آیا کسی که برای دفع بلا صدقه می دهد دچار شرک شده است؟آیا کسی که به واسطه اشک خود بر امام حسین ع امید سعادت دنیوی و اخروی را دارد دچار شرک شده است؟

25

سوال3230:
در مورد توضیح جنابعالی، آیا کسی که برای دفع بلا صدقه می دهد دچار شرک شده است؟
آیا کسی که به واسطه اشک خود بر امام حسین ع امید سعادت دنیوی و اخروی را دارد دچار شرک شده است؟
یا کسانی که به خاطر ایمانشان به خدا امید مورد مغفرت واقع شدن و رهایی از عذاب آخرت را دارند، دچار شرک شده اند؟
الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
خیلی ممنون سپاسگزارم
🌸🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌸
#پاسخ3230
🌹سلام علیکم
🔆🌷کسی که برای دفع بلا صدقه میدهد خدای متعال مزد صدقه او را که دفع بلاست، پرداخت مینماید.
کسی که بخاطر رضای الهی صدقه میدهد هم به خشنودی خدا یافته و هم از آثار و برکات صدقه که یکی از آنها دفع بلاست میرسد، پس تصدق رضائی عبادتی احراری و تصدق با قصد دفع بلا عبادتی تجاری است.
🌷🔆صدقه آثار و برکاتی در زندگی آدمی دارد و اگر نیت آدمی در صدق فقط محض رضای خدا باشد نه تنها از آثار و برکات صدقه نمی کاهد بلکه بر آن می افزاید. انسان بهتر است به قصد تقرب بسوی خدا تصدّق نموده و بعد از آن دعا نموده و یکی از دعاهایش را دفع بلا از خدا باشد که عبادتی مضاعف خواهد بود. پس تصدّق عبادت است و خدای یگانه در عبادتش شریک نمی پذیرد.
🌻🌱 البقرة : 271 إِنْ تُبْدُوا الصَّدَقاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَ إِنْ تُخْفُوها وَ تُؤْتُوهَا الْفُقَراءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ يُكَفِّرُ عَنْكُمْ مِنْ سَيِّئاتِكُمْ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبيرٌ
☘️اگر انفاقها صدقات را آشكار كنيد، خوب است! و اگر آنها را مخفى ساخته و به نيازمندان بدهيد، براى شما بهتر است! و قسمتى از گناهان شما را مى‏پوشاند و خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد، آگاه است.
🔆🌷کسی که به امید سعادت ابدی بر امام حسین علیه السلام اشک بریزد پس اشکش به خاطر خودش خواهد بود نه بخاطر مصبیت وارده بر حضرت! پس چنین اشکی خالص نخواهد بود، چنین شخصی هر چند که به مقصود خود میرسد اما به اجر عالی دست پیدا نخواهد نمود. کسی که با یاد مصائب حضرت دلش میسوزد و اشکش جاری میگردد بواسطه اشک خالصانه اش به آثار و برکات آن اشک نیز دست مییابد. پس نباید به بهانه امام حسین علیه السلام برای خود بگریم و حضرت را وجه المعامله حاجات خود قرار دهیم.
🌷🔆امام حسین علیه السلام عزیز و محبوب الهی است و محبت به او عرض محبت به درگاه خداست. پس در تحسین نیت خود در سوگ امام حسین علیه السلام کوشا باشیم.
🔆🌷امید به خدا و طلب مغفرت الهی عین طلب قرب و رضای الهی است و مرضیّ درگاه رحمانی است.
هر نوع دعا از درگاه خدا مغز و اصل عبادت الهی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.