخرت آدمی تمام میشود،
???????? عروس عنکبوتی سر و دست و تمام اجزاء داماد را بعد زفاف به کین تمام لقمه شکم پلیدش میکند، مباد با دنیا پرستان وصلت کنید که سرنوشتی بهتر نخواهد داشت!
????????بیت عنکبوت سست ترین بنیان و عمارت عالم است، هر چند که تار عنکبوت فولاد زنده است اما با این وسیله و شیء گرانبها به جای بنای خانه ای محکم و محل استراحت خود و اهل خانواده، از آن فقط به جای شکارگاه استفاده میکند، هم خانه سست است هم خانواده، هم پیوندها، عنکبوتی که چه بسا از پدر خانواده تغذیه میکند و یا آنرا برای تغذیه نوزادهای خود ذخیره میکند و خودش که طعمه بچه هایش میگردد.
????????پیوندهای زناشویی که در پشت آن هدف والایی نباشد، سامانه بندگی الهی را تقویت نکند، شباهت عجیبی به پیوندهای عنکبوتیان دارد! همچنین کانون های خانواده ای که سست بوده و منجر به طلاق میگردد، و یا خانواده هایی که هیچ محبتی بین اعضا خانواده وجود ندارد و بخاطر امیال و طمع شان خانه و خانواده را فدا میکنند!

☘️????110-141????☘️ ????علی ساعی(عبدالله مشکات)????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.